Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

God morgon alla glada!
    Mitt illamående beslutade att börja redan så här på morgonen, vanligtvis har det kommit först vid lunch eller senare. Det här blir en rolig dag på jobbet, NOT! Men vad gör man, man är ju GRAVID trots allt (får man påminna sig själv om) Skrattande

• Kelsson1

Jis & Kasa: Ni står fortfarande som ruvare i Listan... Kanske dags att flytta ner till gravid? Länken finns i ursprungstråden...

• Kelsson1

kasa: Hoppas innerligt att du har fel o att bebis mår bra! Måste du vänta till imorgon? Kan du inte åka in akut redan idag om du är orolig? Jag åkte till Danderyd o där var de hur gulliga som helst! Håller tummarna att allt är bra! KRAM!

• Kelsson1

kasa: Du har rätt, idag eller imorgon spelar inte så stor roll. Hoppas ändå att du mår dåligt på grund av bebis o inte mola! Stor Kram!

Jis: Jag vaknade en halvtimma innan klockan ringde idag av att jag trodde att jag skulle dö av hunger! Jag åt också (vitt)bröd med leverpastej de första veckorna. Nu kan jag inte tänka på leverpastej för jag mår illa. Just nu är det knäckebröd som gäller. Nu har du varit o sett hjärtat så inget går fel längre! Stor Kram!

• Kelsson1

Strössel: Har nog tänkt att göra det men vågar inte än. Berätta gärna vilket du valde o varför...

• Kelsson1

Strössel: Tror nog att det lutar åt det hållet för mig också när jag väl vågar. Vi har andra försäkringar hos Trygghansa så blir enklast så...

• Kelsson1

Jis: Min yngsta syster föddes med snitt. Hon är en fullt normal tjej. Däremot tyckte mamma att återhämtningen efter snittet tog onödigt lång tid. Hon har ju erfarenhet av båda sätten o hon säger att vanlig förlossning är att föredra, man återhämtar sig snabbare. Med snitt har du ju "operationssår" med stygn som du får akta att det inte går upp. Tror även att snitt är inget som normalt bara väljs, krävs nog skäl till varför man absolut vill ha det.

• Kelsson1

Mumlan: Tycker att alla som inte tar reda på kön är så duktiga, själv är jag för nyfiken o kan inte hålla mig. Som tur är tycker maken också att vi ska ta reda på kön så vi slipper bråka om saken Skrattande.  Måste vara urhäftigt att känna sparkarna, bara längtar tills det är dags för oss...

Jis: Tror som Mumlan att de kommer att hålla koll på bebisens vikt. Tur att det är ett tag dit så du hinner få all info som du behöver innan du i samråd med läkarna måste fatta beslut.

Strössel: Vad tråkigt att ni inte kan få reda på det när man kan få reda på det på andra orter. Ni får ta en långhelg till Stockholm o begära att få RUL på någon av stockholms ultraljudsställen Skrattande. Skönt att veta att jag inte behöver stressa om det.

Aurora: Hur går det med BH köp? Har du testat en med större omkrets?

• Kelsson1

Aurora: Förstår dig, skulle behöva ta mig ut för att köpa leggings men det finns helt enkelt inte krafter till det just nu...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011