• spets

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej

Nu vill jag gärna vara med här :) Plus i dag på stickan och kan inte riktigt förstå det än. Det är ju väldigt tidigt än och man gör ju inget annat än hoppas att det ska hålla sig kvar. Efter 4e försöket fick vi äntligen vårat starka streck. Jag längtar tills på måndag då jag får ringa ivf och berätta. Jag blir lite orolig... jag skulle ta alla mediciner fram till testdatumet, sen skulle jag ringa. Men det är ju helg nu.. hmm.. så jag fortsätter med medicinerna tills måndag. Stämmer det? Jag tar fragmin sprutor, proggisar 2 ggr/dag, prednisolon och progynon. Någon mer som varit i samma sits och vet?
    Har gråtit floder flera ggr i dag av lycka. Jag kan inte begripa att jag kanske får en liten bebis i februari... eller vem vet.. tänk om det blir två?

Någon som vet vad som händer om bara en fäster? Märker man av ngt då?

• spets

Åhhh vad sjukt kul det är att läsa alla härliga historier. För någon veckan ville man inte alls läsa sånt här, men vad skönt med en ändring på det.
    Jag fick ju mitt plus i lördags och det var en utav mina lyckligaste dagar på länge. Jag ringde igår till ivf och hörde hur jag skulle göra med mina mediciner och då sa kvinnan att jag skulle sluta med allt förutom fragmin. Jag tyckte att det lät lite konstigt, för jag minns att läkaren sa något annat, men man litar ju på dem. Den här kvinnan har tidigare gett mig fel medicin, så det var därför jag var extra misstänksam. Jag bestämde mig ändå för att ringa och dubbelkolla med en annan sköterska i dag, en som jag litar på. Hon har sagt fel IGEN. Detta är nästan som liv och död för mig och ingen får bara säga fel i en sån här situation. Jag ska visst fortsätta med korticon eller hur d stavas fram till v.7 och sedan trappa ner sakta. Lika så med proggisarna. Fasen vad arg jag blir på sånt här.

Jag är i v.4 nu och känner absolut ingenting i magen.. men den är blå och fin av alla sprutmärken :) Vad gör väl det när man har det finaste att vänta <3

• spets

Nu har jag börjat att få några symptom. Värkande bröst och jag ljuger inte om dom har växt en hel storlek. Undrar hur det här ska sluta :) Känns helt ok!
    Den 14 juni har jag tid för mitt första ultraljud.. lääängtar!
    Är det någon mer som tar fragmin?

• spets

Hej på er

Vad roligt att läsa om er. Ni verkar ju ha gått så pass långt allihopa. Kul!
    Är det ingen som är runt vecka 5? Är det normalt att man redan nu får rejäla humörsvängningar
    Jag fick lov att testa mitt digitala test häromdagen. Den visade 3+ och det var en lättnad. Hoppas hoppas verkligen att det är någon/några där inne som tänker hålla sig kvar.
    Man är så ortoligt rädd att man ska få missfall igen. Fast så här långt har jag aldrig gått någongång och det är ju positivt.

Någon som har nått tips för all acne som ploppar upp här och där?

Hur många veckor räknas som de allra osäkraste?

• spets

Åååh.. jag längtar tills jag kommit så långt som er. Och hoppas att jag gör såklart.....
    Ni som tidigare fått ett plus, vilken vecka blev det MF och hur upptäckte ni det?
    Vilken vecka hade ni erat första ultraljud? Vad kunde ni se på det första ultraljudet?
    Jag går in i v.5 i morgon... tjohooo :)

• spets

Tack Kelsson. Man är ju så nojjig..
    På min klinik får alla komma på UL i v.6-7 för att lugna paret och det känns riktigt bra. Jag längtar otroligt.
    Är det någon som kan hjälpa mig att beräkna när min "lille" kommer om allt går bra. Vi plockade ägg och gjorde icsi den 4/5 och vi stoppade in 2st 5dagars den 9/5.
    Jag blir så förvirrad av alla datum och har ingen att direkt fråga.

• spets

Hej

Jag måste rådfråga er om detta är normalt.
    Jag gick ut för att klippa våran gräsmatta (jag gick i slowmotion och tog det riktigt lugnt). Efter ett tag fick jag avbryta då jag kände att jag blev helt yr. När jag håller handen framför mig darrar den som ett asplöv. Känner mig bättre nu efter lite vila, men vad beror detta på? Jag är endast i v.5.

• spets

Kasa: Jättestora kramar till dig. Om jag fick en önskning i livet så vore det att alla som genomgår detta skulle få det de önskat sig samt ett rikt och lyckligt liv. Ingen kan förstå detta som inte varit i det. Tänker på dig i massor

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011