Inlägg från: elintang |Visa alla inlägg
  • elintang

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej ! 
    Är inne och kikar emellanåt , vart går ni någonstans och gör eran IVF ? Har ni gjort flera försök? 
    Själv gjorde vi våran på Sahlgrenska och fick ett plus Glad 

MVH Elin  

• elintang
    strössel skrev 2011-09-08 11:23:36 följande:
    Hej vi gjorde ett ET på Rmc Linköping fick minus sen gjorde vi ett Ostimulerat FET och fick ett plus och är i v 34 nu.

I vilken vecka är du i ?
    Jag är i vecka 29 . Ska bli sjukt spännande detta :) 
    Tack så mkt ni andra !  
    Är alltid spännande att kolla hur det går för andra som är i samma situatuion som en själv .
    Har ni någon diagnos eller hur kommer de sig att ni använder IVF ?  
  • elintang

Vickan I & Kelsson: Jag har PCO så mina ägg blir inte tillräckligt mogna så dom släpper , sen tror dom att kanske äggledarna kan vara dåliga . Så därför blev de IVF . Är dock sjukt lycklig över att vi fick hjälp och de verkar ha fungerat Glad

• elintang

Japp , vi startade en utredning på gyn och där sa dom att oddsen var väldigt små , sen ändrade dom till i princip helt uteslutet. Men vi provade att göra en stimulering på gyn först som misslyckades och sen gjorde vi en till men då blev de hur många ägg som helst så då fick vi en akut tid på sahlgrenska eftersom de ändå var vårat nästa steg så då gjorde dom en ivf. Så det är först nu när man sitter och tänker tillbaka som jag förstår vad som har hänt. Vi va på gyn i hemstaden på måndagen fick akuttid på sahlgrenska på tisdagen plockade ut äggen på torsdagen och satte in de på lördagen och sen blev det ett plus Skrattande

• elintang
    skatten12 skrev 2011-09-08 12:41:39 följande:
    Har inget, helt normala men ej plussat av oss själva ändå. Dock aldrig legat i helt aktivt med äl stickor mm. Fick erbjudande om detta så vi hoppa på =) O sitter nu med bebis i magen i v6 5+5 =)Hjärta
    Okej, då håller jag tummarna för att det går bra Glad
  • elintang
    Kelsson1 skrev 2011-09-08 12:56:03 följande:
    elintang: Lycko dig som slapp gå igenom hela IVF proceduren .
    japp , jag är jätte tacksam för det . har ju bara läst lite om andra och det verkar vara jättejobbigt . har ju dock sprayat och tagit spurtor men inte behövt vara på alla samtal och planeringsmöten och sånt iinnan. 
  • elintang
    skatten12 skrev 2011-09-08 12:58:45 följande:
    TACK =)
    fick ett Ma i maj så Hoppas detta lilla hjärtat vill stanna hos sin mamma Hjärta
    ska nog gå bra, jag förösker va stark ! :)

Vet ni va de är för kön ??
    Det hoppas vi på :) 
    Nepp , ingen aning . Känslan säger att det är en kille, men det får visa sig . Huvudsaken är att den är frisk :)  
  • elintang
    kasa01 skrev 2011-09-08 13:15:20 följande:
    Shit, vilken räkmacka ni åkte på!! Bara att gratulera! Många får ju väntar minst ett år på att få komma till IVF om man inte går privat. med utredning o allt kommer man gärna upp i flera år innan plusset. Underbart!!!
    Japp , tjejen jag gick på hos gyn i hemstaden sa att det bara hade lyckats en gång på 10 år innan. Men istället blir man nojig för att vi hade sån flyt med de så ska de hända något annat . 
  • elintang
    skatten12 skrev 2011-09-08 13:27:15 följande:
    jag fick info o ivf o remiss skickades 14 jan 1 feb började vi med suprecur plus 28 mars ! gick snabbt för oss med :)
    härligt, är skönt när det rullar på . har du haft problem med biverkningar ? hur mår du nu ? 
  • elintang
    skatten12 skrev 2011-09-08 14:08:09 följande:
    Hade lite i början men denna gången var ostimulerad :) så jag slapp de :)

Nu är de bara sån fruktansvärd trötthet :)
    Skönt , när är det dags för att kolla ultraljud ? 
  • elintang
    skatten12 skrev 2011-09-08 14:20:46 följande:
    Om exakt 2 veckor :) vul blir de :) så förväntans full :) men samtidigt super nervös ... Tycker min molvärk minskar ? O tröttheten bara ökar ! Sover o sover och orkar inget !
    Spännande :) Förstår att du är supernervös. Men det tyckte jag att min med gjorde den liksom kom och gick och trött har jag varit hela graviditeten, helt sjukt är det men det går över någongång hoppas jag . Mår du illa ? 
  • elintang
    skatten12 skrev 2011-09-08 14:28:18 följande:
    Kan känna lite på
    Morgonen o vid viss lukt . Men skulle vilja känna mer sp jag vet att de beror på grav !! Vet ej om de är för att jag är trött eller tom i
    Magen!! Haha låter sjutton sjukt att
    Man vill MÅ ILLA ! Jisses ;)
    Men allt för lillahjärtat !:)

