Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis skrev 2011-06-16 11:31:14 följande:
    jag är tvärt om, jag är helt 100 på att det kommer gå bra. jag kan inte hålla på att nojja mig om att saker ska skita sig. Detta kanske är enda gången i mitt liv jag är gravid å då ska jag njuta av varje sekund. Oroa sig kan jag göra när jag är död
    Helt rätt inställning och jag önskar verkligen att jag kunde tänka som du .
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Karmosin - ja jag handlade också till sonen. Bara en bebissak här med. Tycker det mesta på rean var så pojke eller flicka också, så hade svårt köpa ngt när vi inte vet vad det är säkert, även om jag starkt känner pojke igen. Ja jag måste också ner och hämta ALLT i källaren och gå igenom. Hur mkt kläder och saker som helst där. Men inte förrän efter v 25 om allt ser ok ut då vid TUL. Men som du säger vill man att bebisen ska få egna saker/kläder också och tur det så man får handla lite .

Kasa - Åh idag måste bara brevet komma så du inte ska behöva vänta över helgen. Jag hoppas hoppas verkligen att det dimper ner i brevlådan och att ni äntligen kan få andas ut och glädjas i helgen. kram

• Vickan I

Låter härligt Jis, ha så kul . Hoppas det är Flavio, både graviditeterna har jag haft moderkakan fram och känt bebisarna som nervryckningar eller vad jag ska kalla det haha, långt ner först.

• Vickan I

Strössel - Jag får också höra att magen är liten heeela tiden och oroar mig därför också eftersom vi har förhöjd risk för just tillväxthämning och jag tyckte bm vid screeningen sade lite konstiga saker...dock tänkte jag inte på det förrän efter och har inte kunnat fråga. Men hade liten mage med sonen också runt den här tiden och sedan mot slutet sade det pang. Men han var ju lite kortare än snittet också och det kanske denna är också...Allt har ju sett bra ut vid dina kontroller och bebisen har sprattlat på så oroa dig inte. Vissa har ju bebisarna liggande mer mot ryggen och då blir magen större långsammare än annars. Om du är mkt orolig så ring din bm och säg det och att du behöver få lyssna på hjärtat ändå. Ok att de inte brukar göra det innan v 25, men undantag görs ju hela tiden och i v 23 kan de inte säga att det är för att det är svårt att hitta för det är det ej.

Ego - Kan ni säga att jag är löjlig. är så här. Vi ska ju bo kvar i vår trea en tid även med andra barnet och inser att vi behöver skaffa en garderobsvägg i sovrummet för alla grejer som ska upp från källaren. IKEA har ju kampanj nu fram till midsommar och vi skulle spara ca 600kr (ingen förmögenhet med andra ord) om vi köpte garderoberna under kampanjen MEN jag vågar inte för att ngt ska vara/gå fel med bebisen och garderoberna inte behövas?! Helt sjuk tankegång jag vet, men vet inte hur jag ska göra. Kanske vänta ändå....

• Vickan I

strössel - Jo öppet köp är det ju iofs, sant. Jag förstår precis hur du tänker och jag höll ju på att få hjärtklappning bara av att köpa ett bebisplagg igår på polarns rea. Galet. Ändå vet jag ju att jag inte kommer kunna bli mer ledsen om ngt händer för att jag har den där overallen i en påse. Ja prata med din man och känn efter och blir det olidligt så åker du in undet helgen och kollar upp det. Vet hur det är att man känner att man är till besvär och jobbig, men vaddå du får kanske vänta för att du inte blir prio och då tar man ju ingen plats för de akuta ändå.

Kasa - Åh men dumma posten, kom ngn gång. Jag väntade jättelänge med att köpa saker till sonen förra gången också och nu i det vakum som ni står i innan besked så förstår jag verkligen att du inte vågar handla ngt. Ja OM ngt går fel med detta så kommer garderoberna behövas till när det väl blir bebis och du har rätt i att sorgen inte blir större för att de står där sedan. Då får jag lägga annat där så länge. Som en annan vän sade så kommer jag med mitt tänk inte kunna skaffa garderoberna (eller ngt annat) förrän efter förlossningen då och inte då heller egentligen. Saker kan alltid hända om än med små risker oftast, men man kan ju egentligen inte pausa hela livet för det. Då skulle det ju inte vara ngn idé att göra ngt alls tillsut! Kanske ska köpa dem ändå, behöver ju inte börja packa upp och tvätta kläder ännu för det.

• Vickan I

KASA VAD LÄSER JAG, SA JU DET

Kunde inte bli bättre nyheter för oss alla i tråden så här inna helgen. Sitter och gråter för jag är så glad för er skull. Min lilla vän nu kan du äntligen få njuta igen. SÅ oerhört glad. kram kram kram

• Vickan I

Strössel - Ja ring och säg att du vill lyssna. Det ordnar dem säkert och din bm borde verkligen inte bli sur, det tro jag inte. Synd du inte bor nära här för då hade du fått låna mitt angelsound . Kunde du lyssnat och stillat din oro direkt.

• Vickan I
    Luella skrev 2011-06-17 23:13:18 följande:
    Är det bara jag som känner det där trycket nedåt?
    nej jag har hemskt tryck nedåt . Men förknippar det med att jag slarvat med knipövningarna från förra graviditeten samt att mitt ljumskbråck el vad det är enligt vad man läser kan göra att man känner ett tryck. Finns säkert en massa andra helt ofarliga anledningar till att man känner ett tryck. Du har ju också kommit typ halvväg eller hur så kan säkert vara naturligt tryck att det börjar bli trångt bara, men hör med din bm tycker jag.
  • Vickan I

Hello. Hoppas alla har en bra helg och hinner vila lite.

EGO - Pust idag har vi varit och kollat lite på syskonvagn då jag inser att vi kommer behöva en sådan också ändå. Mycket vagnar och pengar blir det . Men har nog tänkt skaffa en beg på Blocket för att spara lite, men så brukar jag säga så blir det en ny iaf sedan för de är finare haha. Men inga jag gillar klockrent utom Bugaboo Donkeyn och den är sonen för stor för. Svårt.

• Vickan I

Vad roligt att du har shoppat lite Kelsson .

Karmosin - Menar du P&T för i sådana fall var vi och provade en sådan idag. Deras explorer, tyvärr hade de inte Vibe eller Hammerhead där vi var. Sonen satt helt ok i den, men (tyvärr) ännu bättre i BT Dublin, men vilket monster att köra! I båda åker de ju framåt så de fungerar bara tills bebis ska lämna liggdelen för då vill jag inte ha liten framåt. Men då ska väl sonen ha börjat traska mer hoppas jag . Vibe finns det ju en del av på Blocket och Dublin också. Å andra sidan om man har dem ganska kort tid så får man ju tillbaka en stor del av pengarna om man vårdar dem lite så kanske blir en ny ändå haha. Iaf om jag vill ha explorern för den är så ny så den har inte hunnit till Blocket ännu. Ja Donkeyn kommer du kunna få bra för sedan när du väl säljer den. Sonen störde sig på suffletten redan i sin cameleon så Donkeyn är tyvärr inte ens att tänka på.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011