Inlägg från: Lellebror |Visa alla inlägg
  • Lellebror

"Finns det fler nattugglor?"

Anova skrev 2011-02-04 03:43:52 följande:
    Shit! Vissa har otur.. Jag är lycklig nog att inte drabbats av någon smärta (förutom själslig), men å andra sidan syns inte min sjukdom..
    själslig smärta kan vara nog så jobbig.
    jag ska inte gå in djupare på mina problem för då kommer du tro att jag trollar, men en av dom vanligaste orsakerna till myo är trauman i barndommen
  • Lellebror
    Anova skrev 2011-02-04 03:45:23 följande:
    Du har en rätt så positiv inställning i alla fall. Jag kan inte tänka mig hur det är att leva med konstant värk, även om jag har de som lider av det på nära håll.
    jag har lärt mig att leva med värken, istället för att värken ska leva med mig.
    jag får ta saker i ett tempo som jag klarar av och det får andra acceptera.

man mår inte bättre av att tycka synd om sig själv
    det har varit en lång resa, men när man väl börjar se framåt då ljusnar det på alla sätt ;)

och ja trots allt jag varit med om så är jag faktiskt ganska positiv ;)
    värken är en del av mig, utan den vet jag ju inte vem jag skulle vara.

ingenting är omöjligt, det kanske bara tar lite tid
  • Lellebror
    Anova skrev 2011-02-04 03:46:10 följande:
    När du varit hos LitenMan är du välkommen hem till mig.. jag betalar resan till norrland!!
    tror väll inte jag släpper iväg en 27årig singeltjej hur fort som helst?
  • Lellebror
    Eleonor b skrev 2011-02-04 03:48:23 följande:
    Vart i Sverige bor alla ugglor i denna tråden?
    Vara västra götalandslän
    OojespersmammaoO skrev 2011-02-04 03:47:40 följande:
    Jag har ju inget körkort så du får hämta mig..haha. kaffe och frukost låter fint.
    fasen jag har körförbud på bilen, hmm får se om jag kan låna en ;)
  • Lellebror
    Anova skrev 2011-02-04 03:49:24 följande:
    Själv är jag farlig för mitt eget bästa.. Jag är en sådan som vill vara engagerad i allt, ställer upp till 110 % för alla, dygnet runt, året om. Allt är bara så jäkla kul.

Det fick mig att gå in i väggen, det blev för mycket. Det har varit okej ett tag, men nu tror jag att jag börjar styra mot väggen igen..
    jag är oxå sådan att jag ställer alltid upp till 110%
    kan inte säga nej, men det är oxå ett sätt för mig att få självbekräftelse, jag har en funktion och uppgift trots min värk.
    Folk accepterar mig för den jag är och för det jag gör,  trots att jag inte klarar av samma saker som dom ;)
  • Lellebror
    OojespersmammaoO skrev 2011-02-04 03:51:23 följande:
    haha...så jag får stanna ett tag? Middag oxå då?
    älskar o laga mat ( och är bra på det ) fast det kan man inte tro med mina 182cm o 69kg ;)
    klart du får middag, kan även få en nattmacka innan vi kryper till sängs Skäms
  • Lellebror

ska nog ta ett par mackor till innan jag försöker få ett par timmars shuteye

så:
    1 macka
    2FL
    3röka
    4FL
    5försöka sova
    6-12FL eftersom jag inte kan somna
    13däcka totalt i soffan

• Lellebror
    Anova skrev 2011-02-04 03:57:13 följande:
    Det låter som ett vettigt skäl för din del.. Jag vet inte hur det är för min del.. jag har alltid varit så, sedan barnsben. jag har alltid vilja göra allt, gärna på en gång och samtidigt. Har egentligen inget starkt behov av självbekräftelse, har i grund och botten en väldigt bra självkänsla. (känns som jag sitter i terapirummet igen....)

Tyvärr har mitt liv en tendens att bli lite kaotiskt.. Jag står mitt i en storm, och just nu är det mina farföräldrar som virvlar mest (och kommunen som ständigt är efter mig för att jag ska göra saker åt dem, som inte hemtjänsten orkar göra fast de får betalt för det..)
    min självkänsla har blivit bra. för 5år sedan så öppnade jag inte munnen om någon inte rakt av bad om min åsikt och knappt ens då. idag går det knappt få tyst på mig.

jag fokuserar fullständigt på min uppgift och är inte rädd för att prova nya saker.
    Jag har provat det mesta från att laga mat på dagis till att köra lastbil på 60 ton
    därmellan servar jag datorer eller snickrar, :)
    fick hem en kross utan elsystem för ett tag sedan och fick sätta mig med en bunt kablar och fundera på hur det skulle sitta ihop, dagarna efter rev jag en båtmotor ;)

Skulle jag misslyckats med en uppgift för 5år sedan då hade det varit katastrof,
    idag så jobbar jag tills uppgiften är löst :)

det finns inget som heter omöjligt i mina ögon.

Jag går i terapi för att försöka lägga om mitt tänkande, jag måste lära mig att inse mina begränsningar :)
    eller rättare sagt för att lära mig min kroppss begränsningar.
    Jag har faktiskt slutat som takläggare. det blev för tungt med att släpa på takpannor.
  • Lellebror
    PinkieLaady skrev 2011-02-04 04:06:23 följande:
    Nu får det bli ett nytt försök i sängen, tack för er underhållning och jag återkommer nog nästa natt ;)
    sov gott ;)
    tack för sällskapet
  • Lellebror
    Anova skrev 2011-02-04 04:17:33 följande:
    Jag har också gått i terapi och försökt hitta mina begränsningar.. men det har inte fungerat än så länge.. (det mesta i livet är så jäkla kul, varför avstå ifrån roliga saker.. så går ofta mina tankar).
    Har alltid varit den där sociala tjejen som alla känner, tillbakadragen har jag nog aldrig varit. Det är väl min personlighet som gjort mig sjuk, jag är för farlig för mig själv helt enkelt
    oj oj oj tur att vi bor så långt från varandra ;)
    vi skulle ha krig om vem som skulle få göra saker ;)

bowling e sketsköj fast man vet att man kommer ha ont ett par dagar efteråt ;) men det är det värt ;)
Svar på tråden "Finns det fler nattugglor?"