• missan

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hejsansvejsan alla glada gravida blivande mammor!
    Hoppar gärna in här, tack för tipset Kelsson. Plussade i tisdags förra veckan, på kvällen och
    inte på första kissningen. Sen i lördags vaknade jag sjuk. :( Typiskt. Dunderförkyld, lite feber, hosta mm.
    Så jag är hemma och vilar vilket är ju väldigt skönt. Tror slemhinnorna är extra känsliga när man är gravid och då kanske man inte kan motstå virus och bakterier på samma sätt?!

Grattis till er som via VUL sett ett litet tickande hjärta!! Fantastiskt. Kanske det blir mer verkligt då?!
    Jag kommer börja storgråta, men det är ok. Gjorde jag av ngn anledning även på äggplockningen. hahaha
    Jag har tid den 28 april, om en vecka drygt. Försökte tjata mig till ännu tidigare men det gick inte.. Har ju haft ett utomkvedshavandeskap så det finns oro att den "krupit tillbaks" till äggledaren.. Jag vet att det är knäppt men jag höll på att förblöda den gången så är lite nojjig..:)

Kelsson; vi går ju båda på samma ställe, från början fick jag med tid den 2 maj men efter lite tjat fick jag den 28, annars hade vi kanske setts! :)

• missan

Tack!
    Jag behöver egentligen int se hjärtat eller ngt sånt bara att det sitter rätt, dvs i livmodern och ingen annanstans.. Men det är nog en bra tid!
    Kram

• missan

Vet inte om det är någon tröst Kelsson men jag har haft konstant växtvärk i livmodern i över en vecka nu.
    Jag menar jag är ju bara i vecka fem, tror jag, hur man nu räknar.. Igår gick det bak mot ryggslutet med..
    Tror det är normalt, det förbereds därinne för en växande bäbis och det känns.
    Kram på dig och förhoppning att du snart mår bättre!

• missan

Aha, men vätska i buken kan nog kännas en del. Minns när jag opererats för X, då sökte jag akut
    en vecka efter operation då sa de att jaghade blod kvar som "retade". Fast det gjorde svinont!
    Allt därinne ska väl "återställas efter stimuleringen samtidigt som det förbereds för graviditet.. Mkt som händer
    och visst blir man orolig ibland, så även jag. Men ring FC och kolla..
    Nä, inte kul att se gravid ut så tidigt så folk frågar och man inte vet vad man ska svara.. :)

• missan

En liten fråga bara Kelsson.. Sjukskrev de dig på FC eller fick du gå till annan läkare?
    Jag hörde nämligen mig för när jag va där för äggplock men de verkade inte vilja göra det..
    Dessutom behöver man ju inte det i början, men jag tycker alltid det är skönare när en läkare anser att jag inte kan arbeta än att jag tycker det själv, liksom.. Va hemma dan för äggplock, dagen efter och så dagen för ET, sedan va det helg.

• missan

Tack, då förstår även jag! :)
    Då känns en barnvagn med hårlift smartare för min del..
    Min mamma har en gång i tiden sagt att hon ska betala min barnvagn i framtiden. Hon gjorde
    det för min syster.. Men frågan är då vilken prisklass man kan lägga sig på.. ;)
    Så sjuukt dyrt med barnvagnar och jag tror inte hon tycker det är relevant att köpa en Emmaljunga eller
    liknande...
    Ja, jag. för mig är det ett avlägset "dilemma"! :)

• missan

Välkommen och grattis Sinner Saint!
    Vi plussade "samtidigt", förra tisdagen. :)
    Låter inte roligt med ÖS men skönt att de håller bra koll på dig.

Själv mår jag bra!
    Ja, jag menar är ju hemma för sjukdom - som äntligen börjar bli bättre men vad gäller det andra
    har jag inga besvär. Magen har slutat att ömma och dra (livmodern) mår pyttepyttelite illa korta stunder
    men knappt kännbart. Nästan så att jag blir lite orolig för att jag mår så bra.
    (Bortsett från hostan och snoret dårå)

Jaja, såhär kommer det nog vara ett tag framöver. Upp, sen lite ner, sen upp igen...
    Men jag är fortfarande överlycklig över min graviditet och igår när min sambo kom hem från jobbet
    frågade ha: "vad har ni gjort idag då"?? :D Vi är lite larviga, jag vet... Men vi njuter så länge vi kan!

Krya krya alla "kompisar"

• missan

Funderar på MVC Barnmorskorna Västermalmn någon som vet hur de är??
    Jag tyckte de hade en bra information på hemsidan, bra uppetider och verkar ha extra
    "förståelse" för oss som genomgått IVF.. :)

Ska försöka få tag på min behandlande gynekolog för att kolla om hon håller med om mitt datum
    för första VUL. Jag har genomgått utomkveds och är rätt orolig att det inte sitter rätt. Har hört att det vid
    IVF lättare kan åka tillbaka till äggledaren, vet inte varför...
    De har verkligen alltid sagt att jag ska gå på jättetidigt ultraljud för att kolla men jag kunde inte få barnmorskan
    att boka tidigare än den 28:e. Behöver inte höra hjärta bara se att pricken är i livmodern..

• missan

Hahaahaahhaa!!

Min sambo tittade på mig när jag blev gråtmild häromdagen av allt jag såg på TV ..

• missan

Förutom att jag var gråtmild i söndags så har jag Inga andra känningar just nu. Mår inte illa, har inte ont i magen,
    är inte trött! Hmm.. Jaja, hoppas allt e ok fortfarande.
    Imorgon är min oficiella TD (ruvardag 20).
    Så gör väl ett test till som de bad mig och och så ringer jag dem på torsdag.

Snart ner till tvättstugan. :(
    God natt på er!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011