Kelsson o Lulis, jag har samma problem. Vaknar för att gå o kissa, o kan sen inte somna om. Jag har börjat läsa en stund mitt i natten för att komma ur tankarna på att jag måste somna om, o det har hjälpt faktiskt. För min del är det mycket stressen över att jag inte ska kunna somna om som säkert gör att jag just inte kan. Ett litet tips bara... Läste mycket om det där förra vändan, det är jätte vanligt att man sover dåligt under andra hälften av graviditeten. Vissa läkare påstår att det är kroppens sätt att förbereda en för vakna nätter när bebisen är född. Detta tycker jag är något av det dummaste jag har hört, det är ju inte så att man blir bättre på att sova lite, man blir bara mer trött o sliten! Jag tror i så fall snarare att det är hormonstyrt, att man inte sover lika djupt kanske.. Men jag har svårt att somna om även om jag inte är gravid, men då händer det kanske en gång i veckan att man behöver kissa på natten.. inte två gåner per natt! Grattis till v 28 kel, jag går in i v 27 imorgon. KRAM!