Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel - ja de sade iofs att den kanske skulle kunna gå att få tag i utanför Sthlm, men det orkade jag inte starta process i. Slut hos Emmaljunga och i Sthlmsbutikerna, men fick ju det jag ville ändå egentligen, fast med en större liggkorg bara så nöjd. Classic chassi med lufthjul var det viktigaste för mig och ja snygg färg då . Men härligt att ni valt nu . Den är jättefin. Den som har lite vitt på svart chassi också va eller man kanske kan välja det?

EGO - Redan less på att vara sjukskriven. Tiden går ju verkligen iiiiiiinte fort då och då är det ändå långhelg nu så att jag har sällskap. Jaja får läsa trotsböcker på dagarna. Kan behövas. Vi hade en fight på 25 minuter med dramatårar över en ynka makaron som sonen absolut inte på några vilkor skulle plocka upp när han kastat den på golvet igår. Men tillslut så åkte den i soppåsen och allt var frid och fröjd igen. En makaron låter som en petitess kanske, men håller man inte på det så är det snart "vägrar jag och gråter tillräckligt länge så slipper jag" borsta tänderna, lägga mig, hålla handen över gatan...hahaha ja ni förstår. Pust.....och snart välkomna .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I
    Strössel - jo jag förstår nog, tror du menar suffletten och att den hade luftinsläpp fram och att bumperbaren var skinnklädd. Det låter ju mkt praktiskt med kladdiga/smutsiga barnhänder sedan då det borde vara lätt att torka av. Vårt slutade på ungefär samma summa, 8300 kr för vagnen + ståbräda till sonen för 600 kr. Vilken tur att jag ringde runt och fick höra detta då, så att du fick din drömvagn . Edgens denim på liggkorgen ser ju också lite annorlunda ut mot citykorgens.
  • Vickan I

Strössel - Köpte ni några tillbehör förresten?

• Vickan I

Strössel - nej inte billiga alls, vi köpte inga tillbehör, men har ju skötväska och en del annat sedan innan. Stod och velade om jag skulle ha en matchande fotsack till sittdelen, men sonen vägrade ha sin så det gör kanske nästa med så ville inte slänga ut 500 kr extra på det om den ev förblir oanvänd igen.

• Vickan I
    strössel skrev 2011-06-02 17:54:51 följande:
    Vi ska köpa en åkpåse och vagnleksak med Skrattande men hittade inga snygga så det ska jag kika vidare på. Skötväska och parasoll fick vi till vagnen.
    Ah jag har kärat ner mig i Voksi Urbans åkpåsar, de med en pingvin "i", men så jäkla dyra!!!! Parasoll köpte jag till första liggvagnen, men blev galen ställa om det HELA tiden då solen alltid tyckts ändra håll när man går så körde med "gardin" istället. Har en hederlig svart Skiphop skötväska men är sugen på ngt nytt . Sambon bara skakar på huvudet och låter mig hållas så det är bra haha.
  • Vickan I

Kelsson - ja som speck skrev kunde jag med lätthet dölja magen till v 23 förra gången och nu mitten av 20 syns inte mkt alls. Kan ha vanlig t-shirt utan att folk reagerar. När jag var och sjukskrev mig på jobbet i tis blev gruppen helt chockad av att jag var gravid öht och ännu mer chockade att jag gått hälften av tiden. Är smal så bebis ligger väl långt mot ryggen denna gång med. Därför det känns senare med buffar också. Beroende på hur tränade/bra magmuskler man har så bidrar det också ibland till att magen kommer senare för att de håller tillbaka lite. Som du säger kommer din bebismage snart också och jag lovar du kommer hinna bli trött på den också :).

Trevlig resa alla som ska iväg. Kram

• Vickan I

spets - Helt normalt att bli yr, yrslig, skakig och sådant vid ansträngning, även om man tycker man tar det lugnt. Jag kan bli skakis endast av att stå en längre stund och fick så ofta förra graviditeten. Min bm sade då ngt om att blodmängden ökar markant redan tidigt i graviditeten och att man lätt kan känna sig lite kymmig när allt ska pumpas runt innan kroppen vant sig vid den ökade volymen.

• Vickan I

Jis - jag skulle gå på FC uträkning. Sedan kan det ju bli vilken dag som helst ändå där mot slutet haha. sonen kom 8 dgr förtidigt från FC uträkning och 10 dgr för tidigt enl rul.

Här har naveln ploppat upp helt. Gick fortare denna gång. Så fuuuuult, men ännu ett lyxigt problem. Försöker ta det lugnt. Bråcket som jag iofs fortfarande hoppas skall vara ngt annat är inget kul. Men allt går. Försöker testa en Kelsson här hemma, dvs köra små delmål fram till v25 då jag ska göra ett TUL.

• Vickan I

strössel - ja jag har tid den 8 juli. De bokar alltid in alla vul/ul/tul i samband med mina läkarbesök på spec.mvc så jag får dem ihop direkt efter varandra. Ja vi får verkligen hoppas att allt ser toppen ut då .

carlan - Nej inte hämtat ut ngt ännu. Hinken gillade jag dock inte förra gången om de inte bytt/gjort den bättre nu iofs...Men gratis är alltid lite kul!

• Vickan I

Kasa - Väntar fortfarande på tid hos kirurgen som ska kolla och se vad han tycker om det hela. Gör ont, att nysa är rena döden för att inte tala om att göra nr två på toaletten...så hur man skå få ut en unge när man inte ens kan *ursäkta* skita utan att halv dö är en gåta...Samtidigt läser jag negativa saker om operation och tror inte de vill göra det när jag är gravid då jag fick min förra propp i benet efter en operation. Snitt känns inte heller kul att tänka på, men får se hur de resonerar. Hoppas på det bästa så länge. Hade hemska förvärkar/samandragningar hela dagen/kvällen/natten samt fm idag. Trodde jag skulle få åka in ett tag då de kom med 25 min mellanrum, men gav med sig. Vill inte ha mer krångel nu...Spännande med ditt KUB imorgon . Kommer se finfint ut alltihop.

Carlan - Ja goboken blev jag varnad för av vänner också. Efter att sonen var född terrade dem mig på tele. De måste fått veta på ngt sätt att vi fått barn då.

Speck - usch vad jobbigt för dig att ha så ont. Tur det inte är så mkt kvar nu . Vattengympa och yoga skulle jag köra denna graviditet hade jag sagt, men nu är det soffläge istället....Bahh med vikten. det löser sig förr eller senare. jag gick upp 16 kg med sonen och räknar med det + lite till denna gång, men jaja. Vår föräldrakurs med sonen var tyvärr larv, så vi gick bara på första träffen och bojkottade resten. Tur det är så olika .

anderska - Stort välkommen till oss i tråden . Så roligt att vi blir fler och fler! Jag går in i vecka 21 imorgon.

Ang blöjhinken man får så "får" man den ju för att man sedan ska fortsätta köpa de svindyra tillhörande påskassetterna till blöjhinken för att den ska fungera. Värsta rånet. Vi hade iofs en annan blöjhink till sonen som jag tyckte var mkt bättre, en sangenic, men den hade nästan lika dyra kassetter den med.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011