Inlägg från: Lellebror |Visa alla inlägg
  • Lellebror

"Finns det fler nattugglor?"

LitenMan skrev 2011-02-04 03:27:46 följande:
    små jordgunnar?
    och sen ska man ju inte mosa ner hela jodgubben heller ;)
    lol gunnar ja det kan dom ju heta men jag menade gubbar
  • Lellebror
    Anova skrev 2011-02-04 03:25:15 följande:
    Jobbigt, har en god vän sm har myofasiellt smärtsyndrom.. det verkar ingen höjdare..
    har haft värken sedan -99 men har jobbat i perioder, när ena jobbet inte funkat så har jag sökt nytt, nu har jag gått hemma i 3år, förutom 10månaders praktik/arbetsträning i datorbutik
  • Lellebror
    Anova skrev 2011-02-04 03:31:27 följande:
    Okej.. Jag fick bara 18 månader, och vips så blev jag plödsligt frisk.... i alla fall enligt Försäkringskassan..
    jag fick inte en enda dag som sjukskriven denna omgången, idiot till läkare som vägrade ställa diagnos.
    haft samma värk sedan -99 och fick diagnos i somras efter att jag bytte läkare
  • Lellebror
    Eleonor b skrev 2011-02-04 03:32:11 följande:
    LitenMan: heter dina naveltroll Gunnar? :-P.
    nja navelluddet brukar få heta det mesta ;)
    min styvfar däremot heter gunnar ;) i andra eller tredje namn eller så ;)

nu ska jag röka en snabbis ;)
  • Lellebror
    Anova skrev 2011-02-04 03:33:53 följande:
    Jobbigt, men kan man verkligen jobba typ heltid då, det kanske beror på var smärtan sitter? min vän är visserligen pensionerad, men hon är väldigt aktiv.. Kan inte tänka mig att hon skulle orka jobba heltid med den smärtan.
    kommer nog inte klara heltid, men mitt personliga mål är 75-80% allt över det är bonus ;)
    körde ju lastbil i 4år med värken, orkade dock inte längre när jag fick gå på tiparol dygnet runt för att inte rasa ihop

rökad och klar ;)
  • Lellebror
    Anova skrev 2011-02-04 03:33:53 följande:
     beror på var smärtan sitter?
    min värk sitter i nacke axlar konstant, sen vandrar det ut i armar och ner i höfterna.
    så det är värsta tänkbara värk. konstant huvudvärk.
    sen får jag krypningar i benen när jag ligger för länge
  • Lellebror
    Anova skrev 2011-02-04 03:35:15 följande:
    Jag fattar inte sjukvården ibland.
    gick från att ha en SGI på 300k/år till socialbidrag.
    som tur är så är min soc. handläggare en av dom mest mänskliga personer jag träffat ;)
  • Lellebror
    Anova skrev 2011-02-04 03:37:52 följande:
    Vilket skit!
    Sitter värken i ryggen för dig?
    kota th2 o th3 i ryggraden har en lätt förskjutning och skav.
    därifrån hugger det till om jag andas in för fort. gäspa är inte att tala om.
    sen är det nacken och axlarna. får inflammation i hela ryggpartiet om jag anstränger mig lite för mycket.
    går just nu på en 8v kur ipren för att försöka bli av med inflammationen. 8tabletter om dagen
  • Lellebror
    Anova skrev 2011-02-04 03:39:36 följande:
    Vilken otur du haft som drabbats av sådan värk..
    det tragiska är att jag har vant mig vid värken.
    Oftast så tänker jag inte på den förrän jag anstränger mig lite för mycket och rasar ihop eller tappar det jag bär på.
    Eller att dottern kramar mig lite för hårt så jag stupar i golvet ( har hänt på fritids ett par gånger men personalen börjar vänja sig )

man får lära sig sina begränsningar och inte låta värken hindra en från att leva
  • Lellebror
    OojespersmammaoO skrev 2011-02-04 03:43:14 följande:
    Nu ska jag damma, torka golv, skura badrummet, bädda rent i sängen, tvätta och duscha...hörs sen! Kram Kim
    kommer du hit och fortsätter sen då?
    lovar att bjuda på kaffe och frukost, kan även bistå med ordentlig hemlagad middag, bara 9mil från dig till mig ;)
Svar på tråden "Finns det fler nattugglor?"