• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Grattis Orkideé!
    Usch, låter jobbigt Kelsson, hoppas du får sova lite nu.
    Luella, Hur känns det idag? Hoppas det känns bättre. Otroligt dålig stil av "pedagogerna"
    Najje: härligt att de två mår bra å växer som dom ska. Mys.

Ego: jag har haft två grymma dagar, W är en liten pralin just nu, han sover bra, äter bra och är så lätt att ta med, igår var vi hemma hos en kompis å åt lunch, spelade Monopol och fikade, idag var det fika på stan och sen lunch. han sover gott i vagnen och är verkligen nyfiken på allt som händer, snutt-gubben.
    Nu ligger han och snarkar i soffan brevid mig, åhhh, kärleks-overload! 

• Jis
    Najje79 skrev 2012-02-08 19:31:58 följande:
    På söndag ska vi åka och titta på vagn! Åh vad spännande det ska bli. Den är begagnad men verkar vara i fint skick, grå och det bästa är att den säljs med två liggdelar. Alla andra säljs med en liggdel och då ska man hitta en fristående liggdel i fint skick som passar med modell och färg... hoppas, hoppas att den är något att ha. Sen är det egentligen allt annat som ska inhandlas, men en sak i taget, vagn först!
    Kul. Min bror och dom resonerade att dom ville ha en å samma liggdel till twinsen, eftersom dom legat så nära i magen så ville dom att dom skulle få fortsätta med det. Jag vet inte vad som är att föredra.
  • Jis
    Najje79 skrev 2012-02-08 20:11:11 följande:
    Vi har kollat runt lite och det är den här vagnen (Carena Double Swing) som går in i vår bil med två liggdelar. Man kan fälla hela vagnen med liggdelarna i. Det finns andra vagnar som jag kanske hellre velat ha, men det var billigare att ta denna än att byta bil just nu.

Jag tycker din bror resonerar rätt. Har de en gemensam säng för dem också? Vet inte riktigt om vi ska ha två eller en, är rädd att det ska bli för varm för dem eller att de ska lägga sig på varandra eller nått...
    Dom sov i samma spjälis rätt länge, sen så sover dom i varsinn, eller ja, dom ska ju sova i varsinn men tror att alla hamnar i samma säng som föräldrarna, hehe.....
  • Jis

Uh, vilken natt...W fick mat vid 20 igår, sen sov han till 24, sen mat igen, sen upp vid 03, sen vid 05.15 ingen mat men byte av blöja och då både kissar han och bajsar han på skötbordet . Kommer i säng vid 06, sen sover han till 07 och nu är vi uppe igen...snart dags att gp till sjukgymnasten med W, ska bli spännande att se vad dom säger om hans platta bakhuvud.

• Jis

Det var samma här Viksan, det var bara kosmetiskt inget annat.
    Hon kollade å han var symetrisk förutom just det lite platta bakhuvudet. Hon kollade hur stark han var, om han använde båda sidorna lika mkt osv...Hon gick igenom lite olika sätt han kan ligga på mage på (typ med en kudde under magen för att komma upp lite), sen var det viktigt med kudden, å dom rekommenderade den jag reda köpt, sen skulle han inte ligga på rygg förutom när han sov...så, ja..bara att börja vända å vrida på W...stackarn  

• Jis

Jordgubbe, jobbigt med foglossning. Å du, tänk inte på vikten, du tar det när bebisen väl är ute. Då kommer du gå långa promenader. Nu är det dags att bara fokusera på att bebisen och du mår bra!

• Jis

En fråga, har någon av er sjal till era barn, funderar på att köpa en bärsjal eller slå till på en Baby Björn med ryggplatta (har en utan nu å det kommer li jobbigt för ryggen känner jag)..Vilket är att rekommendera?

• Jis

Samma sak med W, han har 62 på överkroppen men kan ha storlek 50 från PoP på byxor. Hur är det möjligt? Jag tycker att alla PJ:s blir trånga i grenen för honom, det är ju klart att om man har lång överkropp så blir det ju så...

Jag vill ha nått där jag kan bära W både frammåt å mot mig...å då verkar det vara BB som gäller.  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011