• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Luella skrev 2011-06-23 21:28:15 följande:
    Strössel, så mycket fina saker du handlat! Var har du köpt den fina mobilen du ska ha över skötbordet?

Ego, jag har handlat lite grann nu men ska nog vänta till höstkollektionerna kommer till butik nu för jag vet att jag kommer vilja handla massor av höst och vinter-kläder. Köpte föresten en cosy sack från Elodie Details. Den är supermysig och bör funka bra i bilbarnstolen när man ska in och ut. www.elodiedetails.com/images/popups/Cosy_retr....
    Jag kan svara på den frågan - det är IKEA hon köpt den på! Utav tvivel, jag tittade på en sån igår nämligen haha Skrattande
    Va mysig "cosy sack" du köpt, himla söt i färgerna också!
  • Speck

Carlan: Usch för att bli inlagd! Hoppas du mår bättre snart!

Vecka 33
  • Speck
    Jis: Förresten - grattis på födelsedagen för nån dag sen!

Strössel: Oj va söta saker du köpt till bebis Skrattande Jag har köpt kläder för totalt 50 kr hahah!! Sen har vi fått en del av mamma, svägerska och vänner så vi behöver inge mer kläder... Jag har varit och försökt köpa kläder till bebis men jag blir alltid så less på att det är så extremt könsindelat eller bara grått o beiget så jag blivit less och gått hem tomhänt..

kelsson: Hoppas ditt illamående håller på o ge med sig nu då!

Ego: Idag är det TUL och vi ska få se bebis igen!! Ska bli kul o se hur stor de uppskattar att hon är och om de kan våga sig på o gissa en bf-vikt. Bebisen tror jag är på väg att fixera sig då jag känner den mer o mer ner i bäckenet, men den är inte fixerad än (än sparkar den hit, än sparkar den dit...) men jag tror iaf den är med huvet neråt.. Men det har den ju åas haft större delen av grav..

Hoppas alla haft en bra midsommarhelg! Jag var så trött igår att jag orkade inte kommentera nåt, ber om ursäkt för det -  men jag läser o hänger med vad som händer de coolaste brudarna på FL! Cool
  • Speck
    Strössel: Förstår inte varför du ska göra TUL i vecka 25 redan för? Enligt min bm ska TUL göras i vecka 32... Om det är ett IVF-TUL dvs. Du skulle ju visserligen göra nån extra koll pga nån medicin, men ändå, tycker det är så tätt inpå RUL....
    Sen angående könet - nää vi vet inte kön, men jag tror det är en tjej. Men ibland säger jag han o ibland hon .. Tungan ute

Kelsson: Fick ingen beräknad födelsevikt faktiskt! Bara en beräknad vikt nu. Trodde dock man skulle få en beräkad födelsevikt!

Vickan: Vi fick beräknad vikt, förväntad vikt 2008 gr, beräknad vikt 2257 gr, +12,4%. Vet du var "förväntad" vikt är vid förlossning? 3500 gr eller? Isf kommer vi nog få en bebis runt 3,9 kg, det är iaf vad +12,4% av 3500gr är..
    Men som sagt - detta är ju bara en uppskattning och barnmorskan som gjorde UL sa att olika bebisar har olika tillväxtperioder så det går inte att säga hur stor den kommer bli innan födsel.
    Vettigt svar ändå. Bara bebis inte blir som mor sin, 55cm lång och 4510 gr tung... Stackars min mamma som fick föda fram en sån kluns Tungan ute
  • Speck
    Viksan: Angående sömnen, är det foglossningen som gör att du får ont eller? Så du inte kan ligga bekvämt..

Carlan: Din mage hinner komma den med ska du se! Fokusera bara på att vila upp dig nu så du blir piggare snart! Kram!

Vickan (/Strössel) Jaha så ni får TVÅ tul! Då är jag med! Skrattande
    Jag hoppas bebisen inte blir runt 4 kg iaf, jag har beställt en bebis i viktklass 3,2-3,5kg ju! Flört Med tanke på att min mamma födde så stora barn och hade så snabba förlossningar hann inte hennes hud anpassa sig så hon sprack en del - och jag bara vill inte vill inte vill INTE... Men men, ut ska ju bebisen och kanske om man säger till bm på bb om det så kanske hon kan hjälpa till på nåt sätt "å hålla emot" eller nåt så inte bebis kommer för fort Tungan ute
  • Speck
    Vickan: Asså jag är inte rädd för smärtan under själva förlossningen, det är väl mer efteråt, jag vill inte att det ska läka ihop konstigt och göra ont hur länge sen som helst efteråt o så..
    Och jag kommer INTE bajsa på mig. (förnekelse? kanske lite..)  Men jag vill verkligen inte känns som de skulle va så förödmjukande..
    Och nej, det känns inte som min grej heller o gno in olja i mellangården.. Som sagt så sprack ju min mamma för att vi var för stora o hade för bråttom så hon sprack liksom invärtes också eller hur jag ska säga. Sen blev hon nog förvisso klippt i mellangården? Jag har inte bett henne peka o beskriva alltför mkt.. Tungan ute

Kelsson: Skönt med en bra dag! Du får införa sockerförbud för dig själv. Vilken vecka är du i nu? Fröken-jag-har-ingen-koll-på-nån-annan-än-mig-själv lider av teflonhjärna. Ska ni ta reda på kön på RUL sen? Ska bli kul o se om din magkänsla har rätt!

