• carlan

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis, jag ska till sicilien och där är det som varmast när vi ska dit. Vi bokade dem biljetterna innan jag blev gravid och tog så klart biljetter som billigast.

• carlan

Dilemma. Har ringt runt till en massa utbildat folk men får inga vettiga svar. Någon som vet om den inhemska glassen i italien är pastoriserad? Och vet någon vad för fisk man ska undvika där nere utom haj och svärdfisk?

Ringde infektion på akademiska idag och dem rekomenderade att inte vaccinera sig för hepatit A och B för att det inte finns tillräckligt med forskning på det. Funderar starkt att råda henne. Hur skulle ni göra? Finns ju stor risk att jag kanske kommer behöva dropp om jag har otur.

• carlan
    Ego: Jag har varit och besökt avdelning BB 2 igen på Akademiska sjukhuset. Fick smärtor i magen så de la in mig. Nu har dem sjukskrivit mig IGEN så det blir inga studier som jag hade tänkt. Man hittade inget allvarligt och dem konstaterade att bebis mår bra. Hon ligger fortfarande över kurvan så det är bra att hon växer ordentligt.

Det dem kunde se var att ena njuren var uppsvälld men det är normalt. Dock ger det smärta. Men smärtan i magen kunde dem inte säga så mycket om. Bara att det inte är något allvarligt och troligen är det bara växtvärk i livmodern.

Så nu ska jag bara ta det lugnt fram till BF.
  • carlan

Speck: GRATTIS!!! Jag har inte varit aktiv i tråden och helt missat att du blivit mamma. Han är ju ur söt.

Massor med grattis till dig och din man.

• carlan

Aurora: Hoppas FK är snäll både mot dig och mig. Jag har blivit sjukskriven på 100% igen... Jag har förstås legat inne på sjukhus så det borde inte vara något problem.

• carlan
    Speck: Ja Loke är verkligen super söt!

Kelsson: Jag har panik över min förlossning men inte för smärtan utan att barnet inte ska överleva. Jag fick faktiskt idag hem papper från Aurora gruppen på Akademiska sjukhuset. Jag ska få komma dit nästa vecka och få prata och planera om min förlossning. Min dotter som jag födde för 6 år sedan gick bra till slut men personalen var oroliga pga hennes dåliga hjärtljud. Hon hade navelsträngen tre varv runt huvudet.

Nu medans jag skriver är det någon som försöker lugna sin mamma genom att sparka ordentligt i magen :)
  • carlan
    skatten12 skrev 2011-09-21 18:01:56 följande:
    Gott att du o bebis mår bra ! =) Du får frossa i järn och lite järntabletter :) Har du känt av de ??
    Jag är ju dödstrött, sist jag var gravid hade jag ju Jätte lågt hb, så ska kolla i morgon vid vul hur de ligger till.
    Ligger hjärtljuden på ? :) Ren nyfikenhet ,, stämmer de där med tös resp pojk ? Hjärta
    Jag har ju legat inne på sjukhuset och gjort ctg nyligen. Min lilla (stora) bebis i magen låg runt 138 slag.

Ego: Imorgon ska jag till mvc, ska kolla i journalen igen för att se exakt vad dem beräkna att lillan vägde. Till mig sa dem att hon växer efter sin kurva... Dem sa ju förra gången (för 2 v. sedan) att hon var 12 % större än snittet.

Angående förlossning glömde jag bort att säga att jag kanske inte har något val. Min moderkaka ligger för långt ner för att föda naturligt. Jag vill verkligen undvika kejsarsnitt så jag hoppas verkligen att den växer uppåt.
  • carlan
    Eliieen: Ditt inlägg gjorde så man fick skratta lite. Tycker starkt att du ska klappa på damens mage. Vi alla borde vara hårda mot dem som är det mot oss. Jag får också höra att jag väntar tvillingar. Jag är i vecka 26+2 idag. Har ju inte gått upp så mycket i vikt heller.

Vist min mage putar ut en hel del, framåt. Syns inte att jag är gravid bakifrån. Jag vägde 72 kg när dem plockade ut äggen och nu väger jag nästan 77 kg. Vilket är en liten ökning egentligen. Så inga tvillingar här fast folk tror det (vill övertala en till det). Ibland undrar man om folk har sett någon som väntar tvillingar.

Lindis och Dealiy: Grattis till era resultat!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011