Inlägg från: Anova |Visa alla inlägg
  • Anova

"Finns det fler nattugglor?"

Mimmlas skrev 2011-02-10 04:36:41 följande:
    Jag gick hos privat sångpedagog.
    Svindyrt men alla var övertygade om att jag skulle hamna i sidney om jag fortsatte.
    Sen insåg jag att jag behövde tre år av svindyra lektioner för att komma in på operahögskolan då surnade jag.

Kör har jag också sjungit i väldigt mycket, turnerat och fixat.
    Sjungit med kändisar och för biskopar i halva sverige.
    Höll på att få en karriär som sångerska i kyrkan när jag var yngre men bangade för att jag inte var nöjd med min röst och inte tyckte att folk skulle betala för att jag skulle sjunga.
    Skoj. Det är dyrt med sånglektioner, det förstår jag.

Själv ville jag ha en karriär som flöjtist, inte inom sång. Men då jag flyttade till norrland så rann allt ut i sanden.
  • Anova
    Lellebror skrev 2011-02-10 04:37:48 följande:
    jag fick en ordentlig egoboost i somras.
    skulle handla ett par flaskor på bolaget och kassörskan tittar på mig o frågar efter leg.
    Vilket leende jag fick på mina läppar ;) 35år o visa leg på bolaget ;)

OJDÅ utbrast hon när jag räckte fram körkortet
    Min vardag.. jag fick visa leg då jag handlade 2 paket cigg för två veckor sen.. Jag får alltid visa leg på bolaget, och värst av allt, jag fick visa leg då jag var med min mamma och hon skulle handla en flaska vin (visade jag inte leg, skulle hon inte få handla), men den kassakillen skrattade lite då han såg min ålder.
    Jag får alltid visa leg.
    Man får ju ta det som en komplimang, jag ser väl så ung och fräch ut för min ålder
  • Anova
    Mimmlas skrev 2011-02-10 04:40:17 följande:
    Varför inte hus? Det är superskönt ju, slipper man störa någon när man sjunger mitt i natten eller spelar piano ^^

Min syster är det samma sak för, folk tror att hon är min lillasyster och hon är 11 år äldre än mig.
    Jag har vänner i alla åldrar föredrar att ha det så, har inte så mycket gemensamt med yngre eller jämnåriga. Fast de börjar komma ikapp nu.
    Jo jag blev rätt snopen men det gav mig en tankeställare.
    Jag tar hand om mina förföräldrars hus, och nej, det är inte superskönt att skotta, att klippa gräs, att behöva måla, renovera osv. Jag är otroligt opraktisk.. I en lägenhet ringer jag bara fastighetesskötaren..

jag har inte heller så mycket gemensamt med jämnåriga. Jag lever i en situation som många av mina äldre lever i.. Det är skönt att man kan ha någon att bolla problemen som uppstår i livet med, med någon i samma situaton och då är inte alltid jämnåriga ett alternativ.
    Jag har dessutom många yngre vänner.. jag har massor av vänner helt enkelt
  • Anova
    Lellebror skrev 2011-02-10 04:41:58 följande:
    ne nu ska jag försöka sova och sluta spamma sönder forumet ;)

godnatt/morgon på er när/om ni kommer i säng ;)
    natteli natt.. Sov gott!
  • Anova
    Mimmlas skrev 2011-02-10 04:42:30 följande:
    Det är det som jag har gratis, jag behöver inte träna om jag inte vill bli väldigt bra.
    Men jag är ganska nöjd med att vara normalbegåvad och lat.
    När det  kommer till sång blir jag tokförbannad om det inte låter perfekt.
    Samma med dans om jag gör ett fel så hakar jag upp mig på det.
    Målning och liknande är det enda som jag inte lägger så stora krav på.
    Det är kanske typiskt esteter. Jag har många vänner som är otroligt begåvade då det gäller konst och musik, de är aldrig nöjda med något.. Jag tycker att de är fantastiska.
  • Anova
    Mimmlas skrev 2011-02-10 04:44:03 följande:
    Jo det var ganska dyrt, 600 kr i timmen tror jag det kostade.

