Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hittat hit jag oxå Skrattande

• strössel
    Vickanl: Fick svar från Emmaljunga dom visste inte vilka tyger som skulle gå vidare, dom skrev man skulle ha ständig kontakt med sin Emmaljunga återförsäljare om det. Men enligt hon i affären igår så vet dom inte det förrens dom nya kommer ut i september. Så det gjorde inte saken lättare Skrattande men som sagt innan v 28 så finns dom gamla tygerna kvar enligt hon i affären. Så om man vill ha en så får man nog vara ute i v 26 för att vara på den säkra sidan.
  • strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-07 10:04:14 följande:
    Ego: Är väldigt ledsen just nu. Ringde BM Östermalm o hade så höga förväntningar! På hemsidan står det så fint att ni som gjort IVF är mer rädda än andra för mf o ska tidigt få stöd. Men när tror ni att man fick inskrivning? Jo 10/5!!! Inte ens hälsosamtal innan!!! Allt känns fel, kämpar här för att inte börja gråta!
    Va inte ledsen Kelsson massa kramar till dig , här där jag bor har vi inskrivning i v 11-12 att jag fick i v 10 var att min man jobbade i v 11 den dagen och dels för att min bm har brytit ryggen för några månader sen och jobbar inte full tid. Om du känner att det känns fel ring till en annan mvc , och tråkigt att du inte ens fick ett hälsosamtal det fick jag bara några dagar efter jag ringt och sagt jag fått plus tror jag ringde till mvc i v 8.
  • strössel

Kelsson: Ja sånt är tråkigt dom ska vara hur vänliga som helst när man ringer jag trivs jättebra med min mvc, och jag valde en bm som jag hade 2004 så det känns oxå bra. Prata du med din man så kommer ni nog fram till nåt bra.

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-07 11:54:43 följande:
    strössel: Hon var inte direkt otrevlig men kände inte det välkomnandet jag hade förväntat mig. Är väl lite känslig nu också, gråter för ingenting men det hör väl graviditeten till...
    Ja det hör till Skrattande när mina symtom börjar försvinna börjar dina,  v 13-18 brukar kallas för spökveckorna och det känns lite nervöst då brukar man må som bäst får hoppas man inte glömmer bort att man är gravid då om man mår prima Skrattande har inte kräkts sen i söndags men mått lite illa bara men nu när jag har duschat och fixat lite i hemmet mår jag helskumt.

Hoppas dom andra som plussat hittar till den här tråden !
  • strössel

Jag ska spana på fler vagnar i morgon, vi ska åka till veterinären men åker lite tidigare för mannen min vill köpa spel och då ska jag passa på att smita in i våra två bebisaffärer Babyproffsen och 1klass vill se om dom har fler färger på vagnarna än dom hade där vi var igår så man får se mer in live så att säga. Kanske blir kär i fler vagnar men som sagt det är låååångt kvar Skrattande

Kelsson: Har du några favoritvagnar/märken ?

• strössel

Aurora: Det sa dom i affären oxå att dom med svängbara hjul såldes jättedåligt jag som trodde den såldes bäst, för den var ju verkligen så smidig att köra. Har inte sett nån med stora hjul där framme men Emmaljunga har med små svängbara hjul fram. Hon sa att dom är besvärliga i snö och inte bra om  man ska gå på grusvägar eller i skogen. Och vi har hundar så vi får ta stora hjul överallt så vi kommer fram. Vill du ha en med svängbara hjul så strunta i vad andra tycker.

Och välkommen till den här tråden Skrattande

• strössel

Aurora: Jättefina vagnar hittade en cool grön vagn den gillade jag Skrattande ska ju kika på vagnar i morgon medans min man köper spel då ska jag fråga i båda butikerna vad dom anser om svängbara hjul. Hon i affären där jag var i går kanske var anti svängbara hjul.

• strössel
    Aurora1979 skrev 2011-04-07 17:13:48 följande:
    Strössel: tur man har ett par månader på sig innan det är dags... ;)
    Ja håller med tror man behöver den tiden på sig Skrattande i barnvagnsdjungeln ! Jag ska kika i Göteborg oxå framöver då vi åker till mina svärföräldrar och hälsar på. Känns som om det är mindre utbud på saker när man bor i en mindre stad.
  • strössel
    Vickanl:

Hur mår du nu i v 12 ? Jag går in i v 13 i morgon och har bara mått lite illa den här veckan och inte kräkts en enda gång som förra veckan då jag kräktes varje dag. Läst på flera sidor att det är väldigt vanligt att illamåendet försvinner i v 12-13 och att det är helt normalt men ändå nojjar man. Har märkt att mitt hår är kanonfint igen som innan jag blev gravid det läste jag oxå var vanligt, längtar ihjäl mig till torsdag nu !
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011