• ekström86

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hej.

Jag är 30 år har funderat på att skaffa barn på egen hand via insemination. Jag är oskuld, har aldrig haft sex och inget förhållande samt har jag nästan inget socialt nätverk att tala om. Är det fel av mig att vilja sätta ett barn till världen med dessa förutsättningar? Har en stor längtan efter barn och jag orkar inte vänta på den "rätte". Vill gärna ha råd för hur jag ska bära mig åt.

• ekström86

Hej.

Jag är 30 år har funderat på att skaffa barn på egen hand via insemination. Jag är oskuld, har aldrig haft sex och inget förhållande samt har jag nästan inget socialt nätverk att tala om. Är det fel av mig att vilja sätta ett barn till världen med dessa förutsättningar? Har en stor längtan efter barn och jag orkar inte vänta på den "rätte". Vill gärna ha råd för hur jag ska bära mig åt.

• ekström86

Tack @sillencillasill

Jag förstår att ha ett stort socialt nätverk är viktigt och helt utan är jag inte, det lät som det i mitt förra inlägg. Jag har min mor och några av hennes bekanta samt en av mina kusiner, men räcker det? Då jag har själv växt upp som dotter till ensamstående förälder så vet jag svårigheterna som finns med att vara ensamstående förälder. Därför har jag börjat fundera på att skaffa barn med en homosexuell man för att se barnet en stor familj då min egen består av jag och min mor kan man säga. Åsikter och råd kring detta välkomnas!

• ekström86

Denna tråd verkar ha dött ut men jag kör ändå...

Hade mitt första insemination vid RMC i Linköping som tyvärr inte tog sig..ska nu på fredag för undersökning av mina äggblåsor och förhoppningsvis sen insemination nummer 2. Tar både Letrozol och Ovitrelle.

Hoppas på riktigt plus denna gång! ????

• ekström86
    finskorpan skrev 2018-04-01 22:14:14 följande:

Hej!

Här är verkligen stillsamt men jag råkade precis surfa in idag. Som skrivet ovan så håller jag på med syskonförsök men har sen jag skrev sist bara kunnat göra ett försök (negativt) och sen inte haft någon ordentlig ägglossning. 

Nu har jag fått dubbel dos letrozol och hoppas på ett fint ägg på onsdag när jag ska till gyn.

Eftersom jag har barn redan så åker jag till danmark även denna gågnen. 

Spännande med försök - hoppas du inte behöver vänta länge på plus. Hur gammal är du? Jag fyller snart 38 så jag kanske får försöka i en evighet...

Det hoppas jag med att plusset kommer slutet av denna månad. Jag är 31 år gammal, blir 32 i år
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!