• Dina0001

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Vad bra att någon startade den här tråden. Jag funderar på att försöka själv också. Jag kommer då att göra det via Storkklinik. Tyvärr så har jag lovat göra några kostsamma saker i år så det blir först nästa år jag gör det första inseminationsförsöket. Men mitt mål är att i höst göra ett journalsamtal på storkklinik. Då ska jag ta reda på hur lång tid det tar att åka dit. Men jag känner att jag har inte riktigt slugiltigt bestämt mig även om jag tänker genomföra alla steg fram till ett inseminationsförsök. Jag har inte gett upp hoppet än att hitta en man.

Alla som vill försöka få barn själv borde läsa på www.femmis.se .

Om man vill kan man bli medlem i Femmis.

• Dina0001

Chockgravid, vilken adress har din blogg?

Jag hoppas att det går bra för alla här. Jag funderar själv på att göra detta.   

• Dina0001

Det är ju olika för varje kvinna när ägg släpper. Ett tips jag har fått är att om det är positivt på kvällen så åk dagen efter. Är det positivt på morgonen så åk samma dag. Det kan innebära att man är tvungen att gå upp kl. 4 eller 5 på morgonen för att testa om det är positivt.

Ägget ska släppa inom 48 h från att det är positivt. Frysta spermier lever i 12 timmar högst.

Jag brukar läsa här men inte skriva ifall någon undrar vem jag är. Jag är med i Femmis och hänger där mest. Men alla informationskällor är bra att ha så därför är jag här också.     

• Dina0001

Det som står i Clearblues infomaterial gäller kvinnor med partner. Som singel är det bättre att testa minst 2 gånger per dag om inte mer.

• Dina0001
    jenniekk skrev 2012-01-08 00:34:04 följande:
    Förvirrad! Dina810: Är inte singel utan gift. Kikade in här då vi går igenom samma sak, insemineras med donerad säd. Hoppas det är ok. Vet att Clearblue´s flesta kunder gör bebisar hemma och att spermierna då lever längre och tiden för samlag inte är lika viktig som tiden för insemination. Men Gyn dit jag går rekomenderar också att man ska testa 1 gång per dag och detta rekomenderar han då vid insemination. Kanske inte blir något försök denna månaden!! *besviken* (Vet att 1 mån inte är lång tid men då man längtat i 7år så börjar vi bli lite otåliga...)

Du ska ändå testa minst 2 gånger per dag. Som Smilla sa så är nog 3-4 gånger per dag bättre.
  • Dina0001
    Mika1980 skrev 2012-01-08 08:37:49 följande:
    Vilken klinik insemineras ni på? Jag har bara varit på Storken, bra men inte så billig. Men vill nog ha en klinik som det är relativt lätt att hitta till, har inget lokalsinne alls! :)

Stork. Jag får nog omvärdera det beslutet efter några försök, om jag inte lyckas, pga kostnaden.
  • Dina0001
    She01 skrev 2012-01-12 05:26:02 följande:

Är ny i denna djungel. 27 bor i Örebro barnlängtan till tusen. Vart i Örebro vänder jag mig för att få hjälp är enam, eller ska jag vända mig till Danmark direkt? jag är urdålig på danska...

All hjälp mottages tacksamt!

Ring en barnmorska och säg att du vill ta HIV-test, klamydia, gonorré och några till tester. Sedan är det viktigt att du får svaret skriftligt. Du behöver inte säga att det är till att skaffa barn utomlands. Provsvaren behöver en dansk klinik för att låta dig insemineras.

Vill du testa fertiliteten då måste du besöka en gynekolog och det finns inte så många som är hjälpsamma i Sverige. Man får ringa runt själv. Men på Mamamia i Stockholm finns det en gynekolog som hjälper till med det och ultraljud.

Du kan läsa mer på Storkkliniks hemsida och deras broschyr. Läs broschyren. Den är på svenska. 
  • Dina0001

Jag har ett tips på en bra läkare i Stockholm men vill inte skriva det här eftersom det syns på internet. Om ni är medlemmar i Femmis så kan ni skriva en fråga där och då får ni nog namn på läkare som skriver ut på högkostnadsskydd.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!