Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Carlan: Häääärligt med foglossning! Welcome to hell... Stackare.
Carlan: Häääärligt med foglossning! Welcome to hell... Stackare.
Kan berätta att jag varknade av mjölkstockning idag. Jag skulle kunna bli en ammerska till någon som inte vill amma. Det bara rann mjölk när jag maserade bort det hårda i bröstet. Hoppas att det bara var tillfälligt annars skulle jag lätt kunna lånan någons bäbis i 6 månader, alltså tills vår lilla kommer.
Inte konstigt att jag redan producerar så mycket. Jag hade mjölkproduktion 3-4 år efter jag slutat amma min dotter och hon är bara 5 1/2 år nu. Tur att jag hade fått ett gratis prov av amningsinlägg i min babybox annars hade man haft snygga fläckar idag...
Speck: Första bebisen snart här för denna tråd, härligt!
Ego: Har inte varit inne och läst på länge för jag mår inge vidare men jag kämpar på. På fredag är det dags för RUL, underbart fast skrämmande. Är inge orolig över att den inte lever för det här är en riktig sparkare, kanske en fotbollsspelare...
Läst igen lite. Kul med packade bb-väskor, Rul, sängar och namn.
Om vi får en flicka ska hon heta: Luna, Mathea (Luna=måne Mathea=guds gåva)
Om det blir en pojke blir det: Theo, Vito (Theo=guds gåva Vito=ger liv)
Har strukigt under tilltalsnamnet
Alla namnen är Italienska, Theo är en förkortning på Theodore som är från greklad men Theo kan även vara en förkortning på Teodoro som är italienskt.
Det här är min favoritsida att leta namn på: http://www.thinkbabynames.com/
Jag väntar en perfekt liten flicka. Hennes mått stämde precis med BF så det blir den 27 dec för oss. Dock sitter min moderkaka väldigt långt ner så jag ska på ett extra ultraljud i vecka 32. Jag vill verkligen föda naturligt så det var inget bra besked. Men är så himla glad att hon såg bra ut vår lilla sötnos.
Har lagt ut bild på min blogg. Kan tycka att 50 kr för två kort är dyrt men vad gör man inte för att få korten. Det var gratis när jag väntade min dotter och då fick jag 5 bilder.
Jag har inte gått upp något men har en fin liten mage. Mina ben och armar har blivit smalare så min vikt har omfördelats.
Jis: jag hade helt missat det om Oslo, gud så hemskt