Hör av dig till kyrkan de vill alltid ha solister.
    Bekvämt att jobba i närheten och dra in lite extra också :)
    Jag spelar piano och flöjt och lite annat men är självlärd.
    Jag är löjligt estetisk helt enkelt.
    Jag har spelat i enseble och varit hyfsat duktig, men nu har jag inte spelat i "offentliga sammanhang" sedan gymnasiet, vilket känns som en hel livsstid sedan. Dessutom sålde jag flöjterna då jag flyttade till norrland.

Jag får ibland 'cravings" efter att börja sjunga eller spela igen, men det går snart över.. Jag har så pass mycket att göra så att jag skulle inte hinna.. Det får jag ta då jag blir pensionär det också
  • Anova
    Mimmlas skrev 2011-02-10 04:52:54 följande:
    Haha jaså du tänkte på sånt.
    Det är ju det man har karl till ;)
    Näe men jag är rätt pysslig av mig, tycker om att ordna här hemma. Har jobbat som målare och göra alla renoveringar själv. Himla skoj tycker jag.

Jo det kan ju vara praktiskt att ha någon att prata med som förstår.
    Jag hade väldigt mycket vänner förr men har tappat de flesta efter allt flyttande och byte av kille osv.
    Har mycket bekanta och polare men inga riktiga vänner förutom syrran om hon nu får räknas :P

Är ganska kräsen vilka jag släpper in. Jag har upptäckt att de flesta tjejer är backstabbing bitches, rent ut sagt livsfarliga,
    Min sambo är nog lite mer händig än vad jag är, men ingen av oss vill bo i hus. Jag är övertygad om att jag aldrig skulle trivas i hus.

Det blir ju så att man tappar bort vänner på vägen, ibland hittar man tillbaka till varandra, ibland skiljs man åt för resten av livet. Jag har väldigt mycket bekanta, men också vänner (sådana som jag kan anförtro mig till). Jag är en sådan människa som alla verkar känna och som alla hör av sig till.. Min telefon är aldrig tyst (förutom vid den här tiden på dygnet).
  • Anova
    Mimmlas skrev 2011-02-10 04:57:44 följande:
    Ja det blir jobbigt att spela utan instrument :P

Jag har en tes som jag lever efter, jag ska aldrig behöva tänka- varför gjorde jag inte det där för.
    Det har funkat väldigt bra hitils. :)
    Jag levde också efter en sådan tes.. jag ville göra allt.. Det höll inte i längden för min del.
  • Anova
    Mimmlas skrev 2011-02-10 05:05:53 följande:
    Ja någon måste ju bo i skokartong också ;)

Jag lyckas alltid få vänner som har telefonfobi på ett eller annat sätt så när man flyttar så dör vänskapen ut.
    Senast nu förlorade jag den bästa vännen jag haft på många år på grund av en kille. Som jag dessutom parat ihop henne med. Lagom surt det var, vet inte varför heller.
    mail är ju ett bra sätt att hålla kontakten.
    Det är skönt att de flesta av ens vänner på något sätt stadgat sig eller valt att leva ensamma, det är med flick- och pojkvänner ställde altid problem.
  • Anova
    Mimmlas skrev 2011-02-10 05:06:38 följande:
    Jag ville göra allt, blev utbränd så nu vill jag bara göra det som jag tycker är roligast :)
    För mig är allt roligast. Det är dumt att ha den inställningen, men jag har gått i terapi och lärt mig säga nej. Nu mera har jag väl lite mer balanserat liv.

Ja förutom sömnen då.. jag ser till min förskräckelse att klockan passerat 5.. Har varit vaken sedan halv sju i går morse.. Det kanske är dax att tänka på sängen..
Svar på tråden "Finns det fler nattugglor?"