Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
7879: Alltid roligt med positiva besked hos BM
7879: Alltid roligt med positiva besked hos BM
Sunseed: Jag delade ju upp "resan" i små delmål hela tiden så jag hade hela tiden något nytt att se framemot
Sunseed: Finns ju många med antal dagar , komma under visst antal dagar, exakt mitten av graviditet, nå en viss vecka osv...
Sunseed: Tycker det låter vettigt att kolla järnvärdet som du säger är det ju lätt gjort o skulle det vara det som är lågt är det bara att börja med tabletter så blir du förhoppningsvis piggare.
Knytet: värst tyckte jag var när Jenni var i magen o höll på med mina revben, det var inte behagligt
Jag hade aldrig värst stor mage o var därför i tysthet lite avundsjuk på de som hade megamage hoppas att jag får bli gravid en gång till o då får största magen o får också klaga på att det är obekvämt
God Jul!
Sunseed: Bra att du får börja med Niferex, hoppas du blir piggare av de.
Har de kollat sköldkörtel värdena på dig sedan du blev gravid? Är de värdena inte bra kan man också bli väldigt trött.
Bra att du sa att det är fullmåne, förklarar varför jag sover så dåligt o är trött (brukar aldrig ha koll på när det är fullmåne kommer bara på det efteråt när jag sover dåligt ).
Skönt med ledighet, nästa vecka är min sista vecka som mammaledig, börjar jobba den sjunde
Sunseed: Bra, fråga på.
Känns faktiskt helt ok när det är maken som ska stanna hemma nu o Jenni behöver inte börja på förskola än. Jenni är ju väldigt pappig annars också så tror inte att hon kommer att sakna mig för mycket och jag saknar faktiskt intelligenta konversationer vid det här laget (har varit hemma över ett år).
Sunseed: Har fungerat över förväntan hos oss, vet många andra som har ångest inför att börja jobba men för mig känns det bara bra, just för att Jenni är pappig och behöver som sagt inte börja på förskola än.
MissCat: Undrade precis vad du menade med rullstol
Låter mysigt med lilla killen. Jag börjar ju jobba efter nästa vecka så efter det får vi söka efter fikatider under helgerna
Knytet: Tur att du kunde bli hämtad med bilen, det är bara att inse att man inte orkar lika mycket som innan under graviditeten o viktigt att ta det lugnt o lyssna på kroppen. Hoppas du slipper fler liknande episoder.
Ja tiden går fort när man har roligt .
Jag har älskat att vara hemma med Jenni o se alla framsteg hon gjort o fått ge henne all uppmärksamhet o kärlek men nu är det pappas tur att få umgås med sin dotter o känns helt rätt för mig.
Kram!
MissCat: Känner igen det där att tårarna sprutar på OP (inte KS men titthålsoperation) tror att det kan vara rätt vanligt. Man känner sig rätt utsatt när man ligger där.
Skönt att allt slutade väl för er, ser så framemot att få träffa lilla prinsen !
Höll på att glömma säga att jag delammade Jenni under 5månader, slutade först när hon totalt vägrade ta bröstet. Blev bara ersättning under natten men under dagen fick hon bara bröst. Fungerade bra tyckte vi.
7879: Spännande med nytt UL . Samma till dig, försök att inte ta ut dig för mycket utan var lite snäll med dig själv. Kram!
Sunseed: Inte värt att tänka så långt än du har ju hela mammaledigheten framför dig