Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Knytet skrev 2012-11-21 19:25:47 följande:
    Sunseed, bra att dom kommer ha extra koll på dig, känns tryggt. Har ingen aning om varför du inte får gå över tiden, har inte hört något om det o det har nig inget med IVF att göra ?
    Vecka 32 UL däremot får vi alla IVFare som en extra koll. Jag ska på mitt på Fredag :))
    Vad spännande! Det känns jätteskönt att det är lite extra koll, verkligen!
    Det kanske är p g a min ålder som jag inte ska gå över tiden... Jag får fråga nästa gång.  
  • Sunseed
    Knytet skrev 2012-11-21 19:25:47 följande:
    Sunseed, bra att dom kommer ha extra koll på dig, känns tryggt. Har ingen aning om varför du inte får gå över tiden, har inte hört något om det o det har nig inget med IVF att göra ?
    Vecka 32 UL däremot får vi alla IVFare som en extra koll. Jag ska på mitt på Fredag :))
    Jag tryckte skicka för fort. 
    LYCKA TILL på fredag. {#emotions_dlg.flower} 
  • Sunseed

Tack så mycket för svaren! Då vet jag. Då har dom bara helt enkelt bestämt sig för att jag inte ska gå över tiden alls här. Säkert beroende på både IVF och ålder och den inställning som råder i det här landstinget. 

MissCat: Så skönt att göra kontroller så tätt. Hjärta 

• Sunseed

När jag läste din erfarenhet Knytet så blev jag ännu mer tacksam för att jag inte ska gå över tiden. Vilka fruktansvärda upplevelser. 

Och vad skönt att du har kommit så långt. Lycka till imorgon.  

• Sunseed
    Gloxi skrev 2012-11-21 22:22:02 följande:
    Sunseed, i Kph blir IVF:are igångsatta på BF om inget hänt innan. Alla andra får gå 10 dagar över tiden. Men, extra ul tog de bort somras typiskt nog.
    Tänk vad olika det är överallt. Jag har haft tur den här gången. 
  • Sunseed
    Gloxi skrev 2012-11-23 10:07:22 följande:
    Tjejer, kampen med vården tar aldrig slut. Jag har ju blivit lovad igångsättning på BF av min BM, men hon är sjukskriven. Då jag inte litar på vården frågade jag idag om det står i datorn. Det gjorde det så klart inte o de säger att de först gör det en vecka över tiden. Jag börjar lipa av ilska o vi låter de veta att det inte är ok att ändra besked hela tiden. BM hävdar att hon inte har befogenhet o bokar tid hos läkare i nästa vecka. Mannen fortsätter att argumentera o säger att läkaren kommer inte att ändra på något. Vi har varit i det här systemet i 3 år o det är vår erfarenhet. BM menar att så är inte deras läkare (yeah right, vi har haft klippkort där ute pga av alla behandlingar o de är paragrafryttare). Men, hon försöker ringa sjukhuset (utan att lyckas), går iväg o kommer sedan tillbaka o säger att en av hennes kollegor säger att de har ändrat riktlinjerna. Det är BF. Så hon bokar in en tid 13/12 även om hon inte är helt säker.

Vilket djävla hallabaloa för att nötterna inte skriver in saker i journalen. Jag lipade 2 gånger under besöket. Tänk om jag inte hade frågat idag! Då hade vi stått där o riskerat barnets liv!!!!

Säger bara att det är bra med en man, som inte är mesig. Min fortsatte att argumentera när jag inte orkade längre. Om han inte hade gjort det, så hade vi inte fått tiden till igångsättning, utan fått träffa en läkare istället. Jag hade dock inte gett mig hos läkaren.

Jag är så innerligt trött på att behöva bråka med vården. Det tar aldrig slut o de vänder kappan efter vinden. Det gick ju bra idag, men så onödigt att behöva lägga energi på det.
    Skit så stressande att inte kunna slappna av och lita på att det som sagts stämmer. Men bra att du fick hjälp av din man. Jag förstår dig precis. Man orkar bara inte till slut.
  • Sunseed
    7879 skrev 2012-11-23 11:14:25 följande:

Gloxi: Vilken tur att du frågade och skönt att du har en stark man- skulle också börjat gråta om jag var du, så tråkigt när det inte ska funka enkelt i vården!

Har för övrigt haft fel, problem med familjelivsidan och inte kunnat läsa det som stått så kul att  läsa heta diskussioner.

Jag har ju gjort IVF två gånger inom Stockholm men jag har inte fått gå på något TUL v.32, konstigt att det är så olika som sagt, nu ska jag iof. få gå och kolla mig den här gången, men då för att se att moderkakan har flyttat på sig, två veckor kvar- ska bli kul att få se den livliga krabaten!

MissCat: Jobbigt att kryssningnen inte blev helt lyckad. Jag har också jätteproblem med halsbränna, hjälper inte med novalucol/zid... Ska snart på julbord och då vill jag ju kunna äta mycket jag med! Skönt att du har kommit så långt och att du lyssnar på din kropp med att sova, vila.

Själv mår jag bra förutom halsbränna och ischias ibland , ja och så lite labil, lätt ledsen i perioder, men tycker att jag är pigg och glad för det mesta! Och så glad att livet i mig rör sig mycket och verkar vara en riktigt livlig krabat, längtar efter att få se miraklet!

Vad spännande att det är så kort tid kvar. Jag kommer att sitta som på nålar här när det drar ihop sig. Glad
    Det där med att vara ledsen verkar vara väldigt vanligt. 
  • Sunseed
    MissCat skrev 2012-11-23 15:04:04 följande:
    7879: Ja denna halsbränna....... jag kommer så väl ihåg när jag träffa Kelsson första gången då hon sa att hon åt novalucol som godis och jag tänkte att så kommer det nog inte bli då jag inte har haft så de andra graviditeterna. Tji fick jag denna gång......
    Skrattande Jag har gått och bestämt mig för att skippa halsbränna, men tji fick jag. I morse kunde jag inte sova av halsbrännan. I mitt fall som inte är så långt gången så ser jag det som positivt att jag känner något alls, men skulle det hålla i sig skulle jag bli galen.
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-11-23 16:18:37 följande:
    MissCat: ja här var det panik om Novalucolen tog slut eller om jag glömde ta med mig till jobbet , som sagt knaprade de som godis...
    Skrattande
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011