• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: Grattis till bra siffror på KUB!

Kelsson: Sa inte du att du mådde illa...? Och sen klagar du på avsaknad av symptom? Haha, hur DÅLIGT vill du må innan du inser att du är fetgravid med världens friskaste lilla pyre där inne?! Skrattande
    Jag är i vecka 29 och har fortf mina gamla bh:ar, det enda som skett är att jag inte kan ha vissa bh:s pga omkrets, jag har gått upp i bredd så att säga och har nu 75 istf 70B. Ett tag kunde jag knappt ha 80 i omkrets, men det har som tur är gått ner lite igen så jag kan ha mina 75-bh:ar. Och jag läcker mjölk som en kossa och mina boobs är samma storlek i kupa... Jag tror att dina bröst blev svullna i början när alla hormoner var i sån kraftig uppgång, du ökade ju hormonhalter i kroppen lavinartat de första 10 veckorna, och sen så planar det liksom ut och kroppen vänjer sig, och då går svullnaden ner.. Precis som tarmarna svullnar av efter ett tag..
    Idag har jag dock varit och köpt en amningsbh utan byglar så jag kan sova i bh - trött på att läcka mjölk på täcket o sen försöka sova med blött täcke...
  • Speck

Jis: Min läkare sa att allt över 1:200 är bra så du kan absolut vara lugn med 1:6900 eller vad du fick!

Kelsson: Jag sa ju att du är fetgravid med världens friskaste bebis! Varför litar du inte på mig Flört

• Speck

Kelsson: Så sa de till mig med, att de ändrar inte datumet vid IVF, pga att de VET hur gammal bebis är. De kontrollerade bara att bebis var så stor som den borde, vilket den var - min lilla mönsterbebis.

• Speck
    Lillstint skrev 2011-05-31 14:55:06 följande:
    Speck: härligt att du har en mönsterbebis. Eftersom de flyttade fram mig, betyder det att jag har en monsterbebis då? Flört
    Hahaha.. Jag säger som nån annan klok kvinna i denna eller ursprungstråden skrivit.. "det blir nog rätt i slutändan ändå" Flört
  • Speck
    Cahela skrev 2011-05-31 19:21:06 följande:
    Kel: Varför får man bara gå över en vecka när man gjort IVF?
    Det roliga med magen är att den är liten på morgonen och uppsvälld på kvällen. Ser fram emot en riktig gravidmage.
    Förlåt om jag svarar istället när frågan är ställd till Kelsson.. Men, jag råkar veta Glad Till mig har de sagt att iom att de vet exakt hur länge man varit gravid så vill de inte att man går över mer än 1 vecka då moderkakan kraftigt försämras efter ett visst antal veckor, och de som blivit gravida "normal" väg vet man oftast inte exakt när man blev gravid. Så det har med moderkakans funktion att göra - såvitt jag fått förklarat för mig!
    Vilket känns skönt - då vet jag att det definitivt blir bebis innan augusti är över Skrattande
  • Speck
    Vickan -  Jättegrattis till lyckad screening! Jag hade det på känn att allt skulel gå bra! Nu kommer du se att magen din kommer börja växa utav bara attan bara för att du äntligen kan slappna av haha! Så njut nu utav sparkarna och att magen din växer och fira med att beställa en barnvagn eller nåt! Skrattande
    Du var snabbare än mig på att svara ang moderkakan o ivf Tungan ute
  • Speck
    Vickan - va säger du?! Men det borde de ju sagt till om redan när man beställde om de inte skulle tillverka den vagnen nåt mer va?? För jag beställde barnvagn 17 april och då sa de inget om att den inte skulle finnas eller så, de sa bara att om den är slut så tillverkar de en, men att de bara tillverkar en färg i taget, o att det är därför det kan ta 12 veckor för leverans... varför sluta producera om folk vill köpa liksom??
    Va nojjig jag blir nu att det kommer bli nå knas o att vi inte kommer få vår vagn...Ändå sjukt knäppt att de stängt ner produktionen! Jättebra sätt att få folk o välja brio eller annat märke likosm..
  • Speck
    Strössel: Jättekul att du börjat känna buffar!!
    Jag mår bra, förhållandevis. Sitter ute i solen på framsidan med laptop och njuter av eftermiddagssolen. Jag känner lite - hur orkar folk jobba heltid när det är så här skönt väder? Haha..
    Men ja, sover fruktansvärt dåligt, jätteont i främre fogen vänster sida nu och haft huvudvärk hela veckan. Men förutom det så är allt bra Glad Är skönt att jag har börjat lära upp en ersättare så jag äntligen kan sluta bry mig så mkt om jobbet...
  • Speck

Kelsson: Sa de när du gjorde KUB om din moderkaka var fäst i fram eller bakvägg på livmodern? Är den fäst i framvägg så är sannorlikheten högre att du känner rörelser o sparkar o sånt tidigt! Min är iofs fäst i bakkant och jag kände första rörelserna i vecka 15, första buffarna i vecka 19 efter RUL. Men jag är ju lite sär också. Flört
    Det är annars vanligast att man börjar känna runt v 20 som förstföderska.

• Speck
    Strössel: Jag sitter i skuggan med överkroppen, det är bara benen som sitter i solen.. Jag fixar inte sol direkt på skallen när jag har så ont i huvet, men det är skönt att vara ute o få frisk luft. Bebis blir också seg av att vara i solen tycker jag de verkar som så jag solar inte magen heller..

Aurora: Snart dags för RUL för dig - då får du se bebis! Och då dröjer det inte länge förrän du känner buffar också! Skrattande
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011