• mali66

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hej alla fina härliga starka kvinnor!

Jag är 41 år och har en son på fem år.
    För ca två veckor sedan var jag i Danmark på Copenhagen Fertility Center på Lygvej och inseminerade med anonym donator.
    Allt har gått hur smidigt som helst med dem och det är lätt att få kontakt och svar på mail.

Bilen liksom styrde sig automatiskt och jag hamnade rätt direkt, utan vara sig gps eller google maps.
    Helt enkelt genom att bara fråga massa trevliga danskar på vägen!

Att köra över bron gick hur smidigt som helst. Man kan tom skicka in kvittona i efterhand på broavgiften för att få mellenskillnaden tillbaka om man skaffar en s.k Brobizz..

Själva inseminationen gick väldigt sanbbt, max två minuter! Det hela var mkt odramatiskt. Vill man ha massa mys och lull lull skall man nog välja en annan klinik....eller checka in på hotell och mysa efteråt.

Jag fick med mig en räkning på 2300 dkr att betala via nätet. Hur smidigt som hellst!

Efteråt firade jag och lillprinsen med världens dyraste caffe latte och blåbärscheescake!

Så nu väntar jag med spänning på att testa på torsdag!!!

Kände mig oerhört öm och svullen i brösten redan dagen efter. Molande mensvärk, hungrig trött  och förhoppningsvis ett nidationshugg i magen.

Har tyvärr fått mörka brunröda blödningar för ca två dagar sedan...beräknar att få mens nu på fredag så det skall bli SÅÅÅ spännande att se.
    Hoppas hoppas hoppas!!

Fungerar det inte denna gång är jag beredd på ytterligare några försök under hösten!

Lycka till alla som vill detta!

• mali66

var kan man hitta en seriös privat donator som finns i Sverige?

Det börjar bli dyrt att åka till Danmark....

• mali66

Underbart att läsa om alla framgångshistorier! Det stärker!

Jag var nere i Danmark på Copenhagen fertility center juli 11 men det blev tyvärr inget.

Jag fyller 42 i januari 2012 och har ett AMH på 0,4 på ena kliniken och 0,5 på en annan klinik nu i oktober.

Funderar nu på både IVF och/eller äggdonation och håller på att jämföra priser på kliniker i Danmark och Bangkok.
    Bangkok därför att jag tänkte några månaders time out och har vänner som bor där.  

Har ni några tips och råd om bra prisvärda lkliniker för IVF och/eller äggdonation? Blir glad för alla tips!

KRAMAR till alla kämpar!       

• mali66
    Vinci10 skrev 2012-04-17 18:29:02 följande:
    Hej tjejer Nu var det ett bra tag sedan jag var här inne och skrev. Idag går jag in i vecka 27 och känner mig redan väldigt stor. I magen ligger en lite flicka som buffar och puffar mest hela tiden känns det som. Ischias och foglossning har börjat att plåga mig så smått men har 10 veckor kvar att jobba, vill försöka härda ut. Har läst lite här och ser att vissa är gravida och andra fortfarande försökare, att det ska vara så motigt och jobbigt för er som åker månad efter månad Jag är väldigt tacksam för den tur jag har haft än så länge, det känns orättvist att vissa ska kämpa så mycket hårdare. Jag beundrar alla försökare som kämpar och tänker ofta på er. Hoppas att ni mår bra alla och hoppas våren närmar sig med storsteg Ha en bra kväll /Vinci

Ohh så underbart! Stort grattis till dig och varmt lycka till med "tösabiten"!

Själv har jag gått över från "bara" insemination till IVF när jag fick reda på mitt låga AMH. Detta gjorde jag efter första insem. Så kolla upp det tjejjer innan ni går vidare med inseminationer!
    Det är en vanligt blodprov som du kan ta hos VC eller gyn, eller via remiss hos barnmorskan.  

Tyvärr lyckades inte min första IVF men jag har två försök kvar!!!  

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!