Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

strössel: Visst var det analsäckarna som rök? Vår tidigar hund genomgick det o efter operationen var han dålig i flera dagar men när han repade sig så hade han aldrig mer besvär med analsäckarna. Är lite osäker på om vovven blir glad eller inte över att stanna hemma från dagis. På dagis har hon ju sina hundkompisar så tror att den här tjejen trivs rätt bra med att gå på dagis o träffa andra hundar o sedan få komma hem för att vara ensam vovve. Men tror inte att vi kommer att ha råd med dagis under föräldraledigheten. Synd bara att jag har BF i deceber så första månaderna lär maken få komma hem på lunchen för att rasta jycken (man vill ju inte släpa ut en nyfödd om det är väldigt kallt ute). Men det ordnar sig nog.

• Kelsson1

strössel: Skönt att knölen var ofarlig! Nu kan du verkligen slappna av o ha en frisk o glad jycke hemma. Jo får hoppas på en mild vinter för barnvagnspromenader är ju bra för att bli av med gravidkilona Skrattande.

Aurora: Brösten får ju bättre stöd om du har tajtare runtomkring o större kupa. Visst kunde du kanske köpa tvärtom men då får nog brösten mindre stöd. Du får försöka tajma in rea på en riktig underklädesaffär o köpa riktiga BH:n.

• Kelsson1

Jis: Får jag fråga vad du valde? Vanligt MVC eller något privat? (har säkert frågat tidigare men är så förvirrad att jag knappt minns vad jag heter...)

• Kelsson1

Speck: Jo hämtmat drar fort iväg så det blir mindre pengar kvar Obestämd. Just nu är jag inte sugen på något heller som tur är, för illamående för det Skrattande. BygelBH skulle man inte använda för risk för mjölkstockning har jag hört. Så om jag ska köpa ny BH så blir det utan bygel för att vara säker, men tänker inte köpa någon innan jag har passerat v12!

• Kelsson1

Mumlan: Vad härligt med sparkar o hjärtljud, blir ju aldeles tårögd här! Var gjorde du ultraljud? Vilken vecka är du i nu? (jo jag är glömsk Skrattande)

• Kelsson1

Speck: De första veckorna var jag sugen på allt med socker i. Det har lagt sig nu under helgen o nu mår jag så illa att jag inte kan tänka mig att äta något... Speciellt inte något med citrus, ryser av bara tanken. Men spenat lät gott, får skicka maken o köpa det Skrattande. Håller med dig, gillar formpressade kupor jag med men avstår från de för att vara säker. Ja namnet Vesuvius kan få tankarna till pizza men det är väl inte det första man tänker på när man tittar på dokumentär om vulkaner Skrattande

• Kelsson1

Speck: Känns för mig att jag äter hela tiden o är jag utan att äta i 5min (ok nu överdriver jag men ni förstår) så döööör jag av hunger! Men just nu är jag inte sugen på något, vill bara äta husmanskost o mår illa typ hela tiden. Inte så jag spyr men ändå.

Vickan: Jag har bara andrahands information. Är väl bäst om man pratar med BM o hör vad de säger, för det var BM som hade sagt det till syrran. Men det som vi uppfattade det som är att det är inte livshotande under graviditet därför springer jag inte o köper nya o rekomenderar inte att någon annan gör det heller. Men tänker själv köpa utan bygel när jag blir tvungen att köpa nytt.

Mumlan: Då har du gått mer än hälften! Helt galet vad tiden går fort! Älskar att höra när du berättar om sparkar o hjärtljud. Vet du om de på odenplan berättar om kön om man vill veta? När kan man ta reda på kön? Vi började gråta redan av att bara se lilla hjärtat på VUL...

Jis: Härligt, blev rädd att man inte får det från FC!

Aurora: Gå o testa större omkrets så känner du bäst själv om det är något du kan leva med eller inte. Ingen kan säga att det blir fel om det känns rätt för dig! Hoppas du hittar en bekväm BH! Kram!

• Kelsson1

Vickan: Som sagt är det också andrahands information, bäst att kolla upp. Bra att veta att man får bilder från FC o då kanske jag också ska välja ultragyn på Odenplan för ultra när de talar om kön. Tack för info!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011