Viksan: Jag får bara höra att jag har pojkmage men jag tror ändå det är en tjej... men jag vet inte. Min mage är låg men spetsig (dvs inte så mkt ut på sidorna). Ok så ni ska ta reda på kön? Ska bli kul o höra vad det väntas - förutsatt att den bresar o visar upp sig för mamma o pappa Skrattande
    Angående sex, visst vi har väl haft ett par gånger, men nu när jag börjar bli så stor så har jag svårt at tkoncentrera mig och det blir svårt att "få ut nåt" av det hela.. Man tänker så mkt på bebisen och sen så känns det ju annorlunda där nere och summan av kardemumman är att sist vi fick till de så kände iaf jag att det blir nog inte så mkt mer ligga fram tills bebis är född..
    Och angående sömn - vet du hur jag sover? På alvedon. Varje dag en eller två tages i samband med tandborstningen..annars kan jag inte sova. Det är stört omöjligt o jag blir grinig o sur o tvär o har så ont o ligger vaken o vänder o vrider på mig så gott jag kan (smidighet kylskåp typ).  Har jag haft en ok dag tar jag en, idag har jag haft skitont hela dagen började 4 imorse så idag kommer jag ta 2.
    Min bm rent ut sagt beordrade mig att börja ta alvedon i samband med sänggående - "annars kommer du aldrig orka en förlossning o småbarnstiden". Nåt att tänka på!
    Fin mage dessutom!
  • Speck
    Viksan: Asså klart jag fortf vaknar av att jag måste kissa men att BARA vakna av kissnödighet är en välsignelse jämfört med att vakna så fort man rör på sig i sängen...
  • Speck
    Kelsson: Va kul att du snart är i vecka 18!! Åh det känns nästan som igår du plussade!! Skrattande Kan inte fatta att jag själv varit gravid sen december.. Jag menar wow.. det är länge det! Jag menar, det var ju inte nyligen det var jul direkt.. Oj tappa tråden - ang teflonhjärna så måste jag skriva ner ALLT vitkigt, jag kan inte lita alls längre på att jag kommer ihåg nåt - även om det så är 3 saker jag ska köpa på coop. Isf måste jag rabbla dom 3 sakerna tyst inom mig typ hela tiden tills jag har dom i handen, haha!
    Prova att vakna av att behöva kissa om natten bara för att inse att 1. Du kan inte vända dig om i sängen utan att det gör skitont och är världens kraftansträngning. 2. Det gör FRUKTANSVÄRT ont att resa sig upp och gå till toan nattetid. 3. Direkt efter du kissat känner du dig liiite kissnödig igen. Skrattande Ville bara muntra upp dig lite att det kan va värre!
    Jättesött bodyset! Jag håller på o boar järnet o tvättar bebiskläder idag :D

Strssel: Skönt det löste sig med läkaritd.

Jis: Nää ingen koll på gravidyoga o sånt, finns säkert i stan. Där finns allt...

Vickan: Hm, svårt läge. Som tidigare sagt bör de få veta innan bröllopet om du ska komma så det inte blir en överraskning där, och sen om du ska gå eller ej vet jag inte, avvakta o hör va svärmor rapporterar sen..
  • Speck
    Viksan: Gratulerar till gossen!

Strössel: Ja självklart! Vi har gjort en helrenovering av barnrummet, målat tak, väggar, lagt nytt golv. Köpt spjälsäng, skötbord (båda hensvik) och ett gäng textilier (mycket Fabler Kamrater) från IKEA. Väggarna i rummet är gula, varmt solgula så det är ljust o fint där inne!
    Vi ska sätta upp en vägghylla som vi ska ställa lite gosedjur på och sen har jag 3 små (12x12 cm ca) Nalle Puh tavlor som jag tänkte sätta upp vid spjälsängen.. Förutom det vet jag inte vad som ska upp på väggarna.
    Jag ska måla om garderoben som står där inne (nu är den turkos och ska bli vit för o matcha resten av möblemanget), sen är det typ klart! Det står en gungstol där inne också.
    De senaste 2 dagarna har jag tvättat barnkläder samt sängkläder/filtar till barnrummet så jag kan bädda barnvagnen och göra iordning! Skrattande

Jis: Min mage i v 16 finns bild i mitt galleri.

Carlan: SKötn du är ute från sjukhuset!

Kelsson: Jag är just nu +17kg med dryga 7 veckor kvar... Så jag leder ligan Flört
  • Speck

Carlan: Häääärligt med foglossning! Welcome to hell... Stackare.

Kelsson: Öööh.. det var nåt ja skulle skriva.. men de försvann.. trevlig helg iaf :D

Idag var min sista arbetsdag! Så nu ha jag 5 veckor semester och sen 2 veckor föräldraledigt och sen kommer bebis är det tänkt! Ska bli skönt. Bada o läsa bok och pyssla med barnrummet... försöka att inte gå upp så jävla mycket i vikt.. Juste Kelsson! Minns inte exakt hur mkt jag gått upp i v 17 men det var ett par kg iaf.. Jag kan försöka kolla sen om jag hittar nån anteckning om vikt men det bör väl stå i den här tråden hehe..

Oh, nu ska jag utnyttja er morsor som finns i tråden! Pyjamasar - använder man det? Och för er - hur länge hade er bebis stl 50/56 och 62/68? Tack gullisar.. jag var o köpte pyjamasar idag och min mans spontana kommentar var "använder dom de när de är så små".. och ja vet inte...?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011