Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Meede - har kub-test samma dag som strössel, dvs på torsdag. Nervöst värre.

Sputnik - blir vecka 13 på ons, beräknad till 26 okt om allt går väl. Vi har haft en del bekymmer så vi vågar inte riktigt ropa hej ännu i denna graviditet tyvärr. Är oroliga för fosteravvikelser och att vi ska behöva avbryta. Lång historia, men vi hoppas på det bästa. Allt vi kan göra nu.

• Vickan I
    Kelsson - Skrev ju i andra tråden men vill skicka stor kram här med till dig. Hur var resten av natten? Hoppas det avtog lika snabbt som det började. Mitt rosa/bruna, som visserligen var tidigare under ruvningen men ändå, höll i sig i två dgr och försvann sedan.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Tänker på dig Kelsson, kram och hoppas att det inte blir ngt mer nu.

Ankaja - Grattis och välkommen .

Strössel - Förstår din oro så väl så väl inför kub på tors. Kan inte ons bara försvinna, även om en snabbkik gjort att jag blev lite lugnad idag. Men siffrorna vet man ju inget om...

EGO - Var på spec.mvc och träffade läkaren idag. Hon är så himla snäll och trevlig. Fick ett supersnabbt ul bara för att se att hjärtat slog och allting såg ok ut. Tog säkert inte mer än 10 sek, men allt som behövdes. Hon tyckte jag skulle slippa lite oro inför kub på tors och snabbkollade därför. Diskuterade kring missbildningsscreeningen. Den gör man tydligen runt vecka 20-21 och en remiss ska skrivas på detta också. Hoppas att jag efter kub på tors om allt ser bra ut då kan börja våga att glädjas lite. OM det går bra så MÅSTE jag på ngt sätt SLUTA läsa alla ts rörande missfall, kromosomfel och annat hemskt, då det inte hjälper på ngt sätt, men kan ju inte sluta!!!!

• Vickan I

Jis - jag har haft en blodpropp i benet för många är sedan. När man blir gravid har man en extra förhöjd risk för ny propp. Måste ta blodförtunnande sprutor VARJE dag från plus på test till några veckor efter förlossningen. Det räknas som en riskgraviditet där lite extra kollar måste göras av läkare. Mest koll på blodet så det inte blir för tunt el tjockt av sprutorna. Om man får en propp brukar den ofta sätta sig i navelsträngen. Därav spec.mvc.

Kelsson - hur är det idag? Inget mer rosa hoppas jag. Tänker på dig. Kram

• Vickan I
    Strössel - Ja imorgon gäller det för oss!!! Äntligen torsdag. Undra om jag kommer kunna sova ngt?! Kub förra gången med sonen tog ca 30 minuter totalt. UL först och sedan pratade vi lite och fick siffrorna. Tror korven var runt 7 cm, men kan minnas fel. Kan det stämma?

Meede - Härligt med pickande hjärta! Jag får reda på hela kub-testet imorgon iaf. De brukar vilja att man ska ta blodprovet minst några dagar innan själva ul för att det ska hinna analyseras klart. Jag tog mitt blodprov förra tisdagen.

Kelsson - Skönt att symptomen kommer tillbaka. Det är din gång det här . Känner det!
  • Vickan I

Kram Kelsson. Jäkla kropp att störa sig då. Låt Kelsson vara gravid ifred *ser arg ut och skrämmer iväg blodet*! Blir bra det här, men så tråkigt att du inte kan få våga glädjas, jag vet ju hur tråkigt det känns.

• Vickan I
    skatten12 skrev 2011-04-14 08:30:12 följande:
    Kub? Är de för att se om. Barnet är handikappat eller varför gör man de ?
    Man söker efter hur stor sannolikhet/risk det är att barnet KAN ha trisomi 21 (ds) och några andra mer ovanliga kromosomfel. Men endast en beräkning och inget def svar, då måste man göra fostervattenprov/moderkaksprov och då tillkommer en lite förhöjd missfallsrisk.
  • Vickan I

Strössel - vet vad du menar. Vi ska åka om 30 min. Sjukt nervös jag med. Sambon är hur lugn som helst, el fejkar...vet inte. Inbillar mig också en massa. Har konstigt ont och massa annat, men är väl nervösmagen som spökar. Håller tummarna för dig.

• Vickan I

Strössel - Ja en tid 07.00 hade varit bra haha. med sonen fick vi veta vid kub. Vi sa lite försiktigt att de gärna fick berätta om de kunde se kön. Visste inte om hon tänkte det, men sedan plötsligt frågade hon om vi var säkra på att vi ville veta och sa det. Denna gång ska vi inte fråga. Vet inte om de berättar här heller iofs. Inte samma ställe som sist.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011