Deaily och Lindis: Det jag blir upprörd över är när barnvakten dricker vin, då förvaltar man inte det förtroende man fått speciellt väl. Jag och min man tar ett glas vin tillsammans ibland. Ang att behöva ta sitt barn till akuten; det har vi varit tvungna att göra vid några tillfällen men det har aldrig varit så akut att en ambulans skickas. Nu senast berodde det tex på förstoppning och det var absolut inte ett alternativ att vänta till måndag och öppen mottagning på Vårdcentralen och naturligtvis skickar dom inte ut en ambulans för en förstoppning. Men jag var glad att jag var nykter och kunde köra och därmed slippa ta bussen till sjukhuset sent på kvällen.
Sen att jag personligen har något emot folk som dricker för att jag bott i hop med en människa som inte kan hantera alkohol är en helt annan sak tycker jag.
Aurora och Strössel: Trist med släkt som inte ens orkar skärpa till sig i bröllopssammanhang.
Kasa: Jag längtar också efter goda ostar, lite vin och ett glas bubbel
Ang fika låter det jättetrevligt. Jag är osäker på hur min kalender ser ut men om ni föreslår ett datum så kollar jag om jag kan.