Inlägg från: Anova |Visa alla inlägg
  • Anova

"Finns det fler nattugglor?"

Mellan 6 och 10 timmar sover de flesta, anser de läkare som jag träffat ang. sömn. Själv sover jag oftast runt 5-6 timmar. Sover jag mindre än 5 så märker jag det dagen efter.

• Anova

Jag har jättesvårt att varva ner efter jobbet.. Igår jobbade jag 18:30-04:20, och var jättepigg då jag kom hem. Så är det alltid. Brukar ofta sätta mig och slösurfa ett tag, se på tv och försöka slappa. Men det är svårt att koppla av då hjärnan är så speedad.

• Anova
    Decnet skrev 2011-02-06 03:55:39 följande:
    Njae.. man bygger en liten by där du har din hjälte/hjältar som åker ut på uppdrag och skaffar knudas och prytlar.. allt är i realtid så står det 15 minuter så är det 15 minuter.. Bra komplement till fl-surfande.. Sött spel.. Började bli trött på att skita på mig under Dead space 2 -spelandet med grabben..
    Okej.. Låter som ett väldigt tidskrävande spel.. Ska kolla in det, jag har mycket tid att fylla..
  • Anova
    Glädje58 skrev 2011-02-06 03:58:58 följande:
    När jag var ung så kunde vi sittar kvar på jobbet efter vi hade slutat sex på morgonen. Vi kunde sitta med en kopp kaffe och tjöta om allt möjligt och blev rätt så fnittriga allt eftersom tiden gick. Vid elva-tiden åkte vi sedan till havet för att sola och bada. Sen gick man och la sig som vanligt på kvällen. Men det var då det...
    På mitt ställe vill alla hem så fort som möjligt. Visst, ibland har jag tagit en fika med ordningsvakterna (de är de som går av passet först och de brukar sitta och fika), men när man städat sitt ställe (ex. garderoben och entren som jag brukar ha) så vill jag i alla fall bara därifrån.
    Jag har som tur bara 10 minuters gångväg hem.
  • Anova
    Decnet skrev 2011-02-06 04:01:46 följande:
    Jo.. För tio år sen hade jag mitt nattkneg på Flextronics och kan utan tvekan säga att det var den absolut bästa arbetsplatsen genom tiderna pga arbetstiderna.. Man hade juh inte bråttom nånstans.. Man kom hem lagom till 7 -8 och gick och la sig.. Klev upp under samma tid alla andra jobbade och ahde all tid i världen med ärenden på stan.. och sen när allt och alla skulle lägga sig var det dags igen..
    Jobbade inom restaurang då jag var yngre.. Vi hade nattöppet och det var ofta jag slutade så att jag gick och la mig 7-8. Och jag håller med dig att då var det bra, man kunde göra ärenden på stan.. Men å andra sidan tycker jag att det var jobbigt för då jobbade alla ens vänner, och mitt sociala liv var på is under de veckor jag jobbade nätter (jag jobbade skift, så ibland hade jag normal kontorstid).
    Nu med åren har det blivit mer slitsamt att jobba nätter..
  • Anova
    Glädje58 skrev 2011-02-06 04:16:35 följande:
    jo, det börjar kännas mer och mer att jobba natt. Då är det viktigt att få sova så bra som möjligt. Men som Lellebror sa, komma hem klockan sju åtta på morgonen och det är ljust så är det svårt att få den där gå och lägga sig känslan.
    Det är värre att jobba natt på sommaren än på vintern.. Å andra sidan jag har jobbat tidig morgon och då är det lättare att jobba på sommaren.
    Själv har jag jobbarkompisar som är runt 60, jag förstår inte att de orkar.. De jobbar dessutom dagtid vanligtvis (och natt då det är evenemang fre-lör).
  • Anova
    Lellebror skrev 2011-02-06 04:16:37 följande:
    oj hehe normalt att fastna i telefon kl4 på natten ;)
    Är det folk som ringer dig på natten? (fast det är ju iofs lördag..)
  • Anova
    Lellebror skrev 2011-02-06 04:36:43 följande:
    en FLáre som har varit ute på krogen ;)
    okej. det är ju lördag som sagt var..
    Trodde nästan du hade mina vänner, det är inte alls ovanligt att jag får både SMS och folk ringer mitt i nätterna, även på vardagarna. Folk verkar ha fått för sig att jag är uppe varje natt.
  • Anova

nu är det dax att knyta sig.. Vi hörs allesammans!
    Ha en trevlig söndag!

Svar på tråden "Finns det fler nattugglor?"