Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kelsson: Hoppar in här med ett inlägg. Om du har vätska i buken och är ÖS så kan jag lova att det gör ont. Dom smärtorna var värre än blindtarmsinflammtion för mig.
Kelsson: Hoppar in här med ett inlägg. Om du har vätska i buken och är ÖS så kan jag lova att det gör ont. Dom smärtorna var värre än blindtarmsinflammtion för mig.
När jag var ÖS (blev inte gravid då) så kunde jag inte stå, gå eller ligga på en vecka utan att det gjorde fruktansvärt ont. Jag tror det är din ÖS som gör det.
Har du varit sjukskriven redan?
Oj så pass. ÖS ökar när man blir gravid och om jag inte missminner mig så kan det pågå till v 16 eller något sånt. Ring din klinik och hör efter.
Hej tjejer! Har inte skrivit här på länge men följer er. Själv är jag i v 11+3 idag och det känns lite mer avslappnat att ha kommit in i v 12. Var på inskrivning hos BM i tisdags, hade 108 i järnvärde så nu äter jag extra järntabletter.
Har inte mått så illa som en del andra av er men jag äter mycket och minst något varannan timme. Har dock haft tröttheten som tydligast symptom, igår somnade jag kl 19 och sov till 6:30 imorse, är ohyggligt trött vissa dagar, andra är det lite bättre. Nu har jag inte varit pigg sen ET så det börjar bli en vana. Märker dock att jag inte är med i huvudet som jag brukar och glömmer saker och har inte full koll så som jag brukar.
På onsdag är det KUB-VUL och det är nervöst, tänk om inte bebisen lever...usch, vilka nojjor man får!
Jag hoppas allt kommer vara bra på onsdag så jag kan börja njuta lite då, den dagen går jag in i vecka 13.
Vi har inte legat med varandra sen ÄP men annan sex har vi haft och det har gått bra. Har lovat min man att börja om KUB-testet går bra.
En fråga: Ska man sluta med folsyratabletter efter v12?
Vickan: jag har bara tagit mitt val kvinna med extra järn och folsyra. På apoteket sa dom att det räckte. Ska man äta extra folsyra också?
Strössel: Jag åt dom inte innan IVF-en så jag är lite orolig att det kan orsaka ryggmärgsbråck. Hoppas dock på att mitt dagliga stora fruktintag i flera år kan ha laddat lite för folsyraförrådet i kroppen och att jag äter en del rotgrönsaker.
4 dagar kvar till KUB. Förut var jag mest orolig för testresultatet, nu är jag mer orolig för om barnet lever. Någon annan som nojjar för det?
Strössel och Speck: Tack för att ni delar med er av era upplevelser innan KUB. Jag har nojjat mer och mer nu sista veckan för om barnet skulle leva. Jag undrar varför man tänker så? Kanske för att man har kämpat så länge?
Vad härligt för er båda som kommit en bra bit in i graviditeten!! Mysigt att inreda barnrum. Min mans dotter har ett ljuvligt rum hos oss som jag har inrett. När jag träffade honom och vi flyttade ihop så fick jag utlopp för mycket av mina barnkänslor genom att fixa och dona för hans lilla tjej. Jag köper kläder till henne och älskar att fixa i hennes rum. Nu är hon 7 så det behöver göras om lite men vi har mycket barnsaker som vi kan använda till det nya barnet. Jag hoppas innerligt att det går vägen på onsdag, kommer nog inte sova så bra natten innan. Vi h har tid kl 8 på morgonen så det blir ingen väntan under dagen. Känner mig så nervös!