Mådde du illa ? Asså din molvärk kom o gick med ? Jag hade en beigh flytning o blev super orolig men bm sa de är lugn hoppas de ! Förra lör ca de pytte lite brunt efter jag fick en orgasm Så hoppas de beror på
    Sammandragningarna efter den sex vågar Jag ej..
    Jag mådde illa i perioder och väldigt mkt i början , men det försvann i v.11 och har inte kommit tillbaka . Japp molvärken kommit och gått hela tiden och gör det fortfarande. Har aldrig haft något efter att ha haft sex utan de har funkat toppen hela tiden ;) 
  • elintang
    Najje79 skrev 2011-09-08 15:09:21 följande:
    Jis: Jättefin mage! Vart har du köpt jeansen??

elintang: Jag har gått privat på IVF-kliniken i Gbg, de har inte hittat något fel på oss. Vi har även genomgått en missfallsutredning där det inte heller framkom några fel. Nu är det femte försöket (1 ET, 2 FET och nu ET). Är i v 7 (6+2). Har fått alla mina MF i v 7 så det är nervöst nu...

Kelsson: Stackare som är så trött! Du får släppa alla måsten och sova när du kan! Kramis!

Strössel: Är det nått på gång tro? Eller är det stressen inför renoveringen? Ta hand om dig vännen!

Ego: Har haft sån växtvärk idag så jag har faktiskt inte kunnat tvivla... hoppas det håller i sig, har gärna ont om det är "rätt" ont. Mår illa av och till under dagen, har ingen direkt matlust utan mår illa av olika lukter.
    Idag när jag läste saga för barnen avbröt jag mitt i och utbrast: Men fy vad det luktar sopor här! Det var tyvärr ingen annan som kände den lukten så jag fick bara acceptera att jag har väääldigt känsligt luktsinne just nu! lus att jag är överkänslig, gråter för allt, och då menar jag stortjuter med tillhörande hulkningar... I Love It!! Skrattande
    Jag håller tummarna för dej att det ska gå bra! Varje dag är en seger Skrattande
  • elintang
    skatten12 skrev 2011-09-08 15:05:31 följande:
    Jis : sååå fin :)
    Elintang ; gott att höra :) äh inte långt kvar nu ju !:) så Mysigt

Gud vad Jag somnar ! Puh
    Vakna nu efter en nap
    På 20 min !!
    jag tycker det känns som en evighet kvar  :) 
  • elintang
    Lulis7 skrev 2011-09-08 20:15:00 följande:
    Elintang: Välkommen hit och grattis! Vi har också manlig faktor. Sambons spermier kommer inte ut pga en blockering någonstans på vägen. Så han får genomgå biopsi vid varje behandling. Vi har gjort 5 ICSI. Är i vecka 18 nu.
    grattis till v.18 :) 
    okej , men visst är det skönt att det går att fixa även fast man inte funkar till 100 % :) 
  • elintang
    Aurora1979 skrev 2011-09-08 17:00:56 följande:
    Jis: Lika snygg som vanligt! Är oxå normalt en 44/46:a men ser aldrig lika fin o piffig ut som dig! :P

elintang: här har du en som oxå gått via Sahlgrenska. Vi har manlig faktor som "problem" pga en kromosomavvikelse hos mannen som gjort att han inte har några spermier som vill komma ut. Vi plockar i stället ut dem genom biopsi vid äggplock och sen gös ICSI. Lyckades på 3:e försöket, vårat 2:a FET alltså. Är i v.31 nu. =)

Najje: haha, det där med känsligt luktsinne är rätt jobbigt! Jag kände någon slags mögellukt i flera veckor innan jag fick mannen att lukta precis överallt i badrummet (där jag kände lukten). Lokaliserade det till slut till tvättmaskinen. :P Och kylskåp och sopor är hemskt i början!     
    okej , spännande . då är vi nästan lika långt gångna.. jag är i v.30 idag :) så nu börjar det närma sig . trodde aldrig att jag ens skulle komma såhär långt ! så varje dag är en seger ! :D 
  • elintang
    strössel skrev 2011-09-09 10:52:42 följande:
    Vecka 35 idag och 41 dagar kvar till BF Solig

Speck: Ha en mysig promenad med Loke och hoppas att han inte blir hungrig efter 15 minuter Glad

Kelsson: Grattis till v 28 !

Elintang: Grattis till v 30 !
    tack så mkt :) 
  • elintang

Gravida 

Strössel - BF 21/10
    Vickan I - BF 25/10 (induktion 10/10) 
    Karmosin - BF 4/11
    Aurora79 - BF 14/11
    elintang - BF 24/11
    Lillstintis - veBF 3/12
    Sputnik - BF 7/12 
    Kelsson  - BF 8/12
    Eileen1-BF 16/12
    Jis - 10/12
    Kasa- BF 16/12 
    Tredjemaj - BF 21/1 2012
    cattm - BF 5/3 2012 
    Najje - BF april 2012 
    Enya - BF maj 2012
    dealiyBF maj 2012
    nn81 - BF mars/april 2012

Bebisar här  
    Speck -BF 20/8 2011 Loke född 20/8

Lägger in mig här på listan med :) 

Speck - grattis till Loke ! Hoppas det gått bra! 

Vart får man tag i alla gratissaker ? är det bara att gå in och hämta?  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011