Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Silverklar: Härligt att höra från dig! Men vad ruskigt det måste vara när bebis vill komma sååå tidigt! Skönt att det är stabiliserat nu. Håller tummarna hårt att bebis vill stanna till 36+6!
    Kanske dum fråga men vad är GBS?

Viksan: Tack för tipset. Novalucol (i kombination med Losec) brukar fungera bara man äter tillräckligt ofta av de , de har blivit mina bästa kompisar o får nästan panik när de börjar ta slut... Oooo vad jag längtar tills magen sjunkit så jag också slipper halsbränna!
    Tycker att du bör få träffa läkare om järnvärdet inte stiger, inget att leka med det där!

Ego: Dålig natt igen, vaknade mitt i natten o hade svårt för att somna om. Är därför helt slut igen och har ont i ryggen idag. Ingen bra måndag med andra ord...

• Kelsson1

Jis: Jag kommer inte ihåg mina drömmar men vaknar av att jag behöver gå på toa eller att jag måste vända på mig och sedan har jag svårt att somna om!

Silverklar: Ok, det hade jag läst om tidigare. Vad bra att de håller koll på dig!

• Kelsson1

kasa: Inte UVI då? Men känner igen det där supernödig och så kommer det bara lite, rätt jobbigt...

• Kelsson1

Lindis: Kommer ni vilja veta kön på bebis? För det kan ni väl ta reda på när pappret väl kommer hem?

• Kelsson1

anderska: Då är vi två som knaprar Novalucol för glatta livet! Skulle inte klara mig utan de...
    Håller tummarna att FK är snälla med dig.

• Kelsson1

Lindis: Du kommer inte att få samtal, bara pappar på att det är en frisk liten krabat ni väntar på!

• Kelsson1

Jis: Har hört bara bra om "Att Föda" med Gudrun Abascal, vi fick den gratis från BM så det är den enda boken jag har tänkt att läsa...

Lindis: Tänk så istället att då är det bara säkrare och säkrare att det är positiva nyheter o då tycker de att det inte är så bråttom

• Kelsson1

Najje: Men vilken otrevlig sköterska! Jag skulle nästan nämna det för läkaren eller hennes chef nästa gång!
    Underbart att ni fick se de små liven! Klart du vågar tro på graviditeten nu. Nu kommer du att bli härligt stor och fin om magen o får se de små vinka till dig fler gånger!
    Hoppas en del av drömmen slår in och du kommer hit till Stockholm o vi får träffas o äta middag tillsammans ! STOR KRAM!

Jordgubbe: Jag rekomenderar inte en sån. Det finns begränsningar för hur ofta man får använda de (tydligen inte allt för bra för bebis att använda ofta) och när det var så tyckte jag att jag kunde avstå helt. Man blir lugnare av att få till ett UL kring v13 och sen kan du vid besök hos BM höra om du är orolig om de inte kan lyssna efter hjärtljuden...

Jis: Mjukisbyxor, amningslinne, amningsinlägg, ombyte av kläder både till dig och mannen, snacks...

Ego: Nu har illamåendet varit riktigt ruskig i ett par dagar. Igår trodde jag på allvar att jag skulle spy för första gången men lyckades undvika det. Idag verkar börja lika illa... Undrar hur länge till man orkar jobba o ha det så här?

• Kelsson1

Jis: Har också funderat på tid till frissan innan BF men får se om jag får tid och ork till det någon dag

kasa: Helt rätt att du kollar upp UVI, det är inget att leka med! Nej mindre roligt med värstingillamående i över en månad till. Hoppas hoppas att illamåendet ger med sig samma stund som bebis är ute!

• Kelsson1

kasa: Lever på hoppet

Viksan: Hoppas du har rätt o att det blir bättre när bebis sjunkit ner, det här är inte lätt. Nog för att jag mått illa hela tiden men det är ännu mer just nu...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011