Inlägg från: anderska |Visa alla inlägg
  • anderska

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

gick in i vecka 25 idag =) Förstår fortfarande inte vart tiden tar vägen :p  Hoppas alla mår bra!!!

Strössel BF 21/10
    Karmosin BF 4/11 planerat snitt  27/10
    Aurora79 BF 14/11
    Viksan BF 27/11
    Sputnik BF 7/12 
    Kelsson  BF 8/12
    Jis BF 11/12
    Kasa01 BF 16/12
    Anderska BF 1/2 

• anderska

Hejsan alla. Hoppas all mår bra och att alla magar mår toppen =)

I lördags tog jag en sväng förbi BB innan jag började jobba. Bebis rörde sig inte och hade inte känt den på ca 12 timmar och mitt hjärta höl på att stanna några gånger. Ringde upp till bb så fort jag kom till jobbet och stack iväg och en BM lyssnade och allt lät så bra. Helt underbart att få höra bebisen =) Imorgon har jag tid hos mvc och de ska väl mäta och lyssna så de ska bli trevligt =) Tänk att man redan är i v24+3, 16 veckor kvar =)

Strössel: Hur går det för dig, det är väl dax snart??Solig

Här kommer en magbild. V 23+2

{#emotions_dlg.flower}
  • anderska

Strössel: Följer dig med spänning =) Tänk i våras, då var vi så oroliga för att klara oss till v12 och alla kub och ul. Nu har du bara någon dag kvar och själv har jag sex veckor kvar till jag går på mamma ledigt från jobbet =)

Jis: Fin och go mage du har fått. Älskar att magen har börjat synas ordentligt=)   

• anderska

Hej tjejer. Idag går jag in i vecka 26. alltså 105 dagar kvar till BF =) Helt galet att det ligger en liten bebis i min mage och sprattlar =D
    Börjar känna mig tung och det blir allt mer jobbigt att jobba. Lyfta alla patienter är slitsamt men jag har underbara kolegor som gör så gott de kan för att underlätta mitt jobb, evigt tacksam!!!

Strössel: Inte kännt något avvikande så att säga??? Så spänannde. Vet ni vad ni väntar pojk ell flicka?? Ibland är jag sugen på att få veta vad som gömmer sig i magen men jag och sambon har kommit överens om att inte ta reda på könet. men jag är så nyfiken :p    

• anderska

Jis: vilken fin kula du fått. Ja den växer onekligen fort. Tycker min också börjar bli rundare. Du är en super fin gravid kvinna, du kan gå med näsan högt :p

• anderska

Hejsan alla.

Heja dig strössel =)

Idag är ingen bra dag =( Börjar bli så trött på alla som säger till mig vad jag ska göra coch inte göra. Alla skriker åt mig att jag ska ta det lugnt med alla inköp för jag vet ju inte könet och att jag kommer ångra mina "neutrala" kläder jag köpt sen när jag får se om det är en tjej ell kille. Alla säger att det är SÅ långtid kvar, HALLÅ tre månader, långtid?? Nej jag tror inte det. Och Sambonst systrar är typ galna för vi inte tagit deras bebis saker som de sparat undan till oss, ja dom bor 80 mil ifrån oss och jag vet inte om jag orkar sitta i en bil i 9 timmar. Jag har köpt min bästa kompis saker så som babygym, babysitter, gåstol, badblja och bärsele och massa "neutrala" kläder. Folk verkar inte fatta att jag kommer vara gravid 1 gång, kan inte jag då få göra som jag vil?!?!?!?!. Usch för denna dag. Jag tycker inte ens att jag överreagerar. Min älsta storasyster tycker inte vi ska köpa någonting innan bebis kommer "för tänk om den inte överlever" vilken härlig inställning!!! Pucko människor!
    Förlåt för detta men har ingen att vända mig till!      

• anderska

Ja ni är så kloga i era meningar, känner precis som ni skriver. Min sambos systarar har hur många barn som heslt haha typ, de räcker de ser en karl så blir de gravida. och de anser väl sig ha någon rättighet att styra och ställa då de tror sig veta bäst! Jag är inte så sugen på att sitta i en bil så länge bara för de har sparat ihopa massa saker och kläder. jag vill inte ens ha deras saker! nu har jag ganska mycke begagnat så resten vill jag nog köpa helt nytt =D

• anderska

Tack alla för era svar och erat stöd. Som ni skriver är så jag känner. om man nu kommer vara gravid en gång i sitt liv tycker jag att jag har all rätt att göra precis som jag vill. Jag njuter av varenda spark bebis ger mig och av var enda liten sak jag samlar på mig. Som tur är har vi två katter som vi inte bara kan lämna så jag kanske slipper åka iväg. Är hellre hemma och myser med magen och mina hårbollar =D

Karmosin: Grattis till ledighet. Jag har funderat mycke på det här med att sluta jobbet. Känns helt konstigt att gå på ledigt om en månad ( om det nu blir beviljat).

Strössel: Hejar fortfarande på dig!!!    

• anderska

Efter ett gigantiskt sammanbrott igår med ett gräl med sambon och massa tårar är vi nu mer på samma nivå. Han har nog inte förstått hur jobbigt det varit för mig att alla hela tiden säger vad jag ska göra och inte göra. Ja det blev ett långt samtal och nu känns det betydligt bättre.
    Idag ska vi åka till babyproffsen och hämta gratis boxen och titta på vagnar så vi vet vad vi vill ha sen =) Det var till och med sambons idé att kolla vagn, känns slönt att han är delaktig =D

Hoppas alla får en kanon dag.{#emotions_dlg.flower}

Hur gör det för Strössel???     

• anderska

Ännu ett sammanbrott. Nu skiter jag i allt. Tänker inte köpa en pinal skiter totalt i att köpa vagn. Blir så jävla less!!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011