Inlägg från: Skrollansmamma |Visa alla inlägg
  • Skrollansmamma

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej alla kämpar

Jag tänkte hoppa in här om det var ok. Har träffat några av er tidigare i andra forum.

Jag fick ett plus efter IVF ICSI den 13/2. Är nu i v13 (12+3) - BF 23/10. Jag har inte vågat skriva in mig i något gravidforum tidigare då jag varit så rädd för MF.

Nu känner jag dock att jag skulle vilja höra lite hur ni andra plussare har det.

Jag har läst igenom forumet och just nu tänker jag verkligen på dig Kelsson!! Fy f-n så jobbigt! Hoppas verkligen det går bra för dig!!

• Skrollansmamma
    Kelsson1 skrev 2011-04-13 08:49:43 följande:
    villsågärna: Det är mer än OK att du hoppar in här. VÄLKOMMEN! Stort Grattis till Graviditeten!
    Tack! Håller mig flytande än så länge, alla känslor är bara så starka just nu men finns inget annat att göra än att vänta...
    Tack för det fina välkomnandet!

Jag kan int ens ana hur jobbigt du har det just nu. Skickar styrekramar och håller alla tummarna!! Jag var ett vrak i princip fram till v 12 trots bra VUL x flera. Det har iof inte helt släppt ännu men jag försöker njuta av det mer nu.
  • Skrollansmamma
    Kelsson1 skrev 2011-04-13 08:54:56 följande:
    villsågärna: Stort Tack! Värsta är att inte veta, bara vänta o hoppas på det bästa...
    Ja fy f-n, kan du inte gyn titta? Eller lämna blodprov? Jag hade aldrig kunnat vänta, det hade gjort mig galen!! Även om de inte kan göra något åt ett ev helvete så kanske den rent psykiskt är lättare att veta för dig?

Nu menar jag verkligen inte att måla fan på väggen, men jag tycker inte du ska behöva leva i denna terror!!
  • Skrollansmamma
    Kelsson1 skrev 2011-04-13 09:06:55 följande:
    villsågärna: Känns jobbigare att ringa någon o säga högt det jag är sååå rädd för. Vara borta från jobbet för blodprov känns också jobbigt, tror inte att jag skulle klara av att gå tillbaka till jobbet. På något sätt är det enklare att inte tänka på saken o vänta o se vad som händer än att bryta ihop o stanna hemma o göra nödvändiga tester för att få besked. Låter det helt sjukt? Vågar kanske inte ta reda på svaret? Vet inget just nu, vill bara vänta o se för då kan jag fortfarande hoppas...
    Jag förstår det och respekterar verkligen dina tankar. Jag kände lite likadant inför TD, jag ville inte kolla - för sålänge jag inte visste svart på vitt så hade jag hoppet kvar. Jag tror det kommer att gå bra för dig, man måste tro på det. Jag lovar att hålla alla mina tummar för dig!!
  • Skrollansmamma

î? ja det finns mycket positiv att säga. Mår utmärkt o har gjort det nästan hela tiden. Jag är äntligen i v 13 o jag börjar få mage :) jag är den lyckligaste o mest tacksamma gravida!

Denna veckan ska jag börja använd min änglapingla för bebisen börjar nu uppfatta ljud :)

• Skrollansmamma
    Kelsson1 skrev 2011-04-15 09:34:10 följande:
    Tack tjejer. Är nog rätt lycklig även om oron inte vill släppa greppet helt. Det är väl det vi alla här får vänja oss vid är oron ända fram till förlossning... Det är nog först efter förlossningen vi kan lita på att allt går bra.
    Mmm så är det nog Kelsson :)

Samtidigt har mina vänner som fått barn nu och för några månader sen börjat med nästa oro :) Jag tror det bara är att vänja sig vid att man kommer oroa sig för sina barn tills man är död och begraven och kanske även då :)

Jag ska nu försöka att inte oroa mig utan försöka njuta av detta fina fina vi har fått!

Vi har valt att inte göra KUB - orkar inte med ännu en oro - och det finns ingen anledning att tro att vi skulle lida större risk än någon annan.
  • Skrollansmamma

Det kan jag förstå, vi har en toppen gynekolog som har gett oss möjlighet att titta i v 8, 10 o 12 :) o det har sett bra ut alla gångerna så jag nöjer mig med det.

• Skrollansmamma

Hej alla!

Idag har jag köpt en AngelSound (doppler) som man kan lyssna på bebisen i magen :)

Har läst att det kan vara svårt att höra hjärtljuden så jag var inställd på det, men så efter en stunds letande hördes det fint och tydligt ett hjärta som pickade på i ca 140 slag/min :) Så häftigt! Kan verkligen rekomendera det till er som är oroliga eller ni som bara vill ha lite kontakt med er bebis. Tror att man kan lyssna redan från v 12!

Kram på er!

• Skrollansmamma

Jag vet att man inte ska lyssna för mycket, det är inte tanken heller. Men att någon gång då och då lyssna på bebis tror inte jag skadar.

Köpte den på teknikmagasinet.

Alla gillar vi olika saker men detta passade mig toppen!

• Skrollansmamma

Vickan I - testa o byt batterier, det klarar sig nog inte mellan syskon :)

Visst är det mysigt, jag blev också lite paff att man fick lyssna så långt ner!

Det är skönt att vara i andra trimestern nu, det har jag längtat efter!! Hur var din första graviditet?

• Skrollansmamma

Jag tycker det är roligt att följa er alla som kämpar på, jag kan väl säga att jag inte känner mig så hemma - särkilt eftersom jag inte ens var medräknad bland dem som "kommit en bit på vägen" trots att jag går in i v 15 om några dagar.

Det är svårt att känna sig riktigt hemma på de vanliga gravidforumen tycker jag.

Strössel - jag tror anledningen till att ingen kommenterar på dina inlägg är förmodligen för att de bara handlar om dig. De flesta här vill diskutera varandras situationer och ämnen.

Jag fortsätter som sagt att följa då jag tycker att vi alla är superkämpar och har gått igenom mycket för att komma hit och givetvis är livrädda för att det ska gå åt skogen.

GLAD PÅSK önskar jag er!

Vickan I - grattis till fina hjärtljud :)

• Skrollansmamma

Vickan I - jag har BF 23:e okt, du?

Angelsounds kan onekligen ha både en lugnande effekt men även raka motsatsen! Jag blev också förvånad över hur långt mer man fick lyssna!
    Jag tror du kan köpa gel på Apoteket - jag fick med det när jag köpte - en pyttetub som inte räcker långt :)
    Jag har inte helt greppat din situation - varför har du koll i v 20? O varför tar du sprutor?

Kasa- inte duktig på illamående. Kan du äta alls? Annars tror jag att det blir liiite bättre om du försöker få något i magen - vadsom helst! Stackare! Vad är mola för något?

• Skrollansmamma

Haha - ligger i trädgården o solar på mage, tror inte det kommer gå så länge till så jag passar på. man vill ju inte blända folk med sin baksida i sommar :)

Så om jag skriver mkt fel skyller jag på iphonen :)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011