Inlägg från: Livets goda ting |Visa alla inlägg
  • Livets goda ting

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: skrev i andra tråden till dig.. Många kramar igen Ego: vi var vul igår och fick se en liten liten krabat med tickande hjärta! Världens bästa påskpresent!! Många kramar till alla!!

• Livets goda ting

Hej tjejer,

Tillbaka efter en lång och skön påskledighet!
    Härligt att alla mår bra och kul att läsa om alla vagnförslag, mammakläder och andra bra gravidtips!!

Förresten från när ska man använda gravidbälte? Är iv.10 nu..

Carlan: Grattis igen och kul att du är här Hade mitt Vul i v 9, de såg bara att den satt rätt och att hjärtat tickade !

• Livets goda ting

Carlan & Speck: tack snälla ni för länk & infon

Speck: ha, ha ser fram emot bebissparkarna...måste kännas underbart!

Kelsson: krya på dig!!

• Livets goda ting

Jis: Va skönt att allt såg bra ut!!

Speck: ha, ha..IKEAs varmkorv var bra

Kelsson: Kämpa på med illamåendet!

Själv mår jag hyfsat ( har inte kräkts en enda gång)  har bara varit lite småillamående till och från...men så fort jag äter något brukar det försvinna.

• Livets goda ting

Sputnik: Grattis till fint VuL!!

Angående viktökning har jag inte vågat väga mig...är en Small och även fast jag bara är i v.10 + 4 så märker jag att mycket börjar att bli ganska tight..kjolar funkar hyfsat bra, vissa klänningar..men byxor är inte lätt. Har bara två par byxor som jag kan använda...suck. Har inte berättat ngt på jobbet än då jag vill vänta på KUB-resultatet den 17:e maj..så det är 2, 5 v kvar...men först blodprov på tisdag!

Har inte börjat kolla mammakläder än men blir nog snart aktuellt eftersom mycket spänner runt magen..oroväckande med utbudet... 

Annars händer det inte så mycket....är inne och läser mest på kvällarna och tycker det är superbra med alla tips om försäkringar, barnvagnar etc

• Livets goda ting

Aurora: Grattis till v. 13

Strössel: Fina bilder på bloggen! Var handlar du dina mammakläder?

Speck: Härligt att allt såg bra ut hos BM!!

EGO: Var och tog blodprov idag inför kommande UL & KUB-test 17:e maj. Är i v. 11+2 och än så länge vet bara våra föräldrar om graviditeten. Men ev. kommer vi att berätta för våra syskon efter v. 12...känns skönt att de närmsta vet iaf det händer något....Jag kommer däremot att vänta med jobbet..när är man skyldig att berätta?

Någon som vet?

• Livets goda ting

Carlan: tack för svaret! Kommer dock nog bli tvungen att säga något innan eftersom det kommer att synas

• Livets goda ting

Kasa: Usch vad hemskt! Blev också helt kall när jag läste vad som hade hänt. Skönt att den lille lever och mår bra! Kram på dig

Viksan: Grattis till v.12!! Jag är i v.12 + 3

Strössel: skönt att allt är bra med den lille och grattis till v.18 på fredag!!

Jis: Härlig bild!!

Ego: Ska få mitt KUB-svar nästa tisdag...är grymt nervös men samtidigt väldigt förväntansfull. Längtar så mycket att få se den lille. Känns fortfarande overkligt att det finns ngt därinne...

• Livets goda ting

Kelsson: Tack!! Håller alla tummar för dig också och jag lovar, det kommer att gå superfort fram till den 31/5!
    Samma här..bröststorleken varierar lite från dag till dag ( det känns så i af) ...

Morötter är grymt nyttigt så det är bra!!

• Livets goda ting

Hej tjejer!

Har inte orkat skriva på ett tag då jag har varit ganska trött..

Tredjemaj: Stort grattis till plusset och välkommen hit!!!

Speck: fin magbild och det låter riktigt mysigt att inreda barnrum!

Kelsson: hoppas verkligen att ditt illamående försvinner snart!!

Läste era funderigar kring KUB/CUB och vi gjorde vårt test  + UL i förra veckan.
    Bebisen var livlig och sååå fin!
    Vi fick låg risk för DS och valde därför att inte gå vidare med fostervattensprov/moderkaksprov. Men som ni alla redan har skrivit så är det ju upp till var och en hur man vill göra .

Är i v.14 nu och ser fram emot vårt nästa UL  -den 29 juni då vi göra det stora RUL.

Många kramar till er alla 

• Livets goda ting

Jis: Jättefin magbild!!

Strössel: Grattis, till lyckat RUL! Det måste kännas helt underbart! Fin bild!

Vickan: Förstår om du är orolig men det kommer att gå jättebra!! kram på dig

Kelsson: Lycka till med KUB i nästa vecka!!

Speck: Wow, v.30 snart..time flies. Känns som en evighet tills v.30..

Kasa: Kram på dig!

Viksan07: Bra att du slutat att oroa dig! Min BM sa att vi skulle göra cellprov några månader efter förlossning eftersom det annars skulle ge missvisande resultat pga av alla förändringar som sker i samband med graviditeten

EGO: längtar så till vårt RUL den 29 juni..vill bara se den lille och att allt är bra!! 5 lååånga veckor kvar..

Kramar till alla

• Livets goda ting

Jis & Kelsson: Stort grattis till fina KUB-resultat!!! Härligt!

Vickan: Skönt att screeningen gick bra och att allt såg bra ut!!! Klart du ska unna dig en vagn

EGO: v.15+2 idag  

• Livets goda ting
    kasa01 skrev 2011-06-17 14:48:39 följande:

VÅRAN BEBIS ÄR FRISK!!!

Svettas snorar, gråter o skrattar på samma gång!

Åh, underbar nyhet kasa!!! Nu kan du verkligen njuta!! Många många kramar
  • Livets goda ting

Grattis Aurora! Härligt att allt ser bra ut

vi ska på RUL  nästa onsdag den 29/6..-är sjukt nervös.

Har varit ganska trött den sista tiden och har inte orkat att skriva så mycket..utan bara läst era kommentarer

• Livets goda ting

Hej tjejer,

Speck: Vilket fint bebisrum ni har gjort! Inte långt kvar för dig

Kasa: Fiiin magbild!

Kelsson: hoppas att illamåendet har släppt nu?!

Samma som Karmosin..är inne och läser allt fint ni skriver men har inte kommenterat så mycket.

EGO: Har precis gått in i v. 20 och gjorde vårt RUL förra veckan vilket gick väldigt bra! Var grymt nervös innan men sen när man fick den se den lille så släppte allt! Fick BF 28/11..

• Livets goda ting
    Kelsson1 skrev 2011-07-06 21:38:23 följande:
    LGT: Sån tur har jag inte, fortfarande illamående, idag till o med värre än igår. Glad över alla bra dagar jag får resten överlever jag bara
    Stort grattis till lyckat RUL och v20! Tog ni reda på kön?
    Din stackare...men du har helt rätt inställning och det kommer garanterat att gå över!

Nja, vi försökte att kolla vad det var för kön..och ev. är det en liten tjej men vi får se! När har du ert RUL? 
  • Livets goda ting

Kelsslon: GRATTIS till lyckat RUL & en liten dotter !! Så glad för er skull!

Jis & Anderska: stort grattis till er också!!

Spets: Lycka till imorgon!

Hoppas att allt är bra med er andra!!

Gick in i v. 21 igår...känns helt otroligt att halva tiden redan har gått

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011