Inlägg från: Livets goda ting |Visa alla inlägg
  • Livets goda ting

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hittade hit oxå

Kelsson: ring mama mia på Karlavägen- de är jättetrevliga och du får garanterat en tid innan 10/5

Jag ska dit på lördag för inskrivning ( och vul tror jag). Är redan i vecka 7 enligt grav.kalendern..känns fortfarande overkligt. Mår lite illa på morgonen men så fort jag äter min frukost så försvinner det..försöker även att äta mellanmål på jobbet.

En fråga till er som är längre gångna i graviditeten..tränar ni som vanligt?

• Livets goda ting

Strössel & Vickan: Lycka till på torsdag - det kommer att gå jättebra!!

Meede: Då är vi i samma vecka?? Jag gick in i v. 8 i söndags och beräknad bf är 26:e november
    Har första VUL den 20/4! Ska bli så spännande att se om det finns ngt därinne...

Kelsson: Då är du bara knappt 2v. efter

EGO: mår lite illa på mornarna men så fort jag äter så lugnar det ner sig. Mår sen lite halvilla fram till lunch men sen blir det bättre på eftermiddagen/kvällen och är som ni andra grymt trött. 

Vad gäller bebiskläder  etc. så kommer jag nog oxå vänta ganska länge..vill att alla test ska vara bra först.

• Livets goda ting
    Kelsson1 skrev 2011-04-11 20:34:21 följande:
    Ego: Kunde inte låta bli, har nu tagit CB med veckoindikator o svaret kom så fort o fiiiint 3+ veckor! Finns att se i galleriet Skrattande. För vad vore mitt galleri utan CB med veckoindikator?
    Underbart!! Det var precis det jag gjorde när vi kom hem från semestern !!
  • Livets goda ting
    Aurora1979 skrev 2011-04-11 21:47:21 följande:

Glömde ju skriva att BF är beräknat till 15 november.
    Kommer antagligen att försöka vänta med att köpa kläder till i september eller så.... får planera in en tripp till Gekås i Ullared då. Svägerskan har säsongscamping inte så långt ifrån så kan passa på att göra det till en weekendtrip.

I morgon ska jag träffa läkaren på MVC och på onsdag BM.

Härligt! lycka till i veckan
  • Livets goda ting

Välkomna alla nya!!

Meede: Grattis till ett pickande hjärta ..såg din kommentar oxå..vi är ju väldigt nära varandra i datum för bf

Kelsson: Skönt att dina symptom är tillbaka !!!

Strössel, speck el vickan..nyfiken bara men vad är RUL?

Vickan & strössel: håller tummarna för er imorgon!

EGO: har inte kräkts men har nästan ett konstant illamående som varierar under dagen, har även tappat aptiten..är det någon som känner igen sig?
    Bara en vecka kvar till vårt första vul

• Livets goda ting
    Speck skrev 2011-04-13 21:24:28 följande:
    LGT: RUL = Rutin UltraLjud = "det stora ultraljudet", gör vanligtvis i vecka 19 (18+0), det är då de gör en nooooggrann koll på alla organ, ryggrad, leder, mäter huvudet, magen, lårbenet och ger dig ett BF-datum (gäller dock inte oss eftersom vi vet med exakt noggrannhet vilket datum vi blev gravida).
    Tack, då är det vi har planerat in i slutet av juni men innan dess väntar Nupp och KUB test..
  • Livets goda ting
    Kelsson1 skrev 2011-04-13 21:22:19 följande:
    LGT: Jag har varit väldigt illamående utan att spy. Har svårt för att tro att det skulle vara för graviditeten, inbillar mig att det är för att jag har ätit för mycket...
    Men bara en vecka kvar, det är ju jätte snart! Härligt! Stor Kram!
    Nej, det är klart det gravidsymptom Kram på dig
  • Livets goda ting
    Aurora1979 skrev 2011-04-13 21:39:04 följande:
    Mår oxå illa utan att spy.  Så tänker att det nog är lika vanligt att "bara" må illa som att faktiskt spy av illamåendet.
    Ok, skönt att höra att man inte är ensam... det är ju inte kul att vara illamående men det är ju bara under en begränsad period i ens liv ( och förhoppningsvis en gång till i framtiden)!
  • Livets goda ting

Kelsson. Skriver här oxå - grattis igen till ett tickande hjärta!!

Kasa: Hoppas att det rosa/bruna har försvunnit. Tänker på dig, kram

Jis: välkommen tillbaka! Hoppas kliandet har avtagit!

EGO: på onsdag är det dags för vårt första VUL känns både spännande och nervöst ...Är så nervös om det finns ngt därinne...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011