Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: Vad roligt med vul ser fram emot att få se en bild på din lilla bebis Flört om du vill visa såklart. Ja be om nåt till illamåendet , jag funderar oxå på det orkar inte heller mer. Nu har jag mått illa hela tiden i 3 dagar nu det är jobbigt. Jag har pratat med min man och sagt att jag måste få chans att kunna vila att annars följer jag inte med. Dom hade ju storkalas där igår och min mans syster blev låtsasmormor i natt heter det så ? Det är hennes mans barn som fick en pojk i natt, hon skulle ha om en vecka var nog kalaset som satte igång det hela Skrattande 

Ser fram emot ditt vul i morgon stor kram till dig med och magen !

• strössel

Jis: Vad skönt att det inte var nån fara, och nu vet du att den växer som den ska  kram.

Carlan: Jag beställde en mammajacka därifrån som var helskum fyrkantig till formen och megastor så det åkte tillbaks. Men det funkade bra annars med allt få tillbaka pengar osv. Så för mig blir det till att köpa kläder i butik och prova allt innan jag handlar har så svårt med storlekar.

Kelsson: Jag blev erbjuden i början men då tyckte jag inte att jag behövde nåt att det funkade ändå för då mådde jag inte illa hela tiden, får se hur jag ska göra.

• strössel

Undrar hur det går för kelsson idag på ultraljudet.

Speck: Har du kollat nåt på föräldrapenning ? Hur många dagar ska du ta ut i månaden ? Jag har läst på försäkringskassans sida idag och räknat lite och man blir verkligen inte rik på att vara mammaledig. Men det är det värt när man väl sitter med sin efterlängtade bebis i famnen.

• strössel

Kelsson: Vad skönt att allt såg bra ut, har kikat in hela dagen om du var online Skrattande ska bli kul att få se bild på den lille.

Jag som drog igång föräldrapenning snacket Flört jag tycker det är svårt men jag har pratat med många idag om det så jag hoppas att jag är expert på det i oktober Skrattande sen har jag anmält oss till försäkringskassans infomöte den 14 juni.

• strössel

Carlan82: Ja det här med föräldrapenning är inte lätt jag får inte heller ut så mycket när jag räknar jag funderar på att ta ut 22 dagar i månaden dom räcker till den 2012-09-11 och sen tänkte jag ta 5 veckors semester och sen att min man ska vara hemma ett tag. Har jobbar 75 % vågar inte ens räkna på hur lite pengar han kommer få om han ska vara pappaledig. Men om jag tar 22 dagar/månad så fattas det 36 dagar som jag måste få av min man plus några dagar till som man har i framtiden. Det är mycket man ska pussla ihop jag ska kolla med mitt jobb och vi har ett kollektivavtal som rör föräldraledighet oxå.

• strössel

Carlan: Var inne och räknade precis för jag insåg att jag hade skrivit fel årslön och oavsett hur många dagar jag skriver in så räcker dom till den 2012-10-14 varför ändras inte det ? Helskumt för det ändrades igår.

• strössel

Speck: Var roligt att du ska till Mvc du får berätta allt om det sen hur det gick.

Jis: Skönt att det har minskat , ta det lugnt med träningen kram !

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011