Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan I skrev 2011-04-07 20:59:41 följande:
    Strössel - jo är väl ok. Ja kvällsillamåendet har kanske lagt sig lite. Som du säger oroar det mig nu. Allt oroar mig med v12. Syns inte på mig att jag är gravid heller...eller ja kanske lite med magen bar i profil och man vill se det haha. Så orolig att det ska ha avstannat på kub. Usch värre med barn två ju, trodde man skulle vara lite cool då men icke.
    Min mage är väldigt svullen men jag skulle nog inte kalla det gravidmage än, nu känns det jättelångt kvar till KUB men jag tror inte det har avstannat för varken dig eller mig har det sett bra ut så länge kommer det se bra ut på torsdag med är säker på det. Fast jag hade varit lugnare och jag hade kräkts varje dag som jag gjort i 6 veckor.
  • strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-08 13:19:53 följande:
    Hur mår alla idag?
    Ingen som vill dela med sig av något som händer?
    Jag mår bra har haft fullt upp, varit på möte shoppat och varit hos veterinären och hann med att äta ute idag. Skrattande Kollat på vagnar och dom hade jättemånga färger typ uppsatta på väggen 50 m upp Rynkar på näsan gick inte att se. Kollade på en edge vagn gisses vad stor den var och så tung.

Sista dagen för mig med progesteron efter 14 veckor tre gånger om dagen !
  • strössel

Kelsson: Förstår om det är pirrigt för dig, vi vågade inte riskera nåt den här gången. Det kommer gå så bra för dig det har jag bestämt Skrattande för mig spelar det ingen roll med progesteron nu för nu gör den ingen nytta för mig då moderkakan har tagit över. Skönt att du fick en tidigare tid på mvc !

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-08 18:55:33 följande:
    strössel: Hade nog varit lite mindre pirrigt om jag också haft crinone lite längre. Har oroat mig för jag har haft rätt ont i magen nu efter jobbet, men det kan ju vara gaserna också...
    Ja det kan vara gaser, jag har ibland magkatarr och om man har stressat så kan man oxå få lite ont i magen. Det är mycket som händer i kroppen när man är gravid med Skrattande det kommer gå så bra ska du se !
  • strössel
    Jis skrev 2011-04-08 19:43:08 följande:
    Aurora, än är dofter ok, men snart är det nog inte det :) Jag har världens bästa jobb m världens bästa chef så jag får gå på alla läkarbesök på betald arbetstid! Sånt uppskattas ( å dessutom får jag tillbaka pengarna för både medicin och läkarkostader :))
    Jis det får vi med på mitt jobb hur bra som helst , synd det inte gäller tandläkare oxå !
  • strössel
    Jis skrev 2011-04-08 23:54:21 följande:
    Strössel, jobbar du statligt :)
    Ja det gör jag !
  • strössel
    Kelsson: Jag mår bra , jag hade jätteont i magen dom första veckorna och höll på att dö av oro och hade med ont i äggstockarna. Men det var ingen fara och den växte som det skulle, tror det är väldigt vanligt fast man oroar sig alltid. Så länge det inte är ihållande som aldrig som försvinner och gör superont så är det nog ingen fara.

Tänker precis som du , vågade knappt köpa byxor i v 12 för jag är rädd att det är ett dåligt omen. Det är därför jag kommer vänta väldigt länge innan jag köper några bebissaker så fjantig är jag Skrattande

Kan oxå säga det när jag åt viss typ av mat kunde jag få jätteont i magen, får ont ibland nu med men då tänker jag tillbaks vad åt jag nu och tar en tablett för magkatarr så brukar det ge med sig. Tex när jag dricker oboy får jag skitont i magen så det funkar inte alls för mig.

Idag har jag gjort en bebisblogg som jag ska lägga in bilder på sen , bla UL inköp och mer mest för mina svärföräldrar och kompisar som inte bor här. Men kommer inte berätta om den förrens v 18 !
  • strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-09 16:27:15 följande:
    strössel: Tack, blev lite lugnare. Har inte ont konstant bara nu o då. Får försöka slappna av mer o tänka att allt går bra.

Jis: Var också nervös inför TD i fredags även om jag hade fått plus i över en vecka men det kommer att gå lika bra för dig som det gjorde för mig!
    Ja tänk så då kommer allt gå jättebra Skrattande
  • strössel

Jis: Vi har berättat för familjerna och några av våra närmaste kompisar men ingen annan. Det kan dom gott få vänta med att få reda på Skrattande tror jag släpper nyheten i v 18. För jag är fortfarande så här det kan ju fortfarande hända nåt och då vill jag inte att så många ska få veta.

• strössel

Sputnik: Mina symtom kom i mitten av v 6 och höll på till ca v 12 nu mår jag rätt så bra, vilket oroar mig väldigt mycket men alla säger att det är normalt. Min mage har växt en aning men inte mycket men den går inte att dölja med taijta tröjor längre.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011