Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Vickan, jätte fina klänningar!!!Anderkan, äter du skalet på kiwin också? Funkar för mig, en om dagen...
Dealiy, jag blödde också länge... en gång så mycket att vi hamnade på akuten (v 9) men liten fanns kvar. Var helt säker på att den stora klumpen som kom ut i toan var vår bebis, fattar inte hur det kunde blöda så mycket men ändå vara kvar. När de konstaterat att graviditeten fortgick blev jag hemskickad utan några som helst rekomendationer eller förhållningsregler. Bara vara som vanligt, de gjorde ingenting åt blödningarna fast jag var i v 9. Det var bara att vänta o hoppas helt enkelt. Känns grymt, men är det något fel så ska det ju komma ut... Det finns inget de kan göra åt blödningar om man får dem så tidigt, o i ditt fall är det tom för tidigt att se hjärtaktivitet. Hoppas det går bra, och att du slipper fler blödningar.
Speck, när min son var lite blev helt plötsligt alla mina vänner experter på bebisar...alla visste bäst, trots att de inte haft barn själva. Det är bara att sortera infon du får, det som passar dig är ju toppen, det som inte passar är bara att strunta i. Jag märkte tex m Casper att han fick ont i magen av att amma för mycket... tarmarna fick aldrig vila. Han blev ledsen av att få ont i magen, ville ha bröstet som tröst, fick ännu mer ont i magen, osv.. för oss funkade det då m napp en stund när han "bara" ville ha tröst, men den åkte snabt ut om han var hungrig (en knoge kunde också fungera att snutta på, om du inte vill börja m napp). Behövde alltså inte oroa mig för att han fick för lite mat. Det var verkligen ett helvete innan vi kom på den lösningen, eftersom han skrek halva natten igenom. Sen är det ganska vanligt att de ammar mer inför natten, dels för att de bunkrar, dels för att mjölken är lite tunnare då eftersom du gjort dig av med allt det gottiga under dagen. Inget konstigt! Sömnen är viktig, kanske kan ni dela upp nätterna lite mellan er? Så inte båda ligger vakna? MASSA KRAMAR!!!