Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kul att det är lite bebisar på väg!
Kul att det är lite bebisar på väg!
Jo, varför jag kräks så mycket nu beror på all smärta min kropp har. Fogarna och min uppsvällda njure på höger sida. Ska på akupunktur nästa tisdag så hoppas att det ska fungera. Nu kör jag tens maskinen så jag får brännsår men det fungerar för tillfället ganska bra.
Värme fungerar utmärkt till mjölkstockning. Fick det när vi var i Italien i somras. Jag har redan jätte mycket mjölk i brösten. Jag är som en ko. Tog flera år efter jag slutade amma min dotter, alltså att mjölk produktionen slutade. När jag fick henne för sex år sedan kunde jag säker ha försörjt 4 ungar utan bekymmer. Hade hela frysen full. Ville lämna in till sjukhuset men jag hade en jätte otrevlig barnmorska som sa att dem inte vill ha mjölk längre till sjukhusen. Så de hamnade i soperna till slut.
Minns än idag när andras barn skrek i mataffären ...mina bröst reagerade på en gång och bara sprutade ut mjölk. Var jobbigt när jag hade slutat amma min dotter för då hade jag ju inte inlägg i bh:n.
När jag skulle duscha rann det hela tiden för värmen från vattnet luckrade upp stockningar/knutar i brösten. När jag väl skulle torka mig och sätta på mig kläder var det en himla massa bestyr. Fick trycka med ena handen på bröstvårtorna så det sluta rinna. Sen med andra handen få på bh:n som jag förberett med amningsinlägg.
Nu är det inte meningen att skrämma någon med detta inlägg. Vill bara berätta att det är även vanligt att få mycket som lite mjölk. Jag älskade att amma! Super mysigt!
Min man får inte ta på mina bröst för då rinner det till och stockar sig i brösten så han tycker det är orättvis nu när dem har växt så. Har A annars och är uppe på C nu. Fick ha D på amnings bh:erna förra gången. Kanske blir så igen.
Håller med tredjemaj. Läser ofta men orken att kommentera finns inte. Men jag gläds åt er alla. När jag har något att tillföra försöker jag ge det lite energi. Men jag tror ni förstår.