Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hoppar in lite snabbt och säger hej! Lite trött pga noll sömn med vild bebis i magen och 4 ½-åring bredvid mig med hårda fötter Obestämd Är ledig imorgon så då hinner man säkert vila upp sig.

Var lite osäker på om jag hade skrivit det, men appropå träning så tyckte jag att gravidyoga var jättebra. Det blev som att jag förknippade andningsövningarna där med den lugna stämningen på yogan, vilket hjälpte bra när man satt hemma och hade de första pinvärkarna

Kasa: Har du alltså fog-bälte nu? Jag provade det förra graviditeten men det hjälpte inte. Nu testade sjukgymn det på mig och det gjorde bara ondare i ryggen och ner i benet - därför blev hon ganska säker på att jag har ngn form av diskbråck också. Här hjälper det bara att vila! Efter tre dagar i liggläge kan jag ta mig runt ganska bra nu

Vickan: Vad skönt att din kompis också är gravid, gissar att hon också gjorde ivf eftersom hon har kämpat så länge?

Jis: skönt med vattengympa! Jag ska också gå på vattenjympa i höst, fast hos sjukgymn

Strössel: stackars dig som kämpar på med ditt illamående o kräkningar. Här har illamåendet kommit tillbaka lite i och med att jag är lite trött och sliten just nu. Hoppas slippa kräkningar i a f.

Speck: Ja vi är också förväntansfulla här på din bebbe! Men ut kommer den - slit inte ut dig med att gå i trappor och färdknäppar När är BF - om en vecka va?

• Viksan07

Karmosin: Usch för mjölkstockning! Hade det med sonen, var fördjävligt med svinont och feber, så det vill man slippa! Låter mysigt med värmande amningsinlägg, kanske satsar på det

• Viksan07

Tredjemaj: Förstår hur du känner. Det är ju en jäkla resa, det här med ivf. Och att vissa så lätt blir gravida och kan planera typ efter vilken månad de vill att bebben ska födas i - det är orättvist. Men oroa dig inte, RUL kommer att gå jättebra och passa på att njut av graviditeten nu, och oroa dig för ev syskonförsök senare.

Strössel: Oroa dig inte för bristningarna, de fortsätter inte vara lila, utan bleknar bort ganska bra. Jag iofs en rejäl bristning på magen som nästan är lika bred och stor som mitt blindtarmsärr, så den är jag inte bästa vän med men det är nog bara jag som tänker på den. Det brukar ju bli bättre bristningsmässigt om man smörjer magen under graviditeten med fet lotion typ.

Speck: Haha, jag hade också zebra-häck förra graviditeten. Till att börja med var ränderna lilaaktiga, men don´t worry, de bleknar och nu syns de inte så mkt.

Viktmässigt - hur mycket har ni gått upp / ner? Jag var ju uppe på min ursprungsvikt ett tag, men nu har jag gått ner två kg igen. Skumt....

Jag har äntligen fått hel sjukskriving efter mycket kämpande, great. Nu ska jag bara softa och ta igen mig. Men jag är orolig för vad FK ska hitta på nu, om de kommer att ge mig avslag.
    Är också väldigt irriterad för att beslutet drar ut så på tiden. Har inte fått ett enda beslut ännu, trots att jag varit halvtidssjukskriven sedan maj. Tog 1 ½ månad innan jag fick första kompletteringsbrevet pga handläggarbyte, därefter har de bara skickat en massa andra kompletteringsbrev. Suck!

• Viksan07

Ang babyskydd så hade jag skyddet till att grabben var ca ett år, lite yngre kanske, kommer inte ihåg. Det finns ju ilägg som tas bort ju större bebben blir. Så länge huvudet inte går över kanten, då ska det ju vara säkert. Skyddet var dock väldigt jobbigt på slutet för att han satt så trångt i det, det blev mycket bättre med den större bilbarnstolen sen. 
    Jag har köpt ett acta graco-skydd på blocket + jag har även sonens förra skydd kvar - har två bilar.  Ville inte lägga ner nypris på ett andra babyskydd, och säljaren verkade pålitlig så jag valde att lita på honom
    Appropå babyskydd så rekommenderar jag att skaffa skydd som inte är för tunga, har nu valt ett uttagbart med bas. Fick så himla ont i ryggen av att bära sonen i vårt Be safe-skydd, så nu fick det bli ett lättare

Jag har fått lite rejäla förvärkar som gör rätt så ont. Måste hålla lite koll på dem så de inte håller i sig för länge., enligt BM Men det kan tydligen vara så när man väntar andra barnet, att förvärkar kommer tidigt och är kraftiga.

