Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

ninina: Jag använde Crinone bara till TD. Håller med Massadillan, är du orolig kontakta BM du ska inte gå o må dåligt. Håller med Massa även om att symptom kan komma tidigare eller senare men också utebli, alla graviditeter är olika. Förstår din oro, kände samma sak i början, började släppa på den efter KUB i v13. Hoppas du kan släppa oron tidigare än mig

• Kelsson1

massadillan: Jag mådde dåligt från v6 dagligen o ändå lyckades jag oroa mig . Men JA NJUT av graviditeten om du mår bra!

• Kelsson1

Massadillan: Exakt, men hoppas att ditt illamående släpper helt. Ja alla har vi det vi inte kunnat äta , för mig var det sötsaker, kunde inte ens äta söt frukt som nektariner.
    Stackaren, hoppas att du står ut.
    Jag hade ont som nere vid äggstockarna mot slutet, kunde vid vissa tillfällen inte nästan gå. Var iväg till gynakuten o kollade upp det men bebisen var inte påverkad, var nog ligamenten som gjorde sig påminda . Helt rätt bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.

• Kelsson1

Massadillan: Ja det var skönt att du får jobba som du vill. Man känner sig mer uppskattad om man får göra något ibland

Ninina: Säger som de andra, ta inte ut något i förskott utan åk in på kontroll omgående! Jag skulle inte ringa in utan bara åka in till gynakuten o be att få VUL! Stor Kram!

• Kelsson1

ninina: Avsaknaden av symptom är väl inget att bry sig när du har ett litet pyre som växer som den ska i magen! Härligt!

• Kelsson1

ninina: Förstår att det är många tankar som far runt just nu. Vet att allt jag säger just nu kommer att låta banalt men jag är ändå övertygad om att allt kommer att lösa sig i slutändan. Bara för att ni inte varit tillsammans länge behöver inte betyda att det inte kommer att fungera. Det viktigaste är att ni kommer att få ett barn tillsammans som ni kommer att älska över allt annat. Det går aldrig i förväg veta hur det kommer att gå man kan bara göra sitt bästa. Ni har bestämt att det är han som ska byta jobb o flytta? Då har ni kommit en bit på vägen åtminstone. Om det visar sig att det inte håller mellan er så bor ni åtminstone i samma stad o kan båda ge bebisen de bästa förutsättningarna.
    Har ditt ex sagt att han hatar dig eller är det något du förutsätter? Det tog väl slut mellan er dels för att han inte ville försöka hårdare att du också skulle få barn? Då har han ingen orsak till att vara bitter om du lyckas med någon annan tycker jag. Har du någon kontakt med exet?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011