• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Irriterande Vickan...  
    Jag började räkna på vilka jag ville bjuda på festen och kom till min fasa upp i minst 35 personer. oh-my-god. Vart ska alla dom få plats?  

• Jis

Åh, robotoarna är ju så fina. Verkligen.

Ska kolla med cafét vi har i vårt hus, vet att man kan hyra deras lokal, då är frågan om man kan hyra det som det är utan mat eller om man måste ta det av dom. Gillar att baka/laga mat så det pillar jag gärna med själv :) 

• Jis

Innana, jag hade moderkakan i framkant, kände sparkar i vecka 20 typ, sen kom det igång ska gudarna veta. Det är var en livlig bebeis (å är det fortfarande :)).

Njut av din graviditet, detta kommer gå vägen!

Kram 

• Jis

Jag kokar vatten, häller det i termos och låter det svalna till ättemp, då kan jag använda det utan att värma på, annars värmer jag flaskan m 150 ml i ca 15 sek i micron. Varför ska man inte micra? Även bara om det är till ljummen temp?

• Jis

Tack Vickan för svaret. På landet har vi egen brunn så vi köper alltid vatten till barnen (det är dessutom för mkt flour i vattnet vilket kan leda till missfärgade tänder på barn).

• Jis

Jag brukar smaka på W:s mat, det räcker gott för honom att den bara är lite varm, typ lite över rumstemp. Han vägrar äta kall mat, gourmanden :)

En fråga, ni som har barn sedan innan, har någon av er åkt till en storstad på semester? Vi tänkte åka till New York i slutet av september, då är W 9 månader, tror ni att det är problem eller borde det fungera? 

• Jis

Svår sits Maria Liam, har du pratat med din man om hur du känner? Han måste ju förstå hur du känner med att du känner att han lämnar dig och Liam.
    Tänker på ditt jobb, är det ett jobb du gillar och trivs med? Är det ett bra betalt jobb som kan överväga din mans deltidsjobb på IKEA? Jag tänkte att om det är så att ditt jobb är bra betalt så kanske din man måste fundera på om det är värt för honom att flytta 20 mil ifrån er? Eller är jobbet på IKEA bra betalt så det är värt det?
    Finns det inget jobb för honom där ni bor? 

Förstår att det känns jobbigt. Stor kram.

Skatten, du ska se att bebisen mår bra, Waldemar var + 22 %, å det gick ju bra det med, stor eller liten, sålänge bebisen mår bra är det ju toppen.

• Jis

Kattm, jag kommer från Trosa och använder ordet träligt då å då :) Det är ett bra ord måste jag säga :)

Ego idag har jag en gnällig bebis, det är inte många rätt vad jag än gör. Han vill inte sova heller, å han är super trött...Suck! 

• Jis

Åh va fin han är Maria Liam, jag gillar verkligen både mössan och dregglisen :) Hoppas det blir bättre med maten för Liam, håller med Vickan, varför ska dom hålla på att tvinga honom att testa igen? Han tål det ju uppenbarligen inte...Suck.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011