Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hittat hit :). Bra jobbat Kelsson.

• Vickan I

Vad tråkigt Kelsson. Skönt det känns lite bättre. Ring och hör med ngn annan annars. Det ska kännas bra, men å andra sidan så kanske bm du får där är toppen sedan om ni väntar. Jag skrevs inte heller in förrän i v10+0. Hälsosamtal är överreklamerat ;). Kram

• Vickan I

Strössel - jo är väl ok. Ja kvällsillamåendet har kanske lagt sig lite. Som du säger oroar det mig nu. Allt oroar mig med v12. Syns inte på mig att jag är gravid heller...eller ja kanske lite med magen bar i profil och man vill se det haha. Så orolig att det ska ha avstannat på kub. Usch värre med barn två ju, trodde man skulle vara lite cool då men icke.

• Vickan I

Nackdelen som jag upplevt med vagnar som har svängbara framhjul är att de har så taskig fjädring/gung och då spelar det ingen roll om hjulen är låsta el ej. Så länge det är slät bra mark som i butik el på nysopad asfalt tänker man inte på det, men lite ojämt som snö, is etc så blir de så himla skakigt. Särskilt om bebisen är ganska nykläckt så tyckte jag det var jobbigt när han skakade runt i liggvagnen i januari. Men som sagt beror det ju på vart man rör sig. Det jag gick i affärer (mest handlade mat snabbt) så är inte en vanlig vagn jobbig. Känns bara så när man jämför de bredvid varandra i affären. För mig var fjädringen i vår EL suverän i vintras. Som en pansarvagn genom allt och sonen satt som en kung i den och gled fram, medan hans kompis skakade fram bredvid i en teutonia :D. Men fullkomligt älskade min bugaboo under sommarhalvåret så röstar för att ha en av varje haha.

• Vickan I

Undrar också om mage. Jag är ju smal och idag gravid i v12 (11+2) och syns inget. Har ju hört att gravidmagen kommer direkt andra gången dessutom, men inte än. Nu kan jag gärna vänta då jag inte vill folk ska veta, men samtidigt längtar man ju också.

• Vickan I
    Kelsson1 skrev 2011-04-08 17:29:05 följande:
    Just det glömde berätta att pratade med BM Östermalm o fick tid till 2/5 istället för 10/5 så nu känns det mycket bättre! Ska ta ut en semestardag den dagen o ta det lungt på förmiddagen, gå på UL före lunch, luncha med maken o därefter på inskrivning! Kan det bli bättre?
    Låter som en toppendag . Jag funderar också på att ta flexledigt hela torsdagen när de tär dags för KUB på fm. Oavsett resultat så kan det vara skönt vara ledig efteråt.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Jis - jag jobbar statligt och vi får gå till doktorn på betald tid, men betalda mediciner etc har de tagit bort hos oss för ngr år sedan.

• Vickan I

Meede - vid kub och fet fick jag höra att de vill ha datum för när ägget frystes då det ska korrigeras. Mitt ägg som jag är gravid med nu frystes när jag var 29 år och nu är jag 33 så yngre än mig. Mediciner etc har jag inte hört ska påverka blodprovet.

Strössel - sist fick jag mitt av bm. Man brukar få det efter RUL då de kollar att allt är ok och justerar bf, även om det inte är aktuellt för oss ivf- are. Men efter rul kan du ju ringa din bm och säga att du vill ha det om du inte får det av den som gör rul:et. Så bara ansöka sedan.

FK ordnar träffar på lite olika platser där man kan anmäla sig för info om fp. Men bra om man läst på lite innan själv på fk hemsida så man har en liten aning iaf så man lättare hänger med. Det är en djungel i början!

• Vickan I

Strössel - har tyvärr inte så bra koll på det här med hp el gp som det nu tydligen kallas då jag aldrig ansökt om det. Jag har chattat flera ggr om olika saker med fk. Fungerar jättebra. Man kan inte fråga om sitt specifika ärende om man har ett sådant pågående men allmänna frågor som just det här med intyg och arbetsgivare etc. Testa det.

• Vickan I

Jag är jättenojjig denna gång med och kommer nog dröja innan jag vågar köpa saker. Dessutom har vi ju typ ALLT redan så det är lite tråkigt nästan haha, även om det kommer bli en härlig nostalgitripp att plocka fram alla saker igen. Sonen bytte igår faktiskt till "stor-kille-säng" som han säger så han har haft sin spjälsäng länge, men älskat den så inte sett ngn anledning att byta. Nästa kommer få ha samma, en vit BRIO cot two, som varit toppen. Kan verkligen rek en spjälsäng med en sida som man kan sänka ner. I början är bebisen liten och ligger högt upp, men när man sänker ner dem sedan och de börjar väga lite så är det skönt. Iaf om man har en kille som vi som vaknar flera ggr så det blir en del lyft upp och ner eller om man är lite kortare själv.

Jag skulle vilja ha en spjälsäng som sedan kan göras till en växasäng från danska Sebra till nästa, men den är så dyr, runt 10.000 kr! Gillar verkligen sakerna från Sebra och har nu inrett Alvins rum med deras "biltema" på kuddar och påslakan etc. Innan var hans rum inrett med saker från Mannerståls "tiny Zoo-serie", men det var lite bebis och han är ju stora två nu . Ah finns så himla mycket fint *drömmer* 

Strössel - Känner igen det där med kläder med prislappar kvar. Har en hel del sådant också då man förköpte sig i vissa strl som de växte ur så himla fort. Ofta hade man ju också några favoriter man gillade och använde mer.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011