• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck: När det känns som jobbigast, tänk på att det bara är så här just nu. Det kommer en tid då bebisen inte ska äta hela nätterna. Hur ligger Loke i eran säng? Har ni babynest? Med min dotter hade vi två jättestora fleecefiltar som vi rullade från varsitt håll så låg hon i mitten på filten som inte var rullad mellan rullarna (snygg beskrivning verkligen). Nu den här gången har vi köpt ett riktigt babynest men jag vet dom som köper en hundkorg på typ Ikea och klär om. Så det blir stadiga kanter kring bebisen.

Tack Kelsson!

• Luella

Oj, vad förvirrad jag är. Jag glömde ju läsa allas inlägg tidigare. Jag undrar hur mycket jag glömmer på jobbet...

Vickan: Men oj här går det minsann undan. Framflyttad 16 dagar måste kännas konstigt men ändå skönt? Skönt med en bra läkare. Epiduralen är läskig att få i ryggen men helt fantastisk. Jag kommer aldig vilja föda utan epidural. Bra att TUL gick bra!

Speck: Vilket toppentips . "ja det kan jag göra men jag vet inte när".
    Alla gör som man tycker känns bäst så klart. Men vi hade en vision om att dottern skulle sova i en urgullig liten vagga som min man målat och fixat med. Men hon sov bara i den på dagtid för jag orkade helt enkelt inte gå hämta henne och hålla på mitt i nätterna för att amma. Så hon sov hela nätterna i våran säng och jag kunde ge henne mat halvsovandes. Men om du/ni vill ha bebisen i egen säng ska ni ju så klart ha så. Och som sagt, det går över och så småningom slutar bebisen äta hela nätterna och du kan sova mer. Glöm inte att sova på dagarna när bebisen sover

Jis: det kanske blir en liten Lucia-bebis, men troligen inte. Låter mer som den 11/12. Min syster blev igångsatt och tyckte att det var fantastiskt att komma till förlossningen på en bokad tid utan panik och sedan ligga och läsa massor av böcker och mysa med sin man i väntan på att förlossningen ska starta.

Aurora: Hoppas att du slipper jobba snart och får gravidpenning!

• Luella

Jag har hittat en lista men den är nog inte den sista så vi kanske kan försöka uppdatera den?

Speck - vecka 37 (36+6) BF 20/8
    Strössel- vecka 29 (28+0) BF 21/10
    Vickan I - vecka 28 (27+2) BF 25/10
    Karmosin - vecka 27 (26+0) BF 4/11
    Aurora79 - vecka 25 (24+3) BF 14/11 2011
    Lillstintis - vecka 22 (21+5)
    Sputnik- vecka 22 BF /712  
    Kelsson  - vecka 22 (21+0) BF 8/12
    Jis - vecka 21 (20+4)
    Tredjemaj - vecka 15 (14+5) BF 21/1 2012
    cattm - vecka 9 (8+5) BF 5/3 2012

• Luella

Man kanske kan ta bort vilken vecka man var i bara

Tredjemaj: jag har också tappat shopping-gnistan lite vilket är extremt ovanligt för att vara mig. Nu har det gått så långt att jag klickade hem ett Nyzeeländskt fårskinn för 650:- från nätet. Inte ens på en sån sida som man kan titta på de enskilda fårskinnen. Hade det varit för några månader sedan hade det varit otänkbart men jag får nästan panik av tröttheten. Ja, det kanske inte låter så extremt för andra men för att mig är det verkligen ett tecken på att jag inte är som jag brukar. Nu ska jag försöka samla krafter till att köpa en skötväska och åkpåse och jag orkar inte

• Luella

Men usch vilken dag Strössel! Skickar många kramar!

Aurora: Vad trist att gå utan mannen . Vad gjorde han som var så viktigt?  Kram till dig också.

• Luella

Strössel: Köp dom mindre tycker jag om du ska köpa. Min dotter som var 50 cm lång och vägde 35050 när hon föddes hade som första blöja Pampers prematur. Den satt perfekt. Men sen i startkittet var det den minsta storleken för "vanliga" bebisar och dom var lite stora. Ett tips är att i början varva mellan Pampers och Libero då de inte är lika i storlekarna. Om jag minns rätt är Libero lite mindre så vi körde först Libero och sen Pampers och sen Libero igen. Fin mage!!

Aurora: Men usch och fy! Jag hade blivit helt knäckt om jag var du . Trist med din man!

Dealiy: Det är inte farligt att tona håret på salong iaf. Då hade ju alla gravida frisörskor varit tunga att vara lediga hela graviditeten alternativt förbjuda allt sånt i hela salongen. Min frisörska som har två barn har sagt att det inte är farligt och jag läste det någonstans också min förra graviditet. Men vill du vara säker, fråga din BM.

• Luella

Stor kram Lindis! Ingen ska behöva gå igenom det du har varit med om

Fin mage Jis!

Vad bra Strössel med lammskinssåkpåsen!

• Luella

Grattis till lyckat RUL Lulis!

Välkommen Enya! och grattis förstås

Som fler här inne bor jag också i Stockholm och stormtrivs. Vill aldrig flytta. Sen bor båda mina föräldrar och syskon här och det är skönt att det är så nära. Mormor hämtar på dagis 1 gång i veckan och det är så mysigt.

I dag har jag hämtat babyboxen och gratisboxen från Apoteksgruppen. Sen hade Kappahl 25% för medlemmar idag så jag passade på att gå med och shoppade en vinteroverall till min dotter. Den kom på plats 3 i Vi föräldrars test och poängmässigt inte så långt från Reima. Jag har lite ångest för jag var så nöjd med Reiman men nu blev overallen så billig att det nästan är löjligt. Efter rabatten blev det 525:-. Så det blev en billig vinter då även Viking-kängorna blev billigare efter ditt tips Vickan. Så kom bärsjälen, skinnet och en liten flanelltfilt idag också så det känns som om shoppingpaniken är botad.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011