Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

MissCat skrev 2012-09-18 12:11:02 följande:
    Sunseed: Jag ställer mig till skaran som också har blött under de första veckorna, senast var i vecka 16+ dels så har man mer känsliga slemhinnor som ivf:are sen kan det vara små kärl som spricker. Jag undrar egentligen om det finns någon här som inte har blött lite. Jag har också varit inne på gynakuten 3 ggr fram till v 16 och då såg de att min moderkaka låg väldigt lågt. Som sagt, det är obehagligt att det kan komma blod men behöver absolut inte betyda något.
    TACK! Det betyder så mycket att höra att det är såpass många som faktiskt har fått lite blödningar. Jag har inte haft något sedan den lilla fläcken i söndags, och än så länge lever plusset kvar. Tyvärr fick jag lite överblivna graviditetstester av en vän, så jag gör slut på dom nu. SEN får det vara sluttestat. Skäms

En del av mig vill inte tro att det är sant, och en annan del har redan börjat göra inköpslistor i huvudet. Nåja, drömmar har ingen dött av - så jag fortsätter dagdrömma så får man se om det slår in.

Miss Cat: Vad spännande med barnvagn. Och det där med vikten kan du fundera på när du har kläckt. Solig Det ska jag göra. Alla hormoner i IVF-svängarna har ju inte direkt gjort nytta för vikten. Jag ska promenera i den mån kroppen och jag orkar (måste ju motionera jyckarna) men annars tänker jag bara njuta just nu, och såklart försöka äta så nyttigt det går.

Lycka till alla! 
  • Sunseed

En fråga till alla er kloka IVF-kvinnor!
    Hur vet man vilken vecka man är i?

Jag har gjort FET i naturlig cykel med en 6-dagars blastocyst.
    Jag hade min första mensdag den 11 augusti.
    Jag gjorde insättningen (FET) den 30 augusti. 
    Min cykel brukar vara 23-24 dagar. 

• Sunseed
    massadillan skrev 2012-09-18 17:40:20 följande:
    Hej alla! Nu börjar lilla Ville vakna till... så fort jag tar mig för ngt så tycker han att det är dags för mat Hjärta
     så jag hinner inte skriva så mkt. Men det verkar hända en hel del här. Hoppas att allt går bra för er!!!!!
    Jag o Ville mår bara fint, det är lite jobbigt att vara ensam på dagarna när sambon är på jobbet...men man vänjer sig väl. Jag oroar mig för det mesta men utan anledning, Ville växer och är frisk. Tack så mycket för alla grattis!! Sköt om er!!  
    Vad skönt att ni mår bra! Hjärta
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-09-18 18:40:55 följande:
    Sunseed: Jag skulle i graviditetsuträknaren här på FL lägga in ÄL FET -6 dagar (30-6=24 augusti) och då räknar den ut att du är i 5+4 (vecka 6)
    Tack så mycket. Enligt kliniken sa hon att jag var i vecka 4 förra veckan, men det känns inte alls som att det stämmer. Hon tog kanske inte hänsyn till att det var en blastocyst.
  • Sunseed
    7879 skrev 2012-09-20 11:51:53 följande:
    Jis: ja fina bilder, skönt att komma i kläderna med råge!
    Massadillan: ja så är det med bebis och barn, tiden bara rusar iväg. Snart kanske du får börja en föräldragrupp, det tyckte jag var kul, att träffa andra och prata och lufta med.
    Ego, var hos barnmorskan idag, bebis tyckte inte om dopplern, sparka på den. Livlig krabat
    Hoppas ni andra mår bra.
    Solig
  • Sunseed
    Knytet skrev 2012-09-20 15:42:33 följande:
    7879, hihi kul med reaktioner Solig

Var hos sjukgymnasten med mitt avdomnade ben idag. Har nu fått diagnosen, merlagia paresthetica. Skönt att få veta vad det är i alla fall, trodde aldrig jag skulle få svar på det. Det är alltså en nerv som ligger i kläm vars funktion enbart att registrera känsel. Förhoppningsvis kommer känslen tillbaka efter förlossningen eftersom jag fått denna sjukdom av graviditeten. I annat fall finns det lite olika metoder för att försöka "väcka" nerven. Vilka grejer man får vara med om...hehehe
    Det är bra att läsa här. Jag hade hört talas om att nerver i handen kunde börja bråka, men inte i benen. Men vad skönt för dig att veta vad det är och varför. 
  • Sunseed
    Knytet skrev 2012-09-22 10:02:00 följande:
    Sunseed, den här "sjukdomen" är ganska ovanlig har jag förstått. Men jätteskönt att veta vad det är, det trodde jag inte att dom skulle finna ut :). Hur går det för dig ? Inga fler blödningar hoppas jag.
    Ja, jag förstår att det är skönt att få veta vad det är. Bra jobbat av dom! :)

Jag mår ovanligt bra, jag går och väntar på att börja kräkas *haha*. Än så länge har jag plus. Nu har jag tack och lov bara ett test kvar hemma, sedan ska jag försöka sluta upp med dom där stickorna. Jag är lite orolig för att jag tycker att jag mår alldeles för bra. Idag har jag haft lite brunt, men det var pyttelite och gick över. För övrigt så flyter det på jättefint. Det moler såklart i livmodern, men det är ju inte så konstigt. Solig

Ha en fin helg alla!
  • Sunseed
    Najje79 skrev 2012-09-22 12:51:35 följande:
    Sunseed: tack!
    Känner igen det där att gå och vänta på att må dåligt . Alla pratade om att man skulle ju må extra illa med tvillingar så jag var övertygad om att det var ngt fel. Mitt illamående kom i v 14 ungefär och höll i sig några veckor. Förutom rejäl foglossning mådde jag bra, så förhoppningsvis slipper du att må pyton
    Skrattande Ja, man tror att något är fel. Men samtidigt känner jag att jag är gravid så... Man får passa på att njuta kanske. Skrattande

Fick du två eller fler embryon insatta? Hur som helst, fantastiskt att det blev två! Jag fick två tillbaka för ett tag sedan, men det tog sig inte. Annars kändes det som att det skulle vara bra med tanke på min ålder. Då skulle jag bli "klar" så att säga. OM vi lyckas nu kanske det bara blir en. Men det får gå. Vi får se till att skaffa många, många kompisar, och att umgås mycket med kusinerna så att familjen känns större. 
  • Sunseed
    MissCat skrev 2012-09-23 13:03:24 följande:
    Nu kom barnvagnen och skötbädden igår. Samt att sambon var till ikea i torsdags och köpte massa gulliga saker. Nu är det i princip bara spjälsäng kvar och lite smått och gott som blöjor, amningsnapp, våtservetter, barnvagnslås, amningskupor mm. Så där...då tycker jag att tiden gott kan få gå lite snabbare nu så jag får se lillkillen Solig men innan jag vet ordet av så är han ju här.

Barnvagnen verkar rejäl och är väldigt fin som jag hade tänkt mig, bra gung i den och hög. Min sambo köpte en fårskinnsfäll att lägga i den så det blir varmt och gott till bebis i vinter. Så nu vill jag ut och köra den!
    HjärtaHjärtaHjärta
    Jag vill också köpa saker. Men jag får vänta ett tag. Skrattande
    Hur känns det sådär längre fram? Förstår man att det är sant?
    I mitt fall känns det som en udda dröm. Kul men konstig.  
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011