Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck: Vad skönt att höra vad roligt ser fram emot det besöket men det är långt kvar Flört fick du ditt moderskapsintyg idag eller fick du det vid RUL ? Det är så olika verkar det som. Tiden fram tills du ska ha tror jag kommer gå jättesnabbt nu det känns så iallafall Skrattande

• strössel

Speck: Fyra månader är ingenting Flört jag har RUL den 26 maj sen har jag inget besök hos bm förrens v 25. Tror du man kan ringa Mvc efter RUL och be om ett moderskapsintyg så man kan skicka in det ?

• strössel

Aurora: Grattis till v 13 härligt jag är i v 16 och vågar fortfarande inte berätta för nån mer än dom i familjen att jag är gravid, jag är superfjantig Skrattande att det ska hända nåt. Men snart kan jag inte dölja det längre kanske om jag klär på mig ett tält Flört

• strössel

Kelsson: Gjorde som du sa men det står hela tiden 2012-10-14 oavsett hur många dagar jag väljer helskumt för igår ändrades det hela tiden. Din faster kommer bli så glad har du lagt ut bebisbild här med ? Flört

Carlan: Ja det får vi verkligen hoppas att det funkar när det väl gäller, vet inte om jag skrev det här men såg idag att vi har ett tillägg på mitt jobb så jag får 10 % av mitt jobb i 390 dagar och som jag räknade blev det ca 1500 kr utöver det från försäkringskassan varje månad alltid nåt.

• strössel

Speck: Jag kommer göra så får jag inte det direkt vid RUL så ringer jag Mvc så får dom skicka ett till mig eller om jag hämtar det hos dom. För min bm sa nämnligen det att jag ska skicka in allt sånt tidigt att det kan ta tid och med tanke på att dom är färre under semestern osv.

• strössel

Speck: Läste i en annan tråd att två hade fått sina barn för tidigt nu två provrörsbarn tycker så synd om dom en vägde nåt på 800 g och den andra runt 1600 g tror jag det var. Efter allt vi går igenom så vill man inte vara med om nåt sådant oxå.

• strössel

Livets goda ting: Vi har bara en affär här som säljer mammakläder tyvärr och det är H&M så där har jag köpt mina kläder hittills. Vi ska åka till Göteborg i helgen och där ska jag kika i en affär som heter Mums som verkar ha fina kläder.

• strössel

Speck: Jag jobbar på en postterminal en låda med post väger allt mellan 5 - 20 kg beroende på om det är kataloger eller bara brev och en klumpbur runt en 400 kg som man drar på, men jag är sjukskriven till juni men sjukskrivningen har inget med graviditeten att göra. Så om jag ska börja jobba så vill jag ha gp och alla på mitt jobb får det beviljat pga tugnt jobb.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011