Inlägg från: Anova |Visa alla inlägg
  • Anova

"Finns det fler nattugglor?"

Mimmlas skrev 2011-02-10 03:39:31 följande:
    Haha ja det är jag och pensionärerna här ute faktiskt.
    Men nästa vecka på tisdag flyttar jag ihop med min kille och drar till Sala.
    Ganska stor omställning.
    Okej. Jag förstår att det är en omställning.. Jag flyttade själv 55 mil norrut för 13 år sen, från betongförort till norrländsk småstad. men det gick bra det också.
  • Anova
    Lellebror skrev 2011-02-10 03:45:08 följande:
    ahh ok
    nätverksansluten sak
    du får spara kvittot som en rtf fil så länge
    Japp, dessutom trådlöst.. Bor ihop med en nätverkstokig människa som vars syfte i livet är att bygga om vår lägenheten till ett kontorslandskap :-/

Det ordnar nog sig då han vaknar.
  • Anova

jättefint! Tecknar du bara i blyerts eller målar du med någon annan teknik?

• Anova
    Mimmlas skrev 2011-02-10 03:53:58 följande:
    Det är en flytt jag inte skulle klaga på ^^
    Jag vill egentligen flytta långt ut på landet med djur och trevliga grannar men jag får nöja mig med sala tills min karl kommit på vart vi ska bo. Han vill göra karriär inom militären nämligen.
    Sala är ju inte så stort det heller. Jag kan inte erindra mig att jag varit i Sala, förutom en gång och tankat en bil (23 mars 2008, påskdagen. varför kommer man ihåg sånt?).  Det är ju inte så våldsamt långt från Stockholm om man skulle vilja åka och hälsa på storstaden..
  • Anova
    Lellebror skrev 2011-02-10 03:54:05 följande:
    hmm känner igen mig i det där ;)

min exfru var galen på alla datorgrejer vi hade i huset ;)
    alla barnen hade varsin dator t.ex. även den minsta som var 3år när hon fick sin laptop ;)

nu har jag lite mindre skala på det hela.
    bara 3datorer hemma hos mig, som jag kan koppla upp mig mot via wifi och styra alla 3 via iphonen ;)
    hemma hos exet så är det bara 4 datorer just nu, ska bygga ihop en till åt henne, samt byta ut routern mot en med lite mer managment möjligheter så jag kan sitta hemma hos mig och labba med den utan att behöva åka dit ;)
    Jag sitter i vårt vardagsrum och jag ser 6 datorer (varav 2 laptops) och 3 skärmar. Vi bor inte superstort. Jag blir inte galen på alla datorer, förutom då jag ska städa, jag avskyr kablar.
    Jag har aldrig förstått tjusningen med datorer (hårdvara alltså). Jag gick, precis som alla andra, en datautbildning runt år 2000 (servicetekniker). Jag fick veta att jag passade bättre framför spisen än med en skruvmejsel i handen, läraren påståd att jag var kvinna och skulle därmed inte pyssla med teknik.. Och nu sädår 10-12 år senare, håller jag faktiskt med honom lite, jag ska inte pyssla med teknik (men det gjorde jag inte då).
  • Anova
    Mimmlas skrev 2011-02-10 03:56:34 följande:
    tack :)
    Just nu teckar jag med blyerts.
    Första gången på flera år som jag gör det.
    jag älskar verkligen byerst och målar väldigt ofta både byerts, akvarell och akryl. Fast bäst gillar jag nog byerts.
    Tycker att du ska fortsätta måla, du har ju talang!
  • Anova
    Mimmlas skrev 2011-02-10 04:02:16 följande:
    Haha jag är inte en av dem som kommer ihåg sånt :P
    Jag kommer ihåg bilder ist, aldrig datum
    Nej det tar bara lite mer än en timme att åka, så det är helt okej.
    Uppsala tar det ca 45 min till.
    Det känns som behörigt avstånd till storstaden

Datum har en tendens att sätta sig i min hjärna, jag är säker på att jag kan rabbla upp halva min lågstadieklass födelsedagar, det är ändå 25 år sen jag började skolan..
  • Anova

Jättefint.. Du är så pass etablerad att du säljer tavlor, va roligt!

Jag tycker själv att det är svårt att måla akvarell. Jag vet inte, men jag har svårt för det.

• Anova
    Lellebror skrev 2011-02-10 04:08:20 följande:
    funderar på om jag ska ta o försöka sova en liten stund :)
    synd med det trevliga sällskapet bara,
    ska du iväg på ditt projekt i morgon?
  • Anova
    Mimmlas skrev 2011-02-10 04:09:16 följande:
    Absolut, men jag vill ännu längre ut i skogen ^^

Du kanske är lite aspie ;)
    Jag kan fasiken inte ens komma ihåg när mina föräldrar fyller år. Inte mina syskon heller. Ett under att jag vet ens mitt telefonummer.
    Jag skulle nog dö om jag hamnde mitt ute i skogen.. Fast jag vet många som bor så och trivs.

Har rätt lätt att minnas oviktiga grejer. kanske lite aspie, som Rainman lite grann.. (men du kanske är för ung för att ha sett filmen 
Svar på tråden "Finns det fler nattugglor?"