• gullanborg

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

En fråga hur går man till väga som singel och vill ha donator???? Känns som detta kommer vara auktuellt för mig om 2 år då jag tar min examen... Hur lång tid tar kan man räkna med att det tar med allt innan man får göra inseminationen??? 

• gullanborg
    Annaloo skrev 2011-10-16 10:52:33 följande:
    Gullanborg: Det beror lite på hur du har tänkt... Ska du åka till en klinik ngnstans så tar det kanske 2-3 månader att komma igång
    okej tänkt åka ner till danmark och insimenera... 

en fråga hur hittar man donatorer här i sverige???  
  • gullanborg

en fråga om man vill göra heminsimination och vart hittar man en kille som vill ställa upp???

• gullanborg

vad är skillnaden mellan donator och en pappa då???

jag tänkte gör man heminsimenation så behöver väl inte pappan vara delaktig eller???

För mig spelar det ingen roll vill bara ha ett barn till  

• gullanborg

hej får man hoppa på här?? jag skall dock inte göra nån insemnering i danmark utan via heminsimerning har träffat donatorn och nu väntar ja bara på att mensen skall komma sen vänta in ägglossningen:) 

• gullanborg
    Fröken Smilla skrev 2011-12-07 20:42:38 följande:
    Åh nu händer det saker i tråden igen

Jag håller alla tummar och tår för er!

Pianja, jag har också genomgått tre (misslyckade) inseminationer och jag är "ung" i inseminationsvärlden. Så det finns inga garantier bara för att man är yngre. Fjärde blir efter nyår!

Gullanborg: Självklart är du välkommen här! Intressant att ha med någon som valt en något annorlunda väg. Får jag fråga om donatorn du valt är en vän/bekant eller okänd sedan innan? Jag har själv kontakt med en privat donator, men jag tror inte jag kommer välja den vägen.
    han är en okänd person. allt kändes bra vid mötet nu bara hoppas på att allt går vägen han har donerat i några år så. 
  • gullanborg
    Pianja skrev 2011-12-07 23:56:26 följande:

Miss Smilla: Nej, några garantier finns aldrig. Här handlar det verkligen inte om rättvisa. Och tur är väl det kanske. ;) Om nu inte undret sker denna gången så blir det efter nyår för mig med. Ingen klinik som har öppet i julhelgen, gissar jag...

gullanborg: Spännande med privat donator. Jag frågar massor, du svarar naturligtvis bara på det du är bekväm med. Hur kommer det sig att du valde den vägen? Var hittade du karln?! ;) Vill han ha ekonomisk ersättning?
    Hur försäkrar han sig mot att du "anger" honom till FK? Vilka kriterier gick du på när du valde donator?

Månblomma: Lycka till! Hoppas verkligen att du får något fint till jul. :) Första veckan tycker jag är okej. Då vet jag liksom att jag inte kan göra något. Andra veckan är desto längre. Inte för att jag egentligen kan göra något då heller, men då vill jag ju veta!       

ingen fara alls pianja Jag har en vän som tipsade mig om en sida med privata donatorer. Så signade mig där och fick nog minst 10 st mail första dagen. Valde den som bodde närmast mig då de flesta bodde långt ifrån mig. Behöver ju ha en som kan komma realtivt snabbt när det är dax hehe. nej han vill inte ha nån ekonomisk ersättning till börja med men behöver han komma flera gånger när det börjar bli så fall så vill han har reseersättning men det är förstårligt. jag har inga uppgifter att ge fk mera än att han är en anonym donator. vet inget om han då han inte berättat mycket mera än att jag fick lite bakgrundsfakta varför han gör detta och hur länge han hållt på och sånt. 
    Jag vill ha en donator som endast vill vara donator och inte ha umgänge med barnet. Han vill inte ha detta heller och han verkar rätt klar med detta.  
  • gullanborg
    Sunliight skrev 2011-12-17 10:50:34 följande:
    Hejsan Hejsan tjejer!

Här är en till som försöker bli gravid via inseminering! Dock gör jag det med en privat donator så att säga Hade faktiskt tänkt att dra till Danmark, men blev såhär! Gjorde insemineringen i onsdags, då testerna gav fullt utslag, så BIM blir i mellandagarna! Tycker att det är VÄÄLDIGT långt dit! Hur gör man för att tiden ska gå fortare?  
    hej jag har med privat donator fick mensen igår så väntar nu på att ha äl tror jag har det lagom innan nyår hehe. 
  • gullanborg
    Sunliight skrev 2011-12-17 12:06:10 följande:
    Ja är det inte väntan på BIM så är det väntan på äl, skitjobbigt! Vilket försök är du på?
    blir mitt första försök hehe såååå lite nervös är man ju allt helt nytt detta men privat donator eller ja donator överhuvudtaget men hoppas det tar sig  
  • gullanborg

jg gick på lchf diet innan jag slutade med mina minipiller men huden i ansitket blev sååå torr så jag vet ej... nu ahr jag fått tillbaka den.. men skall försöka att äta sundare denna gravidteten om jag nu blir gravid. än vad jag gjorde förra samt så kommer ja ju röra mig mera då jag har barn sen innan. det jag är mest nojjig över att behöva gå ensam på ul eller vid en förlossning... men hoppas det löser sig fram tills dess skall ju bli gravid först haha

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!