• spets

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Ååh.. vad roligt att få kika på vagnar och titta på barnkläder. Jag törs inte ens kika, det får vänta ett tag.. men guu så jag längtar!

Jag är orolig som sjutton! Jag har inte mått illa på 2 dagar och mina bröst är inte lika ömma. Är det normalt? Jag klämmer och känner, och brösten är inte alls sig lika ;( Vi har vårat UL på onsdag och jag är supernervös. Jag är i v.7 nu.
    Jag vill bara helst av allt må illa och känna något... uuuh..

• spets

Hallo.. vilka fina magar ni har!!!

I dag har jag varit på vårat första UL och vi såg ett hjärta som pickade <3
    Det var helt magiskt och jag fick tårar i ögonen! 

• spets

tack allihopa! Den här dagen har varit en utav de lyckligaste i mitt liv :) Jag bara ler!

tredjemaj: jag är i v.8 nu.

• spets

Hej

Jag behöver ett råd från er "mina vänner"..
    Jag är i v.9 nu och är i valet om kvalet i fall jag ska berätta detta för min pappa...
    Min pappa vet ingenting om vad vi har gått igenom. Han sitter inlåst på ett LVM hem för alkolister/narkomaner och blir utsläppt efter 6 månader nu på fredag.Jag har haft kontakt med min pappa till och från och den sista tiden har jag pratat mkt med honom (fast inte om detta). Jag är såklart orolig att han ska hamna tillbaka i samma missbruk direkt när han kommer ut, men önskar att mitt meddelande om att han ska bli morfar kanske skulle "hjälpa" honom att se fram emot något fint... ett önsketänkande iaf. Jag vill gärna berätta det för honom innan han kommer ut så att han får smälta det på hemmet... hur hade ni gjort? kan ni råda mig?
    Jag har ingen mamma heller för hon dog 49 år i cancer (4 år sedan). Jag vill verkligen berätta för någon närstående om vårat "hjärta".
    Detta blev ett konstigt inlägg, men hoppas att någon kan ge mig nått litet råd :)

• spets

Hej

Tack kära ni!
    Jag berättade för honom och han började att grina och blev jätteglad. Han sa att han skulle hem och tapetsera om lägenheten för att sedan göra ordning så att han kunde ta emot oss. hihi... jag blev jätteglad! Inte för att man kan tro på allt, men det kändes riktigt bra att berätta!

• spets

Hej

Jag är in lite till och från och läser om er alla. Flera utav er har kommit så långt och fått så härliga magar. Jag längtar!
    På torsdag ska jag och min sambo på inskrivning. Jag skulle ha med mig kissprov och dom skulle ta blodprov. Vad får dom ut av det?
    Jag är i v.10 nu.
    Jag har börjat att känna små "värkar" i mitt underliv emellanåt. De är inte alls kraftiga, men man undrar ju vad det kan vara? Någon mer som har kännt detta? Det stråkar liksom till emellanåt...

Hot hot... måste ta en svalkande dusch!

• spets

Hej allihopa
    Jag har varit ute på äventyr hela helgen och inte känt ett dugg i magen, bröst eller illamående.. vilket såklart gör mig orolig. Jag är i v. 10+5 nu. Från vilken vecka börjar man att få lite synlig mage?
    Jag är i valet om kvalet i fall jag ska ringa min ivf klinik och be om ett ultraljud. 

• spets

Anderska: Du och jag måste vara ungefär precis lika i tiden :) Jag gick in i v.11 i dag och ska göra UL den 13/7 precis som dej :) Hur gammal är du och vart i Sverige befinner du dig?

• spets

Anderska: Jag är också 27, men blir 28 i november. Jag bor i Dalarna, typ mellan Borlänge och Avesta.

• spets

Anderska: Vad häftigt att du redan känner lillen! Japp, jag e en dalkulla. Men jag skulle gärna flytta till Sthlm, för där har min sambo sina rötter. Fast det är ju så dyrt med hus där :/

När jag själv ligger i sängen och tittar på min mage så ser jag pick pick pick som ett hjärta som slår. Min sambo påstår att det är bebisens hjärta som man ser.. haha... men kan man verkligen se det? Det är längst ner under naveln :) Eller är det mitt hjärta som bankar ända ner dit? haha.. kanske lite kokko fråga, men jag har ju inte direkt kollat det tidigare heller.

Kram på er 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011