• Viksan07

Karmosin och Vickan: Ja, vad jobbigt det är med babyskydd och barnstol. Vi hade tänkt att ha babyskyddet bakom personen som kör. Men har ännu inte provat, så jag vet inte hur det funkar med min man som är 2 m lång. Det blir väl så att jag får köra hela tiden, som har stolen framdragen långt. Men då blir det jättetrångt för maken och 4-åringen i de andra sätena. Ok när man kör korta långor, men upp till landstället och att sitta i 4 timmar, det blir jobbigt. 
    Och en annan grej som jag inte tycker om, det är att inte ha uppsikt över bebben i baksätet. Det var ju jättebra att ha sonen i framsätet, som i förra bilen, för då hade man koll på honom hela tiden - kunde stoppa in nappen som ramlade ut 17 ggr per bilresa, ha koll på att han inte fick tag på ngt att tugga på etc. Tycker att det känns lite jobbigt, men hoppas att det löser sig bra. Har också airbag där fram, så det går ju inte att ha honom i framsätet.

Jis: Grattis till v 25, vad tiden går!

Cattm: Skönt att vara igenom de första 12 veckorna! Då kan du ta det lugnt och inte oroa dig så mkt Lycka till på KUB, det går nog jättebra!

Ja nu var det ett tag sedan vi hörde från Speck! Hon är nog på BB, gissar jag!

Appropå film och känslighet så finns det en film som jag absolut inte ska se - en ny med Nicole Kidman om en 4-åring som dör. Skulle inte ens klara av den i normaltillstånd, nu skulle jag nog bli helt deppad i flera veckor framåt Obestämd Men eftersom jag är lite sucker för jobbiga drama, finns det lite risk att jag hyr den i alla fall...

Ego: Går nu in i v 27! Galet att det redan är sista trimestern! Skönt att tiden går, så man snart kan träffa bebis.

Ajaj, hade väldigt många rejäla förvärkar igår kväll och ont i magen hela tiden. Hur har ni som har barn sedan tidigare det? Har ni smärtsamma förvärkar? Är helt ovan med det och blir helt nipprig.

• Viksan07

Kelsson: Ja, haha jag med. Mycket grinande här. Är också helt slut i huvudet så maken får sitta och berätta vad som händer i filmer, han undrar nog om man har fått en stroke eller ngt

• Viksan07

Kelsson: Jag tror det beror på vilken unge man har - Viktor diggade inte åkpåsar alls visade det sig, så han hade nog inte gillat den overallen heller, han fick väl lite klaustro-känslor av påsen . Fick ha honom i vanlig vinteroverall och tjock filt, så han kunde sparka och busa - och ha åkpåsen uppknäppt med grabben liggande på den. Hade honom iofs inte så länge i vagn som spädis (född i febr), bara i någon månad, och då var vi ändå inte ute på vagnpromenader så mkt. Men alla barn är olika och det finns säkert många bebisar som skulle gilla den sortens overall  
    Haha, då är vi två som gillar djuröron! Min man tycker att jag är larvig som vill klä ut bebben till ett gosedjur

Vickan: Ok, jag ska hålla koll på förvärkarna. Det som de sa till dig var precis vad min BM sa också - att de bör kollas upp om de blir regelbundna, och om de inte ger med sig trots att man vilar. Lite jobbigt med förvärkar, hade inte det förra gången, bara vanliga SD

Åh, hoppas Speck hör av sig snart och säger att hon har varit på BB och fått sin bebis! 

• Viksan07

GRATTIS lillgrabben Speck!!! Vilken härlig nyhet Passa på att njuta nu när han äntligen är ute!

• Viksan07

Speck: Spännande att läsa om din förlossning! Och vad härligt att du fick ut din lilla guldklimp :) Nu får ha det härligt och rå om varandra, du och familjen

• Viksan07

Åh, gravidkudde är jättebra! Jag har en amningskudde som jag inte kan sova en blund utan

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011