Inlägg från: PinkieLaady |Visa alla inlägg
  • PinkieLaady

"Finns det fler nattugglor?"

Och jag har haft problem med sömnen nu ett tag antagligen pga att jag är i slutet av min graviditet :) blir bara förbannad av att ligga i sängen även om jag borde haha

• PinkieLaady
    OojespersmammaoO skrev 2011-02-04 01:50:03 följande:
    Vet hur det kändes, hur långt har du kvar till BF?
    Ett tag kvar i alla fall kan man hoppas, har bf den 13e mars :) Jag har aldrig haft problem med sömnen men för nån vecka sedan slog det till och nu har jag verkligen jätte svårt för att komma till ro.. trött jämt och ständigt hur jag än gör ;D men det hör väl till.
  • PinkieLaady
    OojespersmammaoO skrev 2011-02-04 01:56:45 följande:
    Oki..bara 5 dagar innan min son fyller 6 år.
    Jag har ju alltid haft problem med sömnen, sover aldrig mycket fast jag behöver det. Får dsysselsätta sig på andra vis så tiden går...haha
    Du ser :D det skulle vara riktigt roligt om den lille ville titta ut i februari men det tror jag knappast.. både jag och min sambo är nämligen födda då så det skulle ju bli lite praktiskt med familjen samlad ;)
  • PinkieLaady
    OojespersmammaoO skrev 2011-02-04 02:03:42 följande:
    Precis! Håller tummarna för att bebis vill komma lite tidigare. Första barnet??
    Yes första barnet och nervöst som tusan är det! Tror det är därför jag inte riktigt kan sova.. så mycket att tänka på även om min sambo anser att det mesta är klart ;) men man är ju hypokondriker och allt möjligt.. puuh! Minsta lilla jag känner av nu får mej ju att tro att bebisen är på väg haha! Jag har haft en väldigt lugn graviditet dock med svår foglossning, det är först nu jag börjat fått mensliknande smärtor i nedre nedre delen av magen i princip hela tiden.. ibland mer och ibland mindre ont.. sammandragningar ska väl inte göra ont på det viset? Är ju så mycket som måste få plats i detta lilla huvud hihi
  • PinkieLaady
    OojespersmammaoO skrev 2011-02-04 02:19:26 följande:
    Jag hade mycket sammandragningar och det gjorde ont alltså..sen vet jag ju inte hur ont du har..men var inte rädd för att kontakta din BM eller förlossningen om du är orolig. Kram
    Hur kändes dom för dej? Jag har ju inte tänkt så mycket på hur det kan kännas m.m eftersom jag aldrig känt nånting.. det är som sagt först nu som jag haft lite ont. Pratade med min BM på förra besöket men hon gled in på snacket om ligamenten.. men det känns inte riktigt så. Det gör ju ont även om jag ligger å tar det lugnt, molnande värk som kommer och går. Beskrev det så för henne oxå och visade även vart det gjorde ont.
  • PinkieLaady
    OojespersmammaoO skrev 2011-02-04 02:17:39 följande:
    jag kan förstå det, jag jobbar ju inte så gör inget om  jag är lite trött dagen efter, fast oftast blir jag snarare manisk av att sova så här lite..haha
    Hihi manisk blir jag med när jag är "övertrött" lite farligt å sitta vid en data då för man hittar gärna mycket sött på nätet osv.. men jag ger mej smisk på händerna för här ska inga pengar ryka haha!
  • PinkieLaady
    LitenMan skrev 2011-02-04 02:28:41 följande:
    tur att jag har frysen och kylen full med mat,
    det var mina tobakspengar som gick åt att köpa domänen ;)
    Haha! I min lär det snart vara slut så som jag gravid äter just nu ;D Speciellt när jag är vaken såhär.. mat, mat och åter mat..
  • PinkieLaady
    OojespersmammaoO skrev 2011-02-04 02:32:11 följande:
    Molande värk i nedre delen av magen och ryggen. Jättejobbigt. Fick oxå svaret att det var ligamenten i magen som töjdes för att bebis växer så mycket sista tiden..men jag trodde inte riktigt på det. Förvärkar snarare.
