Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Försöker packa här, men inser att jag har lite begränsningar. Tagit mig 3-4 timmar att packa 2 flyttlådor! Magen säger ifrån rätt snabbt så jag får pausa hela tiden. Hittar liksom inget bra läge.... :/

• Aurora1979

Jis: Men vad f*n! Livsfarliga människor som stjäl bromsarna! Vissa har verkligen inget alls bakom pannbenet! Förstår verkligen att du är förbannad!

Strössel: Vad skönt att allt såg bra ut på TUL! =)

• Aurora1979

Vi ska ju flytta om 3 veckor ungefär så har inte riktigt koll på hur jag eventuellt skulle kunna ha ett skötbord. Men i den nya lägenheten har vi separat tvättstuga så jag funderar på om jag inte skulle kunna ha en skötbädd på "diskbänken", finns ju rinnande vatten där och ja det är ju nära till hans att slänga smutsiga kläder och att det finns rena kläder.

• Aurora1979

Vi bor hyffsat nybyggt nu men i en 2:a. Har både torktumlare, tvättmaksin och diskmaskin som ingår. Men vi flyttar till en 3:a som är mer som ett radhus, större och billigare i hyra men lägre standard. Sammanlagt blir dyrare eftersom vi i det nya måste betala uppvärmning och vatten som i denna lägenhet ingår i hyran. Hur som helst är det ett bättre val eftersom det är på markplan, i rätt område, närmre till jobbet för oss båda och närmre svärfamiljen, inte i "stan" utan i ett litet litet samhälle. Blir perfekt. ;) Inte jättekul att flyttpacka i denna värmen men skönt att slippa bära tunga kartonger och möbler när det är dags för flytten hehe...

• Aurora1979

I natt jobbade jag för första gången på en vecka och ja det var jobbigt som vanligt... urk. Men ska försöka  stå ut fram till semestern. 8 långa nätter kvar.

Igår såg jag min mage röra sig när Grynet sparkade på mig! Coolt! Maken har kännt sparkar i någon vecka eller om det är 2 veckor kanske? Är i v.22 nu. 

• Aurora1979

kasa01: Är egentligen rätt bekväm i min graviditet nu, det är bara på jobbet det är så märkbart jobbigt! :(

• Aurora1979

Kelsson: Hoppas det! Avskyr även normalt sett att jobba somrarna eftersom det är så stressigt då.... blir ju liksom 100ggr värre när man är gravid och har fler än sig själv att tänka på när man stressar runt. Printade precis ut ansökningarna om gravidpenning, hm får försöka få till en träff med chefen så vi fyller i ungefär lika. :P

Åh blev så tokförbannad på min man idag. Vår barnvagn har kommit och skulle hämta ut den ikväll. 2 min efter kl 18 när jag säger "ska vi åka då?" så säger han, "vaddå? Men posten har ju stängt nu, det är sommartider". Men va faaaan, här har jag suttit och varit så exalterad över att hämta ut den och så klämmer han ur sig sommartiderna DÅ! Hehe, man blir lite extra arg och sur som gravid. :P 

• Aurora1979

Kelsson: ja det blir inte mycket gjort på jobbet kan jag säga, så tycker även synd om mina kollegor som får göra mina saker... som att de inte redan har mycket att göra själva! :/

Man blir så osäker på sig själv och man är verkligen superkänslig över allt möjligt. Jag brukar inte vara riktigt så här labil annars. Men nu gråter jag över det mesta känns det som. Så när jag skällt färdigt på mannen så brukar jag i stället fortsätta gråta lite över hur dum jag är mot honom haha... Det är nog lite synd om våra gubbar med ibland.... ;) Fast de kan omöjligt förstå och veta hur det känns för oss. Vi står ut med mycket under våra 9-10 månader som gravid (inklusive en förlossning) medans han "bara" behöver stå ut med en hormonstinn kvinna. :P    

• Aurora1979

kelsson: ja visst ställer dem upp men tycker inte att det är okej ändå att de ska behöva ta extra uppgifter, de stressar lika mycket som jag gör om inte mer.

Jag skyller ALLT på gravidhormoner just nu. ;) 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011