• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kasa: Usch va tråkigt att resultatet inte blev bra! Obestämd Men ett barn av 110, det är ju inte detsamma som att det är DITT barn av 110... Det kommer säkert gå bra på mkp, men jag förstår att det känns hopplöst jobbigt just nu! KRAM!!!

Anderska: Fortlöper din graviditet normalt utan blödningar eller komplikationer är det fritt fram för sex. Först i slutet som man ska va lite försiktig med hårda stötar och sånt har jag läst. Det finns mycket info på olika sidor om du googlar på det. Men de säger att det inte ska vara någon fara.
  • Speck
    Viksan: Det jag upplevde när jag började gå ner i arbetstid var att jag slutade gråta jämt när jag var hemma för att jag var så trött och orkade ingenting. Bara plocka ur diskmaskinen kändes som ett oöverstigligt mål energimässigt, och maken hade det väl inte så kul heller när jag bara böla för allting. Så jag började bli piggare och orka mer! Fick tillbaka mitt liv, livet är SÅ mkt mer än bara jobbet och om man jobbar 100% och det är 50% mer än vad man egentligen orkar så mår man inte bra!
    Jag kämpade som sagt på lite för länge, är man smart så väntar man inte tills man bryter ihop av utmattning utan sjukskriver sig när man får de första varningstecknena från kroppen...
    Så passa på att njut av grav! Min bm sa till mig häromdagen att hon tyckte att det verkade som att jag äntligen (efter 30 veckor) landat i graviditeten och tog det lite lugnare och hade accepterat läget liksom..
    Men knäppt att det ska ta nästan hela grav för en o förstå o acceptera liksom haha! Men hon sa att kroppen fattar snabbare än huvudet, och det är därför vi liksom tvingas ta det lugnt för kroppen håller koll på oss innan huvet fattat vad som händer Flört

Vickan: Håller tummarna att det är det då!

Jis: Jag är Sthlmsbrud Cool
  • Speck

Kasa: Skönt du slapp vänta till tisdag för mkp! Hoppas allt gick bra och smärtfritt idag. Du får, nej ska vara ego just nu! Konstigt vore annars! Vi har alla haft såna faser, då fokus går inåt och jag hoppas verkligen för er skull nu! Kram!

Karmosin: Grattis till lyckat rul!

• Speck
    Kelsson1 skrev 2011-06-10 12:23:40 följande:
    tredjemaj: Har bara varit in till ultragyn på KUB men var lite besviken på att behöva sitta o vänta 15min innan jag fick komma in... Så tyckte jag att bilderna vi fick med oss var inte av bästa kvalitet... De kan ju vara bra annars.
    Hahaha! Typiskt stockhomare att tycka det är "dålig stil" när de får vänta en så lite som en kvart Hjärta Jag är själv född o uppvuxen sthlmare så jag har rätt att fälla såna kommentarer om sthlmare Flört
    Ta inte illa upp nu bara, jag säger det med glimten i ögat! Skrattande

Viksan: Skönt att du accepterat att kroppen inte orkar, de är precis som du säger man mår mkt bättre så fort man bara accepterar läget.

Strössel: Man kan få problem med att kissa på sig om man inte gör knipövningarna har jag hört. T ex om man nyser eller så att man läcker lite. Vad jag hört.

Kasa: Skönt mkp gick bra!! Tänk inte på mf, det får inte hända dig har jag besätmt.
  • Speck

Ankaja: Vissa Polarn o. Pyret butiker säljer mammakläder.. kolla där! Det är det enda alt jag har hittat  till hm...

• Speck
    Strössel: Jag kniper ibland.. Inte så ofta som de rekommenderar en att göra det men ett par gånger i veckan gör jag ett par stycken knip.. Det är svårt att komma ihåg tycker jag! Men så fort jag tänker på det så gör jag ett par. Man kan göra de sittande eller liggade eller hursomhelst.. Om du fick en bok av MVC vid inskrivningen så står det i den om hur man ska göra knipövningarna..

Kelsson: Jo inte är det kul o behöva tillbringa tid borta från jobbet.. Det värsta jag varit med om var när jag skulle träffa MVC dr och han var 1,5 TIMME sen.. Det var drygt. Jag fick gå ut o lägga i mer pengar för parkering... Och sen de roliga väntrummen på MVC.. jag ville bara lägga mig ne ri soffan o sova, så trött var jag, men men. Det var också på fm, jag hade tid strax efter 10.

Anderska: LOL, om din sambo är trött på dig NU, vad ska han då inte bli sen? Först är man trött o illamående o allmänt svår o va med pga det, och sen mår man bra litegrann o så kommer foglossningen o sömnproblemen.. sen blir du så jävla stor att du inte ens kan ta dig ur soffan utan hjälp vissa dagar för ryggen har låst sig.. Haha.. förlåt, det kanske bara är jag som har sån grav Glad
  • Speck
    strössel skrev 2011-06-11 10:18:35 följande:
    Önskar alla en trevlig helg !
    Tack detsamma!

Ego: Vecka 31 idag, bebis imponerade på sin far igår genom att visa hur stark den blivit, haha! Jag låg på soffan i bara underkläderna o maken kom hem, så såg han min mage röra sig, och då låg bebis där inne och flexade för far sin o visade hur långt ut genom magen den kan trycka sin fot haha! Så himla söt. Sen så började Mattias prata med lill-speck o fråga om h*n försökte ta sig ut därifrån och då blev den lugn, typ som att den stannade upp för att lyssna. Det är så häftigt att vara gravid!
  • Speck
    Jis: Jag hade faktiskt inte som du, och mellan vecka 15-17 tror jag dte var så hade jag en period då jag var SJUKT hungrig jämt. Jag åt 7 gånger om dagen och vaknade ändå på morgnarna och var utsvulten!
    Bra att ni tittar på barnvagn redan, jag o maken började räkna igår hur många veckor sen det var vi beställde barnvagn, tycker det börjar bli dags att vi får den nu! Men har tydl till 2a veckan i juli på sig innan det gått 12 veckor..
  • Speck
    Jis: Kul att ni köpt barnvagn! 

Kelsson: Usch va trist att du o svärmor inte kommer bra överens, skönt att ni åker hem idag då. Hoppas ditt illamående går över snart så du kan börja leva lite igen Obestämd Kram!
    Angående hela den där diskussionen om män o deras mödrar så är väl min make ett undantag, han skulle absolut säga ifrån om nån i hans familj höll på o hacka på mig, fälla dum kommentar osv.

Strössel: Va kul med trip till Ullared! Jag har bara varit där en gång o det var för typ 6 år sen eller nåt. Jag kollade upp idag, 49,5 mil dit, så det är väl inget vi kommer göra sådär spontant bara, men inte omöjligt att vi tar en tur dit i sommar under semestern! Vad har dom på barnavdelningen, nån som vet? Kläder, leksaker, möbler..?
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011