    Jamen precis, låter som hos mej ;D men förvärkar i sej är väl inget farligt? Det är väl inget som sätter fart på nåt? Utifrån vad jag läst om sammandragningar så låter det mer som att hela magen bara blir hård, och det upplever jag inte men det kan ju vara väldigt olika från person till person såklart :)
  • PinkieLaady
    OojespersmammaoO skrev 2011-02-04 02:37:05 följande:
    Förvärkar är ju inte farliga, man kan ha det långt före det är dags att föda. Så oroa dig inte..
    Skönt då kan jag släppa den biten.. jag har en tendens att gärna "förstora" saker ;) Speciellt när man är i detta tillstånd pga för lite sömn..
  • PinkieLaady
    LitenMan skrev 2011-02-04 03:00:03 följande:
    ja hon på bolaget sa bara OJDÅ hoppas du inte tog ill upp.
    jag bara garvade o tackade för komplimangen
    Precis, ta det som en komplimang ju! :D
  • PinkieLaady
    OojespersmammaoO skrev 2011-02-04 03:04:30 följande:
    Jadå..jag behöver inte mycket sömn och har ingen ro i kroppen så det blir inga probs
    Ge mej den energin tack.. haha
  • PinkieLaady
    Anova skrev 2011-02-04 03:11:56 följande:
    Då är det lugnt.. Drick du din öl och var glad.. Du kanske vill ja lite chips också *bjuder på chipsen som hittades i en var jag todde var en tom påse*
    Sa någon chips? Gravid monstret går igång
  • PinkieLaady
    Eleonor b skrev 2011-02-04 03:20:33 följande:
    Åh, nu blev jag hungrig.. Jordgubbar och grädde någon?
    Jag äter hela tiden.. finns ingen återvändo.. nätterna är för jäkliga! Jag har hamnat i en fas där jag kan ta mej ur sängen i zombie mode och äta sedan återvända till sängen.. hallelulja vad det kostar extra pengar ;D
  • PinkieLaady
    OojespersmammaoO skrev 2011-02-04 03:28:32 följande:
    har du då gått upp mycket i vikt under graviditeten? Jag levde på gurka och morötter under grav...mådde så illa hela tiden..haha
    Jag uppe i +1kg just nu och har ätit normalt under hela graviditeten. Gick ner i början av nån anledning och sedan lite upp.. så ja sista jag kollade hos BM var det 1+ :)
  • PinkieLaady
    Eleonor b skrev 2011-02-04 03:27:13 följande:
    PL: ja, du är ju gravid! Jag är inte gravid med äter som en häst, går inte upp något i vikt helst. Irriterande när folk frågar om jag har anorexi..
    Jag hade så när jag var yngre men sedan slog det till en dag och jag bara rasade upp i vikt.. jag var helt inställd på att jag inte kunde gå upp i vikt och sedan gick det med en jäkla fart.. nu är det svårt att få bort det istället :P fast just idag är jag ju gravid så kilona får vara där tills efter haha. Men du är säkert en sån där tur unge ;)
  • PinkieLaady
    OojespersmammaoO skrev 2011-02-04 03:40:31 följande:
    Då har du ju inte gått upp alls mycket, jag gick oxå ner i början av grav..men slutade på +11kilo efter 41+3
    Näe men min BM anser att jag hade 10 kg för mycket med mig från början.. så hon räknar ju med detta i min vikt men under själva grav så har jag lyckats samlat på mej mina mäktiga 1 kilo ;) haha! Men det kan ju oxå gå fort här i slutet så några kilon kanske jag lyckas få :) men dom flesta vänner som nyligen fått barn i min egna storlek har gått upp runt 13-15 kg och det har deras BM tillåtit.. men min säger ajabaja. Så väldigt olika där.. jag har ju inte bantat.
  • PinkieLaady
    Eleonor b skrev 2011-02-04 03:39:07 följande:
    PL: en kvinna ska ha former! Jobbigt att jag inte kan citera i mobilen. Vill inte sätta mig vid datorn och väcka Sambo :-P
    Det gör inget, jag har lärt mej hänga med där saker händer nu ;) haha! Känner mej stolt att jag börjar kunna hantera FL :D har ju inte varit medlem här så länge
  • PinkieLaady
    Eleonor b skrev 2011-02-04 03:48:23 följande:
    Vart i Sverige bor alla ugglor i denna tråden?
    Gävle :D du?
  • PinkieLaady

Nu får det bli ett nytt försök i sängen, tack för er underhållning och jag återkommer nog nästa natt ;)

Svar på tråden "Finns det fler nattugglor?"