Inlägg från: Eileen1 |Visa alla inlägg
  • Eileen1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej tjejer! Här vill jag vara medGlad
    Dealiy, jag ändrade ditt datum till 2012

Gravida 

Strössel - BF 21/10 
    Vickan I - BF 25/10 (induktion 10/10) 
    Karmosin - BF 4/11 
    Aurora79 - BF 14/11 
    Lillstintis - veBF 3/12
    Sputnik - BF 7/12   
    Kelsson  - BF 8/12 
    Eileen1-BF 16/12
    Jis - vecka 21 (20+4) 
    Kasa- BF 16/12  
    Tredjemaj - BF 21/1 2012 
    cattm - BF 5/3 2012
    Najje - BF april 2012
    Enya - BF maj 2012
    dealiy BF maj 2012
    nn81 - BF mars/april 2012

Bebisar här  

Speck -

• Eileen1

Kasa, kul att ha samma datum. Har du haft samma datum hela tiden eller blivit flyttad vil UL? Jag hade 15:e från början

• Eileen1

En aning bättre, vänster hand har blivit bättre, kan tom läsa en bok längre än 1 minut om jag håller i den med vänstern. Så nu finns hopp om en frisk vänster efter födseln, troligen bättre pga av svalare väder och mindre svullnad. Är lycklig för varje dag den är hyfsad. Högern ska opereras om 2 veckor sen lite rehab och troligen 3 veckor på jobbet innan jag är mammaledig, så är jag lite gladare och hoppfullare och piggare då jag får sova lite mer utan smärta. 3 månader kvar till BF.

• Eileen1

Jag kommer från Värmland men flyttade till Sthlm när jag var 19, älskar Stockholm:) när jag var 33 träffade jag min stora kärlek och strax efter fick han ett Jobberbjudande i Köpenhamn. Jag hade nyligen bytt jobb efter 10 år i samma företag så jag var sugen på nåt nytt så vi chansade och flyttade till Malmö. Vi trivs bra här och numera jobbar vi båda i Danmark. Klart vi saknar Sthlm och åker upp ofta. Ibland pratar vi om att flytta tillbaka men sen kommer vi fram till att vi trivs ju riktigt bra är nere. Min sambos familj bor i Norrland så i Sthlm har vi min bror och sen en hög med vänner. Snart 4 år sen vi flyttade ner och vi börjar få en del vänner, mer än bekanta men det tar tid, hoppas på fler nu när vi får barn.

• Eileen1

Ja nog blir det tufft att få barn utan nån familj i närheten, minimum 6 timmar i bil till närmsta, till sambons familj har vi 150 mil men vi har båda levt så här sen gymnasiet, kanske inte så här långt bort som nu men många mil hemifrån. Efter snart 20 år så vet vi att ingen av oss vill flytta hem till vår håla...vi får hitta andra lösningar helt enkelt:)

• Eileen1
    Solig lyser från klarblå himmel
    Lyckades höra pyrets hjärta med ihponen i morse, hur tydligt som helst.
    1 månad till min 37 års dag
    2 månader till mammaledighet
    3 månader till BF 16/12
    3:e Trimestern är här och nya vecka 
  • Eileen1

Appen heter My babys beat. Vi har provat ett tag men aldrig hört hjärtat bara lite bubbel ibland så vi gav upp och sa att vi väntar till 3:e trimestern så imorse var det dags och hittade det nästan direkt:) Appen har en inspelnings funktion och vi mailade sen 1 minut inspelade hjärtslag till min mamma som jag gissar kommer fälla en tår när hon hör detta. Jag kan nu även gå in och lyssna på det inspelade med hörlurar på tex bussen, gissar att jag satt där med ett dumt flin;) teknikens under!

• Eileen1

Jag som precis köpt en mössa till...haha man ska läsa FL innan man handlar så man är uppdaterad;)

• Eileen1
    kattm skrev 2011-09-16 21:49:50 följande:
    Tack allihopa! Som sagt, jag såg gravid ut redan innan, speciellt i den här klänningen. All vikt sätter sig på magen på mig (och min mamma och min syster). Under det senaste året med IVF:er och tröstätande och allt annat har jag gått upp en hel del, och nu när det börjar växa lite inifrån också så syns det desto mer. Så fick jag ju börja med mammabyxor redan innan vecka 12 också. Men det är rätt härligt att få se gravid ut, jag har ju längtat så mycket efter det. Får försöka hålla i så att jag inte går upp alltför mycket i vikt bara. Vi äger ingen våg, så jag har ingen aning om min nuvarande vikt. Idag är jag v 15+5. Bilden togs för en vecka sedan.
    Som om jag hade skrivit detta inlägg;) nu är jag i v.28 och har en jätte kula men tro det eller ej, resten av kroppen har blivit mindre och som min syster sa igår, det är väl inte så konstigt nu behöver du ju inte tröstäta längre. Faktum är att mina första gravidbyxor som jag köpte i v.11 nu är förstora! ska lägga in en bild senare idag på min mage. 
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011