Inlägg från: anderska |Visa alla inlägg
  • anderska

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan07 skrev 2011-11-07 00:10:20 följande:
    Är det några fler som har kissar? Har lite problem med mina kattdamer som direkt ska upp i bebissängen när sovrumsdörren är öppen, och sittern och babygymet lägger de sig i direkt när vi inte har dem inlåsta. Hade helst haft öppen dörr till sovrummen när bebis kommer - men det blir ju farligt för honom om våra keliga, nyfikna katter lägger sig hos honom:( och hur kul är det att ha katterna sovandes på bebisens alla grejer? Några andra som har haft kattproblem?
    Jag har också två katter och de ska också vara med överallt. Fasar också lite för att de kommer lägga sig i spjälsängen när den kommer upp :/
    Tack för tipset kelsson, det ska prövas =) 
  • anderska

Lider av fruktansvärd tandvärk :/ Tycker så synd om mig själv. Har inte varit hos tandläkaren på ca 8-9 år då jag har tandläkarskräk. Men idag hade jag så jä'la ont att jag frivilligt gick dit. Efter många om och röntgenbilder visade sig att det är absolut inget fel på tänderna. Varför då denna värk?? Ja det kunde hon inte svara på. Det kunde bero på mitt inflamerade tanköt eller en väntande förkylning. Tur som va så kosta de inte mer än 300:- Men har fortfarande ont, aj aj aj. Har nyss varit på apoteket och köpt panodil zapp som förhoppningsvis kan ta bort de värsta ikväll så man får sova.

Ursäkta neggo inlägget men det gör SÅ ONT!!!! 

• anderska
    Viksan07 skrev 2011-11-07 18:14:19 följande:
    Har skakningar och är helt darrig och matt, mår helskumt. Tidigare under dagen sett stjärnor när jag böjde mig neråt. Ätit lite dåligt de senaste dagarna, vet inte om det beror på det. Någon som känt liknande? Vet inte riktigt vad jag ska göra, vilar en stund och hoppas det går över.
    usch det låter verkligen inte bra. Har du druckit tillräkligt så du inte är på väg att bli uttårkad?! Tycker du ska söka akut om de inte ger sig inom det snaraste!!!
  • anderska
    Jis skrev 2011-11-07 17:10:08 följande:
    Men usch anderska...du vet du, det kan vara så att du är påväg att få bihåleinflamation, då kan det bli samma som tandvärk för att det trycker lixom på uppifrån ner mot tänderna. Kolla det om det inte går över. Det kan du ju få hjälp med snabbt (spolning och så). 
    Annars är tandvärk det VÄRSTA jag vet, fy fan säger jag bara. Att en sak kan göra så ont. Fattar inte!! Hoppas det ger med sig.
    Kram på dig 
    Usch ja det är verkligen vidrigt att ha tandvärk!!! Ska ge det till på onsdag, sen ringer jag VC och ser om de kan hjälpa mig!
  • anderska

Någon som har en bra hemmakur på tanvärk? har nyss tagit två panodil zapp men inget händer och det gör så jävla ont :/ Snyft

• anderska

Godmorgon alla pigga och glada, tyvärr tillhör inte jag den kategorin. Halv fyra cyklade jag till akuten efter att i en timmer stor tjuta för dessa jävla tänder kunde jag inte längre stå ut med smärtan. Har precis fått en tid på VC efter mycke om och män. De tyckte jag skulle gå till min tandläkare trots att jag förklara gång på gång att jag var där igår. Jag blir så matt av att ha ont aj aj aj!!

• anderska

Jis: härligt att du är glad och bebis inte är allt för stor =)

Själv har jag varit på VC, och de kunde naturligvis inte hitta något fel. Så min tandvärk är obotbar verkar det som. Fick citodon som jag ska ta när det gör för jä'la ont. Går det inte över innom en vecka skulle jag höra av mig igen. kan ju säga att jag inte gillar de allt för mycke att stoppa massa tabletter i mig när jag är gravid men hon sa att de inte skulle vara någon fara. Än så länge sprattlar bebis hejvilt i magen, underbar känsla =)  

• anderska

Enya: Ja vi har inte heller världens bästa hm nere i söder men har köpt någon topp sen köpte jag lite mamma kläder när jag var i ullared. Sen har jag en del over size tröjor sedan innan som jag fortfarande kan använda. Men jag håller med, utbudet är verkigen litet!!!

Aurora: Hatar de människor som ens antyder att det ska gå åt helsike och att man därför inte ska köpa på sig. Blä för dom!!! Köp de du vill. Säkert kommer ni få mycke pressenter när bebis kommer, de kommer vi alla få. Men vilken underbar känsla det är att själv kunna köpa saker till sitt egete SÅÅÅÅ efterlängtade barn!!!!  

• anderska

Hejsan alla.
    Idag är en lite bättre dag. Tanvärken har lagt sig en aning och jag har fått sova ganska bra =) Idag går jag in i vecka 29. Ja som jag tidigare sagt "vart tar tiden vägen?" 11 veckor kvar, 84 dagar kvar. Jag börjar få lite förlossningsrädsla. Någon mer som har det? Jag är väldigt dålig på att hantera innre smärta :/ Hoppas ändå de ska gå bra! 

• anderska

Strössel: Vilken liten goding han är. Fina bilder på bloggen =)

Vickan: Hoppas viktökningen kommer för loke snart =)

Själv ska jag på sån där glukosbelastning ell vad de heter imorgon. Är inte alls så sugen på de. Sen en fråga tiller alla, jag har läst mycke att man ska ha ett besök hos mvc nu i v29 och mäta magen och lyssna på bebis hjärta. Hur offta har ni andra varit på mvc?? jag var där i vecka 25 och ska på ul i vecka 33. Kan detta stämma+??? Jag tycker det är alldeles för långt i mellan!!!    

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011